Kisebb bevétel, nagyobb eredmény a Telenornál
A Telenor Magyarország 42,47 milliárd forint bevételt és 21,055 milliárd forint kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el az idén a harmadik negyedévben, az előbbi 2,4 milliárd forinttal kisebb az egy évvel korábbinál, míg az eredmény több mint 200 millió forinttal nőtt.
A társaság közleménye szerint a bevétel azért kisebb, mert a hívásvégződtetési díjak 2010 januári mérséklése nyomán csökkent az összekapcsolási árbevétel, a recesszió elhúzódása miatt pedig az egyéni előfizetőknek nyújtott hangszolgáltatásokból származó árbevétel is visszaesett.
A közlemény idézi Anders Jensen vezérigazgatót, aki kifejtette: "az enyhülő recesszió jeleit látva és a távközlési különadó ismeretében folyamatosan hangsúlyozzuk a kormánynak, mennyire fontos az, hogy bizalommal és kiszámíthatóan tudjunk beruházni Magyarországon". A közlemény szerint az előfizetések száma 7.100-zal, 3 millió 547 ezerre csökkent a harmadik negyedév során. A legnagyobb mértékben a kártyás előfizetések estek vissza.
A Telenor a használt kártyák száma alapján számított negyedév végi piaci részesedése 32,68 százalék volt, ami enyhe csökkenés az előző negyedévhez képest. A mobil szélessávú piacon a társaságnak 2010. szeptember végén 28,46 százalékos részesedése volt, s ezzel második a piacán.
A beruházási költségek 1,6 milliárd forintot tettek ki 2010 harmadik negyedévében, és 43 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.
A társaság egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétele (ARPU) 2 százalékkal emelkedett 2010 második negyedéve óta a szezonális hatás és a javuló trendek miatt. Az ARPU az idei harmadik negyedévben 3.762 forint volt, míg egy évvel korábban 4.013 forint.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HONOR 400 Lite: Az ideális útitárs a tavaszi kalandokhoz
A tavasz a kalandok ideje – legyen szó városnézésről, tengerparti pihenésről vagy hegyi túrázásról, ilyenkor minden útnak megvan a maga varázsa. Mi lenne, ha egy okostelefon nemcsak elkísérne, hanem aktívan segítene is a felfedezésben? A vadonatúj HONOR 400 Lite éppen ezt nyújtja: strapabíró kialakítás, fejlett mesterséges intelligencia, és egy külön AI-kamera gomb, amely minden kalandban igazi asszisztenssé teszi a készüléket.
Megörökített pillanatok, megosztott élmények – HONOR 400 Lite
A HONOR 400 Lite telefon azoknak készült, akik intenzíven élik az életüket, és nem félnek rögzíteni a legfontosabb pillanatokat. Ők a valódi vibe shaperek – azok, akik nemcsak jelen vannak, hanem formálják is a pillanatot. Most pedig elindítjuk új közösségi videónkat is, amely látványosan mutatja be a HONOR 400 Lite forradalmi AI kameragombját és az okos AI Capture funkciót.
Mobilnet nélkül maradt a barátod? Segíts neki egy gigával!
Ünnepek, hosszú hétvégék és családi összejövetelek után sokan tapasztalják, hogy az adatkeret nem mindig tart ki a megnövekedett online jelenlét mellett. Legyen szó húsvéti videóhívásokról, közös filmnézésről vagy éppen navigációról, könnyen előfordulhat, hogy valaki pont a legrosszabbkor marad internet nélkül.
58 ezer felújított mobil, 4 millió kilóval kevesebb szén-dioxid – ezt tette a Rejoy a bolygóért
A Föld napja alkalmából a Rejoy.hu összegzést készített arról, milyen környezeti hatása volt az elmúlt két és fél évben végzett tevékenységének Magyarországon. A francia ADEME környezetvédelmi ügynökség adataira alapozott becslés szerint a vállalat mintegy 4 millió kilogramm szén-dioxid kibocsátását segített megelőzni azzal, hogy új készülékek helyett felújított eszközöket kínált vásárlóinak.
Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége
A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.