Az NMHH üdvözli a jogsértő internetes tartalmak eltávolítását
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság támogat és üdvözöl minden olyan civil törekvést, amely elősegíti az internetet használó kiskorúak védelmét, és kiáll minden olyan szabályozási kezdeményezés mellett, amely megakadályozza, hogy bárki kiszolgáltatott helyzetbe kerüljön.
A napokban a Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ), a szülők, az Internet Szolgáltatók Tanácsának (ISZT) jogi szakértői, valamint a rendőrség összefogásával két olyan honlappal szemben is sikerült eredményesen fellépni, melyeken kiskorúak közösségi portálokról önkényesen átvett képei jelentek meg, és beleegyezésük nélkül nevük és lakóhelyük is nyilvánosságra került, illetve olyan fotókat tettek közzé, melyek megalázó helyzetben ábrázoltak embereket.
A személyiségi jogokat és az emberi méltóságot mélyen sértő fotókat a honlapokról ezúttal sikerült eltávolítani. A terület megfelelő jogi szabályozottságának hiánya miatt ugyanakkor félő, hogy túlzottan sokáig működtek ezek a weboldalak ahhoz, hogy a fiataloknak egész életükre szóló gyógyíthatatlan lelki traumát okozzanak.
Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke bízik abban, hogy a még gyorsabb reakciót lehetővé tevő "értesítés-eltávolítás" eljárás hatékonyságának növelésével és a területen működő civil és szakmai szervezetek ön- és társszabályozó
tevékenységének további fejlesztésével a jövőben még eredményesebben lehet fellépni az interneten megjelenő jogsértő tartalmakkal szemben.
Kapcsolódó cikkek
- 12 milliónál tart a hazai mobil-előfizetői szám
- Búcsú a második tárcsahangtól
- Októberben is emelkedett a mobil-előfizetők száma
- Szeptemberben is nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma szeptemberben
- Levették az összes kiskorúakat sértő képet a pedomaci honlapról
- NMHH: nőtt a mobilinternet-előfizetések száma szeptemberben
- Gyermekpornóval kapták el a nagykanizsai szoftverkalózt
- Augusztusban tovább nőtt a digitálisan televíziózók száma
- Szeptemberben megélénkült a mobilvásárlás
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Átláthatóbb és zöldebb ellátási lánc: díjjal jutalmazták a Schneider Electric törekvéseit
A Schneider Electric magyarországi Global Supply Chain (GSC) és Engineering to Order (ETO) beszerzési csapatai különdíjban részesültek a Fenntartható Beszerzésért Díj idei átadóján. A vállalat „The Zero Carbon Project” nevű programja keretében a hazai üzemek kiemelt beszállítói átlagosan 50%-kal mérsékelték üvegházhatásúgáz-kibocsátásukat.
E-sport legendák a Hungexpón: indul a T-esport Bajnokság döntője!
November 15-16-án a budapesti Telekom PlayIT Show ad otthont a nemzetközi T-esport Bajnokság döntőjének. A sportág egyik legjelentősebb eseményén a hazai közönség is szurkolhat a magyar játékosoknak. A döntőt a Telekom fejlett hálózati infrastruktúrájának köszönhetően a helyszínen kiemelkedő minőségben lehet követni, és idén először a közvetítést lineáris televízión, a Telekom Good Game pop-up csatornán keresztül is elérhetik az érdeklődők.
Professzionális védőeszközök szabadtéri fotósoknak
A Sony örömmel mutatja be két új kiegészítőjét az Alpha fényképezőgépekhez. Az új kiegészítők teljes körű védelmet nyújtanak, és elsősorban azoknak a profi fotósoknak készültek, akik gyakran dolgoznak kedvezőtlen időjárási körülmények között, vagy nagy távolságokat tesznek meg szuper-telefotó Alpha objektívvel.
Ők formálják a jövő mérnökeit – Átadták a Pécsi Eszter Tanári Díjat
2025. november 11-én tíz, a matematika, fizika, kémia és informatika területén kiemelkedő munkát végző középiskolai tanár részesült a Pécsi Eszter Tanári Díjban, amelyet a BME mellett működő Pro Progressio Alapítvány hozott létre. A díj azoknak a pedagógusoknak szóló elismerés, akik tanítványaikat a műszaki és természettudományos pályák felé irányítják, valamint akiknek diákjai hazai és nemzetközi tanulmányi, illetve szakmai versenyeken is kimagasló eredményeket érnek el.
Megkopott a Black Friday fénye, de a költések tovább nőnek
Az utóbbi években a Black Friday már nem csupán egyetlen napot jelent novemberben, hanem több napig, sőt akár hetekig tartó akciósorozattá vált. A kereskedők folyamatosan kedvezményekkel bombázzák a vásárlókat, miközben a fogyasztók egyre kevésbé készülnek tudatosan erre az időszakra. A PwC Magyarország 2025-ös karácsonyi kutatása szerint a magyarok mindössze 17%-a tervez előre a Black Friday akciókra, míg 41% inkább a kínálat és a leárazások alapján dönt.

