Megegyezett a Google Európa legnagyobb könyvkiadójával
A megállapodásban szereplő, mintegy 50 ezer francia nyelvű tétel - amelyek között irodalmi és akadémiai művek is vannak - valószínűleg nem generál jelentős bevételeket az Hachette Livre anyacégének, a Lagardére csoportnak. A megállapodás mégis jelentős, mert a kiadók világszerte azért küzdenek, hogy vállalkozásaikat ne falja fel az internet.
Az Hachette, a világ második legnagyobb könyvkiadója arról ismert, hogy mindig is erélyesen védte a klasszikus könyvkiadói modellt azoktól az internetes szereplőktől, amelyek szintén ebből az üzletágból akarnak részesedéshez jutni.
Az év elején az Hachette számos elektronikus könyvét kivonta az Amazon.com online áruházból, miután vitái támadtak az árképzésről. A kiadónak még az Apple-lel is nehezen sikerült megállapodnia az iPad táblagépre szánt könyvek áraival kapcsolatban.
"Mi szabjuk meg a könyvek árát" - hangsúlyozta Arnaud Nourry, az Hachette Livre vezérigazgatója.
A Google számára a szerdai megállapodás alapot képezhet a többi európai kiadóval folytatandó tárgyalásokhoz - magyarázta Daniel Clancy, a Google Books igazgatója, hozzátéve, hogy már elkezdődtek az ezeket előkészítő egyeztetések.
Az amerikai informatikai vállalat 2004-ben kezdte világszerte a nagyszabású könyvdigitalizálási projektjét, amely számtalan esetben vezetett perekhez. A mostani megállapodás szerint a Google nyújtja be a digitalizálandó címek listáját, és az Hachette ezekre egyenként adhat engedélyt vagy mondhat nemet. A Google csak ezt követően készítheti el a hagyományos papíralapú változatban már nem kapható művek digitális változatát, amelyet a Google Books oldaláról az Hachette árazása alapján lehet majd megvásárolni.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint egymillió látogatója volt tavaly az Adatbank Erdélyi Magyar Elektronikus Könyvtárnak
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Megírni és kiadni: könyvek otthonról
- Szabadon hozzáférhetőek a tudományos publikációk - Elnyeli az internet a drága folyóiratokat? (2. rész)
- Szabadon hozzáférhetőek a tudományos publikációk - Elnyeli az internet a drága folyóiratokat? (1. rész)
- Nem versenyzünk az internettel, hanem kínáljuk (2. rész)
- Nem versenyzünk az internettel, hanem kínáljuk (1. rész)
- Publio.hu - Megalakult a magyar könyvkiadás "Facebookja"
- A Google Könyváruháza megérkezett Európába
- Szerzői jogok megsértése miatt 5 milliós bírság egy könyvtárnak
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HONOR 400 és az AI varázslata – Így lesz egy állóképből lenyűgöző videó!
2025. május 22-én érkezik a HONOR 400 széria, amely egy különleges fejlesztést is magával hoz: bemutatkozik az AI-alapú „Képből videó” funkció, amelyet a Google Cloud technológiája tett lehetővé. Ez az újítás jelentős előrelépés a mobilos tartalomgyártás világában.
Hirdetésekből jótékonyság – A Sharity innovatív modellje
A Sharity egy digitális platform, amely innovatív módon ötvözi a hirdetéseket és a jótékonyságot. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók szponzorált tartalmak megtekintésével civil szervezeteket támogassanak – mindezt anélkül, hogy saját pénzt költenének.
Ultragyors töltés vásárlás közben – Országos elektromosautó-töltőhálózat épül
Az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) elektromosautó-töltőket telepít az MMXH Lakberendezési Kft.-hez tartozó XXXLutz, Möbelix és Mömax áruházak parkolóiba. Az első töltők az XXXLutz budapesti üzletének parkolójában már üzemelnek. A projekt célja, hogy az üzletlánc előnyt szerezzen az elektromos járművet használó vásárlók körében.
Az Instagram uralja a tinik világát – így netezik a Z generáció
A 14–25 éves fiatalok körében továbbra is az Instagram a legkedveltebb platform: innen tájékozódnak leggyakrabban a világ eseményeiről, ezt választanák, ha csak egy közösségi oldalt használhatnának, és 10-ből 8-an naponta aktívak rajta. A mesterséges intelligenciát is egyre inkább beépítik a mindennapjaikba – több mint 80%-uk már segítségül hívta házi feladat készítéséhez.
A mesterséges intelligencia új korszakot nyit az élelmiszer-kiskereskedelemben
A mesterséges intelligencia már nem csupán a jövő ígérete – a jelen valósága, amely alapjaiban formálja át a gazdasági szektorokat. A Kifli.hu-t is működtető Rohlik Group élen jár ebben a változásban: Magyarországon és Csehországban már nyereséges, Németországban pedig dinamikusan fejlődik, mindezt AI-alapú innovációinak köszönhetően.