Az okostelefonok éve lesz 2011
A comScore szerint 2010 július és október között minden negyedik amerikai mobiltelefon-előfizető volt, azaz mintegy 60,7 millió ember rendelkezett okostelefonnal, és ez az előző három hónaphoz képest 14 százalékos emelkedésnek felel meg.
A legnépszerűbb gyártó 35,8 százalékos piaci részesedéssel a kanadai Research In Motion (RIM). A vizsgált időszakban - 0,8 százalékpontos növekedéssel - 24,6 százalékkal második lett az Apple, a Google Android operációs rendszereit használó készülékek pedig 6,5 százalékpontos növekedéssel, 23,5 százalékos piaci részesedéssel kerültek a harmadik helyre.
A Microsoft mindössze 9,7 százalékot ért el, a Palm pedig 3,9 százalékkal jutott a lista ötödik helyére.
Az Android látványos előretörése ellenére az okostelefon-piac minden résztvevője növelte részesedését a teljes mobilpiacon belül és a jelenlegi tendenciák azt mutatják, hogy jövő karácsonykor a 13 évnél idősebb amerikai mobilhasználók, azaz 234 millió előfizető fele rendelkezik majd valamilyen okostelefonnal.
A decemberben kiadott felmérés szerint októberben az amerikai mobiltulajdonosok 68,1 százaléka küldött rövid szöveges üzenetet (SMS), miközben 36,2 százalék webes tartalmakat is böngészett, és 33,7 százalék különböző programokat is letöltött a telefonjára. Közösségi oldalakat és blogokat a felhasználók 24,2 százaléka látogatott telefonról, játékokat 23,7 százalék futtatott, zenét pedig 15,4 hallgatott.
Az okostelefonok terjedése mellett az eladott darabszámok tekintetében világelső Nokia 2010-ben 29,4 százalékot ért el az alaptudású, okostelefonnak még nem nevezhető mobilkészülékek piacán.
A Digitimes Research tajvani elemzőcég szerint jövőre a kínai gyártók 34,2 százalékkal fognak részesedni az alapkészülékek piacából. Az okostelefonok terjedése miatt a "buta mobilok" részesedése idén 5 százalékot csökkent, mégis 2011-ben is még mintegy 1,11 milliárd alaptelefon eladására lehet számítani.
A rangsort várhatóan 29,7 százalékkal továbbra is a Nokia vezetheti, ezt követően a Samsung 19,8 százalékkal a második, az LG pedig 10,1 százalékkal lesz a harmadik - vélik az elemzők.
Kapcsolódó cikkek
- Samsung Galaxy S III: kerámia ház, 4,8 hüvelykes Full-HD képernyő, Android ICS és négy mag
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- ZTE Era – Tegra 3 és Ice Cream Sandwich 7,8 milliméterben
- ZTE Orbit – Újabb olcsó Windows Phone Kínából
- Bemutatkozott a HTC One sorozat: One X, One S és One V [Frissítve]
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- Samsung Galaxy Beam – Projektor a mobilban
- Az MWC-n mutatja be a Motorola legújabb csúcsmodelljét: Atrix 3
- ZTE PF200 és N910: Android Ice Cream Sandwich rendszerrel
- Huawei Ascend D1 Q – A kínai négymagos?
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Yettel ajándék: egy teljes nap ingyenes adatforgalom!
2025. június 20-án, a Yettel hivatalos előhívószámának napján a szolgáltató minden belföldi adatforgalom után eltekint a díjszámítástól. Ez azt jelenti, hogy aznap az ügyfelek adatforgalma nem csökkenti meglévő adatkeretüket. Bár az egyes díjcsomagokhoz tartozó sebességkorlátok érvényben maradnak, az adatfelhasználás ezen a napon teljes mértékben díjmentes.
HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben
A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.
Hogyan telefonálnak a magyarok külföldön?
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Mobilpiaci jelentése szerint 2024 harmadik negyedévében a magyar előfizetések 27 százaléka – mintegy 2,7 millió eszköz – csatlakozott külföldi szolgáltatók mobilinternet-hálózatához. Az NMHH rendszeresen publikál elemzéseket a mobiltelefon-használati szokásokról, beleértve a hanghívások és a mobilinternet külföldi igénybevételét.
Technológiai eszközök gyors kiszállítással – már 14 Yettel üzletből rendelhető
A Yettel és a Wolt idén tavasszal közös pilot programot indított, amelynek célja, hogy a technológiai eszközök és mobilkommunikációs szolgáltatások is ugyanolyan gyorsan és kényelmesen elérhetők legyenek, mint ahogyan azt a Wolt felhasználói az ételrendeléseknél már megszokhatták. A sikeres tesztidőszakot követően a kezdeményezés jelentősen kibővült.
A Rakuten Viber új funkciókkal segíti a magyar kisvállalkozásokat
A Rakuten Viber új funkciókat jelentett be, amelyek célja, hogy megkönnyítsék a felhasználók számára a Magyarországon működő kisvállalkozások felfedezését és velük való kapcsolattartást. Ezek az újítások a Viber üzleti fiók szolgáltatásának részeként érhetők el, amely segíti a kisvállalkozásokat abban, hogy professzionális módon jelenjenek meg az alkalmazásban, és hatékonyabban népszerűsítsék termékeiket, szolgáltatásaikat.