Alaptőke-emeléssel Sziget többségi tulajdonos az econet.hu
Sikeresen lezárult az econet.hu novemberben elhatározott alaptőke emelése. A zártkörű tőkeemelésben részt vevő társaságok 10 millió darab részvény 1,2 milliárd forintos kibocsátási értékét november 29-én befizették. A tőkeemelés során befolyt összeg felhasználásával az econet.hu 51 százalékra növelte részesedését az ország piacvezető fesztiválszervező cégében, a Sziget Kft-ben.
2010. december 21-én az alapszabály módosításával sikeresen lezárult az econet.hu novemberben elhatározott alaptőke emelése. A tőkeemelésre jogosult társaságok - a DonaDöme Kft. és a Héjja Befektető és Vagyonkezelő Kft. - a lejegyzett 5-5 millió darab részvény 1,2 milliárd forintos (részvényenként 120 forintos) kibocsátási értékét november 29-én teljes egészében befizették. A tőkeemelés során befolyt friss tőke felhasználásával az econet.hu 51 százalékra növelte részesedését az ország piacvezető fesztiválszervező cégében, a Sziget Kft-ben.
„Tulajdonképpen elértük a Sziget tranzakcióban kitűzött egyik legfontosabb célunkat, miénk a Sziget többségi tulajdona. Ezzel újabb piacvezető márkákat üdvözölhetünk a portfóliónkban”- összegezte Balázs Csaba, az econet.hu elnöke. „Jövőre a további növekedés mellett az eredményesség javítására is koncentrálnunk kell, amihez nagyban hozzájárulnak majd a Sziget Kft. évek óta nyereséges nyári fesztiváljai.” A tranzakció következtében az econet.hu cégcsoport 2011-es konszolidált árbevétele az előző évihez képest várhatóan több mint kétszeresére, a reklámpiac teljesítményétől függően a 8,5 és 10 milliárd forint közötti tartományba növekedhet majd, és emellett a csoport üzemi szintű eredményessége is intenzív módon, félmilliárd forintot meghaladó mértékben javulhat.
Az alaptőke-emelés során a társaság részvényesei elsőbbségi jogukkal a jegyzési időszakban nem éltek, így a társaság jegyzett tőkéje összességében a korábbi 5 milliárd 851 millió forintról 6 milliárd 851 millió forintra növekedett.
Kapcsolódó cikkek
- Az econet.hu projektcége aláírta az Exit megvételéről a szerződést
- Továbbgörgette saját részvény vételi opcióját az econet.hu
- A Birdcom Kft. az Externet Nyrt. többségi tulajdonosa
- Az econet.hu eladta az Externetet
- Eladja az econet.hu az Externetet
- Összeolvad az econet.hu három leányvállalata
- Econet.hu 2007.: 41,6 millió forint nyereség
- 7 milliárdra számít az Econet.hu
- Az Econeté lesz a Vivanet
- Az econet Externet részvényeket adott el a Kraft Invest Kft.-nek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI forradalma és a hardverek új szerepe
A mesterséges intelligencia forradalma jelentős átalakulásokat hozott az informatikai fejlesztések világában. Míg korábban a szoftverfejlesztés állt az innováció középpontjában, az AI térnyerésével egyre inkább a hardverek kerülnek előtérbe mint kulcsfontosságú erőforrások.
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.