Holnap kezdődik a show!
A világ legrangosabb műszaki-informatikai szakkiállítására, a január 6-án kezdődő fogyasztói elektronikai show-ra (CES) idén mintegy 120 ezer regisztrált résztvevőt várnak, ezek szép számmal vonultatnak majd fel iPAD utánzatokat is, miközben a hordozható számítógépek piacát megrengető Apple a szokásához híven most sem jelenik meg. Tara Dunion, a CES egyik szervezője elmondta, hogy eddig mintegy 40 új táblagéppel találkozott, a számításai szerint a kiállításon akár nyolcvan új típus is megjelenhet. A legnagyobb kihívók között szerepel a dél-koreai Samsung, valamint az amerikai Hewlett-Packard és a Dell informatikai óriások.
A sok új tablet mindezzel együtt nem tudja megrengetni az Apple elsőségét. A Goldman Sachs amerikai befektetési bank idén mintegy 37,2 millió iPad értékesítésére számít, miközben a Gartner előrejelzései szerint a teljes táblagéppiac 2011-ben összesen 55 millió darabos eladása számíthat.
A tavalyi CES-en a háromdimenziós televíziózás volt a legnagyobb sláger, azonban a viszonylag drága készülékek és a térhatású műsorok hiánya miatt az eladási adatok egyelőre még nem igazolták a vásárlók érdeklődését. A gyártók ezért most továbbléptek, és a televíziók internetes kapcsolatára is nagyobb figyelmet fordítanak. A jövő tévéje tudásban állítólag olyan lesz, mint egy mai okostelefon.
A kiállításon a széles sávú mobilhálózatok legújabb fejlesztését, a negyedikgenerációs (4G) mobilkommunikációt is megcsodálhatják az érdeklődők. Az első kísérleti hálózatot az Egyesült Államokban decemberben helyezték üzembe.
A technológiával mindkét irányban nagyságrendekkel gyorsabb, azaz a legkevesebb 100 megabit/másodperces sebességet biztosító kapcsolatot telefonok híján még csak laptopokhoz illeszthető USB-s modemeken tudják demonstrálni.
Kapcsolódó cikkek
- iPad 2 8GB – Pénztárcakímélő Apple tablet?
- Megjelent az első 4G/LTE képes táblagép a T-Mobile kínálatában
- Az Apple az egész Galaxy-család betiltására törekszik
- Az Apple betiltatta a Samsung Galaxy Tab 10.1 forgalmazását Európában
- A Samsung is beperelte az Apple-t
- Az Apple bíróságon akarja megállítani az iPad, iPhone másolását
- Dupla vagy semmi?
- Az iPad megeszi a Machintost reggelire?
- Csavarcsere a bütykölni vágyó iPhone-használók ellen
- Túl a tízmilliárdon
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sport, játék, film – A Vision AI minden élményt tökéletesít
A Samsung legújabb, 2025-ös audiovizuális termékcsaládja már elérhető hazánkban. A bevezetést egy különleges eseménnyel, a „The Home of Vision” rendezvénnyel ünnepelte a vállalat, ahol látványosan mutatták be a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazását a filmnézés, a játék és a sport világában.
Az AOC hatodik éve vezeti a globális gaming monitor piacot
Az AOC, a kijelzőtechnológia egyik meghatározó szereplője, 2024-ben is kiváló teljesítményt nyújtott, és megőrizte vezető helyét a gaming monitorok globális piacán. Az IDC Worldwide Quarterly Gaming Tracker 2024 negyedik negyedéves jelentése alapján az AOC/AGON by AOC immár 2019 óta minden évben a világ első számú márkája a legalább 100 Hz-es képfrissítéssel rendelkező gaming monitorok kategóriájában.
Növekszik a home office lehetőséget kínáló állások száma Magyarországon
Bár tavaly sok munkavállaló arra számított, hogy szigorodnak a home office szabályai munkahelyükön, a meghirdetett állások adatai ezt nem támasztják alá. Sőt, a Profession.hu legfrissebb elemzése szerint 2023 májusa óta 7 százalékkal nőtt azoknak az állásoknak a száma, amelyek valamilyen formában lehetővé teszik az otthoni munkavégzést az azt megelőző évhez képest.
Robotok, AI és hidrogénmeghajtás – Az ipar jövője a HUNGEXPO-n mutatkozott be
Lezárult a régió egyik legnagyobb ipari eseménye, az IPAR NAPJAI nemzetközi szakkiállítás és annak társrendezvénye, az AUTOMOTIVE HUNGARY járműipari beszállítói expo. A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban megrendezett eseményen 15 ország több mint 300 kiállítója vett részt, és mintegy 11 ezer szakmai látogatót vonzott.
Kik uralták a rádiós toplistákat 2024-ben?
A magyarországi rádióállomások 2024-ben összesen több mint 102 évnyi műsort sugároztak, ennek 51 százalékát zene, 42 százalékát pedig különféle műsorszámok tették ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatásából. Az elemzés 144 rádiócsatorna önbevalláson alapuló műsortükrét vizsgálta, különös tekintettel a műsorszerkesztési szokásokra és a lejátszott zenék sokszínűségére.