Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
A napilap indulását hivatalosan a San Franciscó-i Modern Művészetek Múzeumában jelentik be január 19-én - közölték az esemény részleteit ismerő, felhatalmazás hiányában névtelenül nyilatkozó informátorok.
Az ünnepségen Rupert Murdoch, a News Corporation tulajdonosa és Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója személyesen is jelen lesz. További részletek egyelőre nem ismertek, ezért még azt sem tudni, hogy valóban fizetős lesz-e, és ha igen, mennyibe fog kerülni a kizárólag iPaden elérhető digitális újság.
Murdoch a fizetős internetes hírszolgáltatás elterjesztését szorgalmazza, miután a média meghatározó szereplői közül egyre többen döbbentek rá, hogy nem működik az a modell, amely szerint a világhálón kínált ingyenes újságok a reklámbevételekből pótolhatják az online szolgáltatás költségeit.
A múlt hónapban rendezett befektetői konferencián Chase Carey, a News Corp alelnöke úgy fogalmazott: a The Daily kis tételnek számít, mert csupán a szerény szerkesztőség költségeit kell majd fedezni, szemben a hagyományos napilapokkal, amelyeknek nyomdai és szállítási költségei is vannak.
Carey a táblagép előnyeit hangsúlyozva kifejtette, hogy éppen az új eszközzel elérhető egyedi felhasználói élmény miatt sem akarják, hogy az újság asztali gépeken, vagy laptopokon is olvasható legyen.
A The Daily alapvetően amerikai témákkal foglalkozik majd, elegyítve a minőségi és a bulvár újságírás elemeit.
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Nem népszerű Kínában a "Vörös Pad", a kommunista párt híveinek iPad-je
- Webit-díjas lett a Story magazin iPad-es digitális kiadása
- Editions – új iPad magazin
- Egyre több újság a Digitalstand kínálatában - immár okostelefonokon is
- 190 éves a Guardian
- Búcsú a Terminal.hu-tól
- Az Apple bíróságon akarja megállítani az iPad, iPhone másolását
- Google One Pass kontra AppleStore - 10 százalék a 30-cal szemben
- Új Yahoo termék: Livestand, avagy személyre szabott hírek
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Miért fontosak a komplex grafikai megoldások?
Minden cég azt szeretné, hogy vonzó márka legyen a közönség számára. Ehhez mindenképp kell egy kiemelkedő, emlékezetes arculat. Az ideális design nem csupán versenyelőny, hanem egyfajta felhasználói élmény, bármi is legyen a portéka.
Lesz-e magyar Oscar? (A filmipar és a technológia)
Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek.
UPDATE: Korábbi hírünket aktualéizáltuk a Mediator sajtóanyagával, amely az esélyeket latolgatja, beleértve a magyar Oscar esélyét is.
Hozd létre a jövő hálózatát: Társadalmi konzultáció a Gigabit programban
2025-ben kezdetét veszi a Gigabit Magyarország Program, melynek célja, hogy fényvezetős és 5G/FWA vezeték nélküli technológiai lefedettséget biztosítson Magyarország teljes területén, minél több lakos, vállalat és államigazgatási szereplő számára. A program előkészítésének részeként társadalmi konzultáció indul, ahol bárki ellenőrizheti és jelezheti, hogy az általa ismert címen van-e optikai lefedettség valamely hírközlési szolgáltató által.
A Telekom megpróbálja csökkenteni a digitális különbségeket
A Telekom izgalmas kísérlettel hívja fel a figyelmet a digitális tudásbeli különbségekre és ezek fejlesztési lehetőségeire, mert úgy vélik, hogy a digitális előrelépés az élet minden területén előnyöket hozhat. Emellett, az Országtuning jegyében a Telekom 30 napig ingyenesen elérhetővé tette az otthoni szolgáltatásait, így március 31-ig bárki kockázatmentesen kipróbálhatja azokat.
Mesterséges intelligencia komponálta a "futni mentem" plakátját
Filmrecenziókat nem nagyon szokott közölni egy infokommunikációs hírportál, de ha egy film plakátja az AI bevonásával készült, ráadásul ez épp a legsikeresebb magyar mozifilm, akkor muszáj nekünk is írni róla. Herendi Gábor 2024 novemberében bemutatott romantikus vígjátékáról van szó, ami csütörtök óta a Netflixen is látható: a "Futni mentem"-ről.