Emberközeli interfész a Fujitsu-tól
Terminál-prototípus emberközpontú szolgáltatásokhoz
Az időseknek, gyerekeknek vagy mindennapi felhasználásra szánt emberközpontú szolgáltatások nyújtásához emberközeli interfészre van szükség. Erre a célra készítette el a Fujitsu robottermináljának plüssmackó kivitelű prototípusát. Természetes, élethű viselkedésével és interaktív készségeivel lehetővé teszi, hogy a felhasználók kisállatokkal és csecsemőkkel szerzett tapasztalataik alapján, természetes, interaktív kommunikációt folytathassanak a terminállal.
A természetes, élethű megjelenés az ismerősség érzését kelti a felhasználókban, felkelti érdeklődésüket és leköti figyelmüket. A robotterápia idősgondozásban való alkalmazásáról jelenleg folynak a kísérletek. Egy napon ezek a barátságos robotterminálok mindennapjaink részévé válhatnak, hogy emberközpontú szolgáltatásaikkal segítsenek, gyógyítsanak és motiváljanak bennünket.
Jellemzők:
Az ismerősség érzésének felkeltése és a magától értetődő, természetes interakció érdekében a prototípus a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
- Barátságos megjelenés
- Életszerű, antropomorf viselkedés
- Csecsemőszerű interakciós készségek (szemkontaktus stb.)
Lehetséges alkalmazási területek
- Terápiás robot időseknek
- Oktatási terminál gyerekeknek
- Felhasználóbarát háztartás-automatizációs interfész
Kapcsolódó cikkek
- Mobiltelefont állítanának Föld körüli pályára brit mérnökök
- Fujitsu: szemüveg nélküli 3D asztali PC
- Újra megnyílt a Mindentudás Egyeteme
- Szupererős fémüveg
- Tudományos nosztalgia – Újra épül az EDSAC
- Tudományos pályázatot hirdetett a Google tinik számára
- Digitalizálják a nagyváradi evangélikus levéltárat
- A szudokut is megoldja a Google
- Fujitsu modellfrissítés: zaj kiiktatva
- Több év anyagával bővült az Erdélyi Magyar Adatbank
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar siker a látássegítő eszközöket fejlesztők nemzetközi versenyén
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karának EyeRider csapata elnyerte az első helyet a 2024-es Cybathlon Vision Assistance kategóriájában.
Videojáték és e-sport kutatás 2024
Az e-sport hazai ismertsége és népszerűsége folyamatosan növekszik, a felnőtt magyar lakosság háromnegyede hallotta már a kifejezést, és 1 millió fő játszik is heti szinten e-sport játékkal – derült ki a Reacty Digital és a HUNESZ 2024-es videójáték és e-sport kutatásából. A bázis növekvő méretének köszönhetően a kapcsolódó költések összege is növekedett, éves szinten elérte a 80 milliárd forintot. Egyre több e-sport játék jelenik meg okostelefonra is, ami 2024-ben már érzékelhető hatással van a videójátékozási szokásokra.
Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ
A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében. A kísérlet célja, hogy feltérképezze a robotikában rejlő rugalmasság és autonómia olyan aspektusait, amelyek hozzájárulhatnak az e-kereskedelmi logisztika hatékonyságának növeléséhez, valamint a vásárlói és munkavállalói élmény javításához.
Együttműködik az ABB és a Zumtobel Csoport
A globális technológiai piacvezető ABB és az ausztriai székhelyű, a professzionális világítási megoldások terén világelső Zumtobel Csoport bejelentette, hogy stratégiai partnerségre lép. Céljuk az intelligens épületmegoldások és az egyenáramú (DC) ipari termékalkalmazások fejlesztése. Az együttműködő felek azt tervezik, hogy a fenntartható épületek számára integrált, intelligens megoldásokat kínálva jelentős hozzáadott értéket teremtsenek a kereskedelmi, ipari és intézményi szektorban tevékenykedő ügyfelek számára.
A Telekom ügyfelei számára már minden budapesti metróvonalon elérhető az 5g szolgáltatás
A Telekom november 11-étől az összes budapesti metróvonalon elérhetővé tette az 5G hálózatot ügyfelei számára, amelyet 5G-képes készülékkel és mobilinternet-szolgáltatással tudnak igénybe venni.