Csökkenő ütemben növekszik az elektronikus zeneértékesítés
A hanglemezkiadók világszövetsége, az IFPI szerint 2010-ben mindössze 6 százalék, azaz a 2009-es eredmények felét teljesítette tavaly az elektronikus formátumú zenei piac, amelynek jelenlegi bővülése jóval alulmarad a korábbi években megszokottnál.
Az IFPI számításai alapján a legális letöltésekből 4,6 milliárd dollár (929 milliárd forint) bevételhez jutottak a lemezkiadók. Az érdekvédelmi szervezet szerint a kalózkodás miatt kieső bevételek ennél még mindig jóval magasabbak lehetnek, mert az internetről származó tartalmak 95 százalékát engedély nélkül töltik le. A folyamatos harc ellenére a lemezkiadók elmaradt bevételeinek 31 százaléka az illegális fájlcserélő oldalaknak köszönhető.
A probléma megoldását azonban egyre többen nem a letöltők büntetésében, hanem a szolgáltatási formák átalakulásában látják. Erre jó példa a népszerű Spotify, amely letöltés nélkül kínálja a korlátlan zenehallgatást. Az ingyenes és a fizetős változatokban a felhasználók lejátszási listákat hozhatnak létre, és úgy hallgathatják ezeket, mintha a saját gépükről játszanák.
Kapcsolódó cikkek
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- Az internet növeli a gazdaság teljesítményét és segít a munkaerő megtartásában
- Ingyenesen a világhálón Lomax amerikai folklórgyűjteménye
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Mi várható a memóriapiacon 2012-ben?
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Online ügyfélszerzés és ügyfélmegtartás recesszióban
- Az előfizetők 20 százalékának van okostelefonja
- Szintén zenész? Bárkiből az lehet! - Muzikálissá tesz egy gép (2. rész)
- Szintén zenész? Bárkiből az lehet! - Muzikálissá tesz egy gép (1. rész)
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megkopott a Black Friday fénye, de a költések tovább nőnek
Az utóbbi években a Black Friday már nem csupán egyetlen napot jelent novemberben, hanem több napig, sőt akár hetekig tartó akciósorozattá vált. A kereskedők folyamatosan kedvezményekkel bombázzák a vásárlókat, miközben a fogyasztók egyre kevésbé készülnek tudatosan erre az időszakra. A PwC Magyarország 2025-ös karácsonyi kutatása szerint a magyarok mindössze 17%-a tervez előre a Black Friday akciókra, míg 41% inkább a kínálat és a leárazások alapján dönt.
Így alakult a Magyar Telekom harmadik negyedéve
A harmadik negyedévben a lakossági ügyfelek átlagos havi mobil adathasználata 17,7 GB-ra nőtt, ami 22%-os emelkedés az előző év azonos időszakához képest. A nyári hálózatnyitásnak köszönhetően több mint 700 ezer új ügyfél tapasztalhatta meg az 5G előnyeit.
Öt éve tart a digitális fizetések erősödése Magyarországon
A Mastercard Digitális Fizetési Indexe (DFI) idén is folytatta öt éve tartó növekedését: a mutató 2024-ben 63 pontot ért el a lehetséges 100-ból, ami egy ponttal magasabb az előző évinél. A folyamatos bővülést a piaci szereplők fejlesztései és a kedvező szabályozói változások egyaránt támogatták.
Karrierszünet után újrakezdés: így segít a Morgan Stanley
Ötből négy magyar nő legalább egy évre megszakítja karrierjét gyermekvállalás után – ez az arány több mint kétszerese az európai átlagnak. Hosszabb munkahelyi kiesés nemcsak a szakmai készségeket, hanem az önbizalmat is érinti, miközben ezek az anyák a hazai munkaerőpiac egyik legnagyobb potenciális tartalékát jelentik.
Környezetbarát repülés: így válhat valóra a hidrogénmeghajtás
A gazdaságosabb és környezetbarát repülés egyik legígéretesebb iránya a hidrogénmeghajtás. Bár a repülőgépgyártók már előrelépéseket értek el, az iparági elterjedéshez további kutatás-fejlesztés szükséges. A HUN-REN SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutatólaboratórium (HUN-REN SZTAKI SCL) szakértői az iparág legfontosabb szereplőivel együtt dolgoznak a technológia továbbfejlesztésén.

