A német lapkiadók nem akarják, hogy előfizetőik inkább AppStore-ügyfelek legyenek
A Német Lapkiadók Országos Szövetsége (BDZV) rendkívüli ülést kíván összehívni, hogy az online lapok közösen léphessenek fel az Apple ellen. Az Apple március 31-ig adott határidőt az online tartalomárusok számára, hogy elszámolásukat az Apple App Store számlázási rendjéhez igazítsák. Az Apple döntésének hátterében az áll, hogy az Apple nem csak az alkalmazások árából szeretné a maga 30 százalékos részét megkapni, hanem minden AppStore álta generált kerskedelmi forgalom nyereségéből is, beleértve azt is, ahol az alkalmazás ingyenes, de utána a az alkalmazás révén szolgáltatásokat fizetnek ki. (Ld. még korábbi hírünk, a Sony alkalmazásának kiutasításáról.)
Azonban nem csak anyagi, hanem koncepcionális ellenvetései is vannak a kiadóknak. Ha teljesítik az Apple elvárását, akkor az előfizetőik nem az ő, hanem az Apple ügyfelei lesznek, ráadásul úgy, hogy esetleg az adatokhoz sem férhetnek hozzá.
A gondot egyelőre csak az alkalmazások jelentik, a weboldalak mobilra optimalizált változatához az Apple-nek még akkor sincs semmi köze, ha az éppen iPhone-on vagy iPad-en jelenik meg. Ugyanakkor az olvasói szokások és az internet - főleg a mobil telefonokon és a tableteken - egyre inkább az alkalmazások irányába megy el. A lapkiadók szövetsége egy január 21-i TNS-felmérésre felmérésre hivatkozik, amelyben a tablettulajdonosok 67 százaléka nyilatkozott úgy, hogy híralkalamazásokat tölt le palatáblájára, és inkább így tájékozódik, semmint a böngésző segítségével. A megkérdezettek harmada ráadásul elfogadja azt is, hogy ezért fizetni kell. A képet az teszi teljessé, a 2000-3000 Euro közötti bevétellel rendelkező háztartások 47 százalék készül tabletvásárlásra, vagyis egy folyamatosan és erőteljesen növekbő piaci szegmensről van szó.
Kapcsolódó cikkek
- The Daily Mirror
- Naponta a Napiról
- The Daily: az újság és az online között félúton
- Az Apple meg akarja akadályozni, hogy az AppStore alkalmazásai máshol kereskedjenek
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?
- Mobil alkalmazásfejlesztőket toboroz a Google
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Digitális magazinolvasó iPad-re
- Táblakomputerre tervezett digitális újságot indít Rupert Murdoch
- Korszakváltás a neten: médiafőnökök szerint a fizetős hírszolgáltatásé a jövő
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A pillanatok művészete – Fotózz úgy, mint még soha
Örömmel mutatjuk be legújabb közösségi média kampányunkat, amely arra hív, hogy gondold újra, mit is jelent megörökíteni az élet legértékesebb, legmúlékonyabb pillanatait. A „Ragadd meg a pillanatot!” kampány a HONOR 400 Lite erejét mutatja meg: egy eszközt, ami segít, hogy semmi fontos ne maradjon ki.
Díjazták a szellemi tulajdon hazai példaképeit
A Szellemi Tulajdon Világnapja alkalmából idén is átadták a rangos Millenniumi Díjakat. Az elismerést olyan intézmények, vállalkozások és szellemi műhelyek kapják, amelyek kiemelkedő munkát végeznek a szellemi tulajdon védelmében, és fontos szerepet játszanak a magyar innováció előmozdításában. A 2025-ös év díjazottjai: a Music Hungary Szövetség, a Dalfutár című műsor, a Hagyományok Háza, a Mezőgazdasági és Ipari Mikroorganizmusok Nemzeti Gyűjteménye (MIMNG), valamint a Nivelco Ipari Elektronika Zrt.
Zöldebb, okosabb, elérhetőbb: A Xiaomi 2024-es ESG jelentése
A Xiaomi Corporation (a továbbiakban „Xiaomi” vagy „Vállalatcsoport”), a világ egyik vezető fogyasztói elektronikai és okoseszközöket gyártó vállalata, bemutatta hetedik éves környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) jelentését.
Digitális igazság vagy illúzió? – Védekezés a deepfake ellen
Az internetes térben egyre súlyosabb problémát jelent a deepfake technológia térnyerése, amely mesterséges intelligencia segítségével hoz létre megtévesztő képeket, videókat és hanganyagokat. A technológia fejlődésével egyre nehezebb megkülönböztetni a valós és a mesterségesen generált tartalmakat, ami komolyan rontja az online információkba vetett bizalmat.
Tízből kilenc mozilátogató fontosnak tartja a korhatár-jelöléseket
A mozilátogatók többsége elégedett a filmek hazai korhatár-besorolási rendszerével, és úgy véli, ez hatékony eszköze a gyermekek védelmének – derül ki a Nemzeti Filmiroda és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös kutatásából. A felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok közel fele nincs tisztában azzal, hogy a korhatár-besorolások csak ajánlások, nem kötelező érvényű előírások.