A Google a tartalom-lufiknak tekintett content-farmok rovására módosított kereső-algoritmusán
A Google módosította keresőmotorjának algorítmusát, amivel főként azt akarja elérni, hogy az értékesebb tartalmak előkelőbb helyet kapjanak a találati listában, mint a csak mennyiségre ráhajtó, és ezáltal gyakorlatilag minden adwords-kulcsszóhoz valamilyen - többnyire szappanbuborék súlyú - információt kínáló tartalomgyárak. A módosított algoritmust először az angol nyelvű keresésbe iktatják be, majd fokozatosan terjesztik el a világ többi országában is.
A tartalomgyárak - a Wikipédia meghatározása szerint - olyan cégek, amelyeknél a foglalkoztatottak (sok esetben szabadúszó újságírók) nagy mennyiségben és minden témakörben pakolják fel a webre a szöveges tartalmat, kifejezetten az automata keresőmotorok algoritmusához való igazodás céljából. Ez a stratégia az adwords típusú hirdetésekből jelentős bevételeket generál ezen content-farmok számára.
A magyar gondolkodásban is megvan ez a fajta "elemző- és alkalmazkadó képesség" a Google-motorokhoz, ám a legjellemzőbb példaként az amerikai Demand Mediát szokták emlegetni, amely egy millió új "hírrel" gyarapítja reklámhirdozó felületét havonta, vagyis akkora betűtömeggel, amennyi a négy angol nyelvű Wikipédiára együttvéve is csak egy év alatt kerül fel. Ekkora mennyiségnél nem lehet a minőségre törekedni, de ez nem is cél, a site egyetlen célfüggvénye, hogy minél kevesebb ráfordítással minél nagyobb reklámbevételt érjenek el. A Google új algoritmusa ezeket a számításokat igyekszik keresztülhúzni. Hogy milyen eredménnyel, az majd később válik el (már csak azért is, mert nyilván elemzik már az új algoritmust is, hogy alkalmazkodni lehessen hozzá): minden esetre az első körben a kereséseknek mintegy 11,8 százalékánál módosult a találati lista az értékesebb tartalmak javára.
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális HR-technológiák térnyerése
Egy év alatt jelentős növekedés történt a HR technológiák iránti keresletben, nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában is. Bár első ránézésre ellentmondásosnak tűnhet, és sokan az elszemélytelenedés veszélyére figyelmeztetnek, a valóságban ezek a megoldások éppen hogy segítik az egyenlő jogérvényesítést és támogatják a dolgozók jogait. Emellett a munkahelyi környezet biztonságosabbá válik, és több figyelem jut a munkavállalókra.
Kamu vállalkozások a Google térképeken
A Google jogi lépéseket tett olyan csalók ellen, akik több mint 10 000 hamis vállalkozást regisztráltak a Google Maps szolgáltatásban, megtévesztve ezzel a felhasználókat és károsítva a valódi vállalkozásokat.
Többfunkciós powerbank és környezettudatos optikai meghajtó
A dán Sandberg márka, amely mobiltelefonos és számítástechnikai kiegészítőiről ismert, két különleges termékkel készül 2025 első negyedévére. Az új Survivor Powerbank 7in1 76800 az egyik leginnovatívabb és legfunkcionálisabb hordozható töltőmegoldás, amely nemcsak a mobil eszközök kábeles töltését, hanem laptopok, autós szivargyújtók és 12 V-os eszközök, valamint a vezeték nélküli Qi töltést is támogat, maximum 15 W teljesítménnyel. Emellett a márka új optikai meghajtója a fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt, újrahasznosított alapanyagok felhasználásával. A széleskörű kompatibilitás érdekében a csomag egy USB-C – USB-A adaptert is tartalmaz.
A 2025-ös fitnesztrendek a Technogym szerint
Az American College of Sports Medicine (ACSM), a világ egyik legnagyobb sportorvosi szervezete 2007 óta minden évben elvégzi a legújabb fitnesztrendekkel kapcsolatos kutatását. „A kutatás célja, hogy nyomon kövesse, értékelje és előre jelezze azokat az új fitnesztrendeket, amelyek hatással lehetnek az iparágra. Ennek alapján a Technogym bemutatja az idei év legfontosabb irányvonalait” – emelte ki Szekosán Anett, a Technogym marketing menedzsere.
Alfáktól Omegáig: Gyermeknevelés a digitális világban
A gyermeknevelés egyik legnagyobb kihívása a digitális és az offline világ közötti egyensúly megtalálása. Az „Alfáktól Omegáig – Gyermeknevelésről közérthetően” konferencia és családi nap célja, hogy a pedagógusok, szülők és a gyermekekkel foglalkozó szakemberek gyakorlati megoldásokat találjanak a 0-14 éves korosztály nevelésének legfontosabb kérdéseire.