Nem tudják, mit akar a fogyasztó

forrás Prim Online, 2011. március 1. 16:04

A távközlési cégek, webáruházak, közmű- és más szolgáltatók reklámajánlatai között túl sok az érdektelen a hazai internet-felhasználók 62%-nak véleménye szerint. A magyar internet-felhasználók 58%-a emellett úgy gondolja, hogy a szolgáltatók nem becsülik meg eléggé régi ügyfeleiket.

A SugarCRM ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszer hazai képviseletét ellátó Infotéka megbízásából készített felmérés arra is rávilágított, hogy a felnőtt internetezők egyharmada hiányolja a testre szabott kedvezményeket, és 37%-uk panaszkodik arra, hogy a magyarországi szolgáltatóknál csak nehézkesen lehet elintézni az ügyeiket.
„Március 8-9-én kerül megrendezésre a II. Virtuális HR EXPO, mely fókuszába a CRM rendszereket állította. Ebből az alkalomból szeretnénk illusztrálni, hogy milyen nagy szükség van arra, hogy a magyarországi szolgáltatók fejlesszék ügyfélkezelésüket” - emeli ki Laczkó János, az Infotéka ügyvezetője, aki szerint a CRM rendszerek segítségével a vállalatok magasabb szinten, az egyedi igényeket is figyelembe véve kezelhetnék ügyfeleiket.

Az elmúlt két évben az ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerek valóban hatalmas fejlődésen mentek keresztül. A mai CRM rendszerek integrálhatóak a közösségi szolgáltatásokkal, működnek okostelefonokon, és rengeteg kiegészítő modullal rendelkeznek, melyek megkönnyítik a különböző - például humánerőforrás-gazdálkodási - folyamatok kezelését.

A március 8-9-én megrendezésre kerülő, ingyenesen látogatható II. Virtuális HR EXPO kiállítás pontosan ezért állította fókuszába a CRM rendszereket. Az interneten keresztül megtekinthető rendezvény jövő hét kedden és szerdán, 10 és 16 óra között, a http://www.hrexpo.hu címen érhető el az érdeklődők számára. A kiállítás látogatói a SugarCRM rendszeren kívül az Oracle és további más gyártók szoftvereit is megismerhetik. Az előadások részletes programja a rendezvény weboldalán érhető el.

Elégedetlen fogyasztók

Az NRC Omnibusz kutatássorozatának részeként, a SugarCRM megbízásából 2011 januárjában végzett felmérés szerint a 18-69 éves heti rendszerességgel internetezők 62%-a úgy, hogy túl sok érdektelen ajánlatot kap, illetve a cégek nem becsülik meg eléggé a régi ügyfeleiket. A többi korcsoporthoz képest a 18-29 évesek nagyobb arányban panaszkodnak a nehézkes ügyintézésre, míg a 40-49 éves korosztály a régi ügyfelek megbecsülését hiányolja átlagon felüli arányban.
A férfiak emellett nagyobb arányban emeltek ki olyan problémákat, hogy nem kapnak eléggé testre szabott ajánlatokat, illetve hogy a szolgáltatók nincsenek tisztában azzal, milyen régóta az ügyfeleik. A diplomások és a budapesti lakosok a legkritikusabbak, ők a legtöbb szempont szerint negatívabb véleménnyel rendelkeznek a vállalatokról, mint az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a vidékiek.

Az NRC által végzett piackutatás a magyar internetezők véleményét vizsgálta online kérdőíves felmérés segítségével, többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel az NRC NetPanel segítségével.
A minta reprezentatív a célcsoportra nem, korcsoport, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.
KERET VÉGE

Kapcsolódó weboldalak:

http://www.hrexpo.hu
http://www.infoteka.hu
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Zöldebb, okosabb, elérhetőbb: A Xiaomi 2024-es ESG jelentése

A Xiaomi Corporation (a továbbiakban „Xiaomi” vagy „Vállalatcsoport”), a világ egyik vezető fogyasztói elektronikai és okoseszközöket gyártó vállalata, bemutatta hetedik éves környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) jelentését. 

2025. április 29. 16:39

Elindult a MagNet Bank adományozási programja

A MagNet Bank Közösségi Adományozási Programja (röviden: KAP) idén is elindul – megújult feltételekkel. A program célja, hogy nonprofit szervezetek szabadon felhasználható támogatásban részesüljenek a bank ügyfeleinek döntése alapján.

2025. április 29. 11:37

Légcsatornás hűtés-fűtés: a jövő energiatakarékos otthonainak kulcsa

Az épületgépészet és klímatechnika egyik legkorszerűbb és egyre népszerűbb megoldása a légcsatornás hűtő-fűtő rendszer. Ezek a rendszerek nemcsak az év minden időszakában biztosítják az ideális hőmérsékletet, hanem energiatakarékos működésük révén jelentős költségmegtakarítást is nyújthatnak.

2025. április 29. 09:58

AutoWallis: Új nagyhaszongépjármű központ nyílik Csehországban

Az AutoWallis Csoport tovább növeli cseh piaci jelenlétét, miután megnyitotta első nagyhaszongépjármű értékesítési és szervizpontját Csehországban. A dél-csehországi Hůry településen található, 3.400 négyzetméteres létesítmény, amely Mercedes-Benz kamionok értékesítésével és szervizelésével foglalkozik, stratégiai fontosságú a cég számára. 

2025. április 28. 15:10

Új korszak a gázszivárgás-felderítésben: Itt az ABB lézeres technológiája

2024-ben jelentős mértékben nőtt az érdeklődés az ABB MobileGuard földgázszivárgás-érzékelő megoldása iránt az előző évhez képest. Az európai és észak-amerikai olaj- és gázipari vállalatok, valamint közüzemi szolgáltatók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a környezetvédelmi előírások betartására, valamint infrastruktúrájuk biztonságosabbá és ellenállóbbá tételére. Ennek következtében kulcsfontosságúvá vált a földgázszivárgások gyors és pontos észlelése, lokalizálása és mérése.

2025. április 28. 11:44

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Blokklánc vs. AI: Melyik technológia alakítja át gyorsabban a globális munkaerőpiacot?

2025. április 28. 16:57

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43