Megújuló elektronikus szolgáltatások a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalában
Végéhez közeledik az a többéves fejlesztés, amellyel a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) - az ÚMFT Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében - megújuló elektronikus szolgáltatásokat bocsát ügyfelei rendelkezésére - közölte a hivatal.
Az SZTNH - korábbi nevén Magyar Szabadalmi Hivatal - tájékoztatása szerint március első napjától az e-nyilvántartás és az e-iratbetekintés, továbbá az e-ügyintézés jelenik meg a hivatal honlapján. Ugyancsak ettől az időponttól lehet majd elektronikus úton lajstromkivonatot kérni, ennek a neve: e-lajstrom.
A 2001. áprilisa óta szolgáló, online hozzáférésű, PIPACS elnevezésű adatbázis csak addig működik, amíg - előreláthatóan ez év közepén - meg nem jelenik a hivatal honlapján az ezt kiváltó új keresési lehetőség, az e-kutatás.
Az e-közlöny már 2010 júliusától hozzáférhető a hivatal honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- EU-s felmérés az elektronikus hitelesítésről és hitelességről
- Az Intel vezérét Obama kinevezte munkaügyi tanácsadójának
- Még az idén megújul a Budapest portál
- Sorra záratják be a kínai fájlcserélőket
- Még az idén megújulhat a Budapest portál
- Lopott a Google vagy sem?
- Elindult az összkormányzati portál - www.kormany.hu
- Büntetés a Nokiának a szerzői jogok megsértéséért
- Nyitrai: 15 milliárdos megtakarítás az infokommunikáción
- Hardveres video-másolatvédelmet nyújt az Intel új processzora
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.