CeBIT 2011 - Távmunka és a szoftveres háttér az informatikai fejlesztések középpontjában
Az internetre épülő távmunka és az ehhez szükséges költséghatékony szoftveres megoldások szerepelnek az idei CeBIT középpontjában; a Google például csak vállalati megoldásaival (Google Enterprise) jelent meg a hannoveri számítástechnikai és informatikai kiállításon.
A szoftveres megoldások elsősorban az adatmentésre a digitalizálásra és a kibertér biztonságára összpontosítanak. Kiemelt terület a személyiséglopások elleni védelem, az elektronikus adatkezelés egyszerűsítése és az ezekhez kapcsolódó egyéb szolgáltatások fejlesztése.
A költséghatékonyság fontosságát jelzi, hogy a nyílt forráskódú szoftvereket, például az OpenOffice irodai csomagot a Foxit alternatív PDF olvasót, illetve a különböző Linux alapú operációs rendszereket is egyre többen keresik.
A CeBIT-en nagy hangsúlyt kapnak az úgynevezett felhő alapú szolgáltatások is (ezek lényege, hogy a szolgáltató a saját szerverfarmján üzemelteti a szoftvereket, amelyekhez online hozzáférést biztosít a felhasználóknak). Szakértők szerint a számítástechnikai felhő (cloud computing) forradalmasítani fogja a teljes IT-szektort, a Gartner piackutató 2010-ben 68,3 milliárd dollárra (13.365 milliárd forintra) becsüli a felhő alapú szolgáltatásokból származó bevételeket, és nemzetközi szinten 16,6 százalékos éves növekedés mellett 2014-ben már 148,8 milliárd dollárt (29.119 milliárd forintot) várnak az internetre épülő alkalmazásokból.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple fejlesztései motiválják a kínai hamisítványokat
- Európai díjat nyert az iziSHOP eTicket elektronikus közlekedési jegyrendszer
- Magyar valóságjáték a CeBit platinadíjasai között
- CeBIT: Angela Merkel és Recep Tayyip Erdogan megnyitották a világ legnagyobb szakkiállítását
- A nagy nevek is visszatérnek a hannoveri CeBIT-re
- CeBIT: az SAP is a mobil felé fordul
- Virtuális HR és CRM kiállítás
- A török miniszterelnök nyitja meg - Angela Merkel társaságában - február 28-án a CeBIT-et
- 60 ezer feletti látogatószámmal zárt a Mobile World Congress
- Virtuális ipari kiállítás február 9-11. között
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.