A nők otthonosabban mozognak az iWiW-en és a Facebookon
A felmérésben részt vevő 18-64 évesek több mint fele (56%) napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani róluk – állapította meg a Marketing&Média megbízásából a KutatóCentrum által elvégzett ez év januári felmérés. A közösségi oldalakban rejlő legtöbb lehetőséget a fiatalok aknázzák ki: a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka gyakrabban használja a hasonló portálokat üzenetküldésre, mint e-mail fiókját, és közel felük szívesen telepít kisalkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, így például hirdet, céges profilokat kezel vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.
Facebook – töretlen fejlődés
A KutatóCentrum által vizsgált oldalak – iWiW, Facebook, MyVIP, Myspace, Twitter – között még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb taglétszámmal, a közösségi oldalakat használó megkérdezettek 95 százaléka regisztrálta magát a felületen. Ugyanakkor a Facebook továbbra is rendkívül dinamikus növekedést mutat, miközben az iWiW-en regisztráltak száma némileg csökkent. „Az elmúlt egy évben közel megháromszorozódott a Facebook felhasználóinak száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja ennek az online közösségnek, és a regisztráltak száma vélhetően még idén beéri az iWiW-ét” – mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma jóval alacsonyabb, mint a vezető portálok esetében (10%). Ha együtt vizsgáljuk a regisztrációk és a tényleges látogatók számát, árnyaltabb képet kapunk. A legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka inaktív felhasználó. Az iWiW tagok már jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.
A közösség és a nemek kapcsolata
A férfiakhoz képest alacsonyabb reklámkerülés, ugyanakkor magasabb aktivitás jellemzi a nőket a közösségi oldalakon. A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztrált internetezők körében a férfiak 51, míg a nők 60 százaléka napi szintén használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. „A közösségi oldalt használó nők ezen kívül gyakrabban lépnek be csoportokba, illetve próbálnak ki kisalkalmazásokat. Ez tevékenység a hölgyek 40, a férfiaknak csupán 30 százalékára jellemző” – emelte ki Sütő Anna. A nemek közösségi médiához kapcsolódó viszonyát a népszerűbb oldalakra vonatkozó használati szokások is jól megkülönböztetik. Az iWiW-en és a Facebookon a nők az aktívabbak, míg a Myspace és a Twitter inkább az erősebb nem képviselőit készteti cselekvésre.
Kapcsolódó cikkek
- Twitter és Facebook nélküli böjtölést tanácsolt egy olasz pap
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Ausztria - Az ORF-nek megtiltották a jelenlétet a Facebookon, a pártok törvénymódosítást sürgetnek
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (2. rész)
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (1. rész)
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Új prémium hirdetési forma a Facebookon
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jövő egészségfigyelése a csuklón és az ujjbegyen: itt a HUAWEI új TruSense fejlesztése
A Huawei egészség- és fitnesztechnológiai ökoszisztémája új mérföldkőhöz érkezett: a vállalat legújabb innovációja, a HUAWEI TruSense System most egy elosztott szuperérzékelő modullal bővül. Ez a fejlesztés a 2024-ben bevezetett rendszer lehetőségeit bővíti, új távlatokat nyitva a tudományosan megalapozott, átfogó egészségmonitorozás terén.
Már LG okostévéken is elérhető az Xbox alkalmazás
Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy a várva várt Xbox alkalmazás mostantól elérhető számos LG okostévén, így a játékosok közvetlenül nagyképernyős készülékeiken streamelhetik kedvenc Xbox játékaikat. A funkció több mint 25 országban* – köztük Magyarországon is – elérhető, és lehetővé teszi, hogy a felhasználók felhőn keresztül hozzáférjenek a legújabb indie címekhez, valamint a népszerű AAA játékokhoz.
Így takarítunk mi – Tisztaság körkép 2025
A magyarok számára az ár-érték arány a legfontosabb szempont takarítóeszköz vásárlásakor – derül ki a Kärcher megbízásából készült Tisztaság körkép 2025 című kutatásból.
Az Ennoconn tovább bérli a Prologis Park Budapest-Sziget raktárát
Az Ennoconn és a Prologis megújították együttműködésüket, amelynek keretében az Ennoconn tovább bérli a Prologis Park Budapest-Sziget területén található, 40 000 négyzetméter alapterületű ipari raktárépületet, amelyből 10 000 négyzetméter gyártási területet foglal el. A megállapodásban az iO Partners ingatlanügynökség is részt vett. Az Ennoconn, amely a globális piacvezető szerepet tölti be az integrált felhőszolgáltatások, ipari IoT és beágyazott technológia területén, a Prologis egyedi bérleti konstrukcióját választotta, amely lehetővé teszi számára a hosszú távú tervezést fix üzemeltetési díjjal és előre kalkulálható költségekkel a bérleti szerződés teljes időtartamára.
Intelligens ipari switchek extrém környezetekhez
A LevelOne új, intelligens, gigabites switch-ekkel erősíti nagy teljesítményű hálózati termékcsaládját, melyet kifejezetten olyan helyszínekre terveztek, ahol kiemelkedő teljesítményre és megbízhatóságra van szükség. A Hilbert sorozatba tartozó ipari switchek már elérhetők PoE (Power over Ethernet) és SFP támogatással, illetve ezek nélkül is – az adott felhasználási környezettől függően 5-től egészen 28 gigabites portszámig.