Egy parányi "elit" közösség írja a twitteres csevegések felét
A Yahoo! hírportál kutatóinak lesújtó eredményét idézi az MTI, miszerint a több mint 200 millió regisztrált felhasználó többsége csak hallgat, vagy továbbküldi mások üzenetét, az aktívnak nevezhető 0,05 százalék viszont a celebek világából kerül ki.
A kutatásból az is látható, hogy a sztárok megkülönböztetett figyelmet fordítanak egymásra, azaz például a színészek jobban figyelik munkatársaikat, mint a többi twitterezőt. Ez alól kivételt jelentenek a különböző szervezetek, amelyek nem egymás csevegéseire, hanem a bloggerek bejegyzéseire figyelnek jobban.
Jó hír viszont, hogy ezek az üzenetek nem sekélyesek, többnyire a világ vezető híreivel foglalkoznak. A népszerűségi listában második volt a sorban az Egyesült Államok belpolitikája, majd ezután a gazdasági és a sporthírek következtek. Az egészségügyi, művészeti, tudományos és a technológiai témák a lista végére kerültek.
A legfeljebb 140 karakteres üzenetek továbbítására alkalmas közösségi oldal március 21-én ünnepelte ötéves születésnapját. A szolgáltatás forradalmi újdonsága, hogy felületére nemcsak az internetkapcsolattal rendelkező számítógépekről, hanem mobiltelefonról is lehet szöveges üzeneteket küldeni. A rövid, SMS-ben is továbbítható bejegyzések előnyének tulajdonítják, hogy olykor még a hírügynökségeknél is gyorsabb információközlésre képes.
A Twitter indulása után három év két hónap alatt jutott el az első egymilliárd bejegyzéshez, azóta az oldal látogatói átlagosan nyolc nap alatt írnak, illetve továbbítanak egymilliárd üzenetet.
Kapcsolódó cikkek
- Így neteztünk 2011-ben
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Visszakozott az internetes kalózkodás elleni amerikai törvénytervezetek három beterjesztője a tiltakozás hatására
- Twitter-követők "elrablása" miatt perelnek egy férfit
- "Csajozós leves" és "evővárosok" - Interjú Mautner Zsófia gasztrobloggerrel (2. rész)
- Amikor püspökök és bíborosok tweetelnek
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális Sötétség: Mianmarban a telekommunikáció is összeomlott
Kamu vállalkozások a Google térképeken
A Google jogi lépéseket tett olyan csalók ellen, akik több mint 10 000 hamis vállalkozást regisztráltak a Google Maps szolgáltatásban, megtévesztve ezzel a felhasználókat és károsítva a valódi vállalkozásokat.
Adatok, adatbázisok a háborús bűnökről
A háborús bűncselekmények bizonyítékainak megőrzése és kezelése kulcsfontosságú az igazságszolgáltatás számára, különösen az olyan konfliktusok esetében, mint az Ukrajnában zajló háború. Az Eurojust, az Európai Unió igazságügyi együttműködési ügynöksége, jelentős lépéseket tett ezen bizonyítékok összegyűjtése és megőrzése érdekében, ugyanakkor szükség lenne a közösségi platformok törölt adataira is.
Miért fontosak a komplex grafikai megoldások?
Minden cég azt szeretné, hogy vonzó márka legyen a közönség számára. Ehhez mindenképp kell egy kiemelkedő, emlékezetes arculat. Az ideális design nem csupán versenyelőny, hanem egyfajta felhasználói élmény, bármi is legyen a portéka.
Lesz-e magyar Oscar? (A filmipar és a technológia)
Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek.
UPDATE: Korábbi hírünket aktualéizáltuk a Mediator sajtóanyagával, amely az esélyeket latolgatja, beleértve a magyar Oscar esélyét is.