Növelte negyedéves nyereségét az Infineon
Az általános gazdasági fellendülés, de ezen belül is különösen az autóipari fellendülés jelentős eredmény javuláshoz segítette a német Infineont.
Az egykor a tönk szélén álló félvezető áramkör gyártó vállalat január-márciusban, pénzügyi évének második negyedében már sorban egymás után a hetedik negyedévet zárta pozitív eredménnyel. Az Infineon az eredmény beszámoló alkalmából éves előrejelzését is megemelte.
Az Infineon elsősorban termelőipari, biztonságtechnikai, de főként autóipari felhasználásra gyárt félvezető áramköri egységeket.
Az autóipari fellendülésnek köszönhetően az Infineon termelési kapacitásának határán dolgozott az első negyedévben. Értékesítési árbevétele a második negyedévben az elsőhöz képest 8 százalékkal 994 millió euróra emelkedett, nyeresége pedig részben a mobil távközlési áramkör gyártó üzletág eladásának köszönhetően az első negyedévinek több mint duplájára, 572 millió euróra szökött fel.
Az előző, 2009/10-es pénzügyi évben az Infineon 3,295 milliárd euró forgalmat bonyolított. Az idén értékesítési árbevételét a korábbi prognózissal ellentétben 10 százalék helyett 20 százalékkal kívánja növelni, majd öt év alatt el kívánja érni az ötmilliárd eurós forgalmat. Az Infineon a tavalyi pénzügyi évben fizetett első alkalommal osztalékot tíz év kihagyás után.
Kapcsolódó cikkek
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Az Infineon eladta mobiltelefon-alkatrész üzletágát az Intelnek
- Az Intel megveszi az Infineon mobilcsiprészlegét?
- Növekedésre számít az Infineon a chipkártyaüzletágban
- Orosz befektető érdeklődik a német Infineon chipgyártó iránt
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Az Infineon tovább csúszhat a lejtőn
- Az Infineon bővíti ceglédi üzemét
- Fizetésképtelen a Qimonda, bajban az Infineon, veszteséges a Samsung
- Megmentették a Qimondát
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FirstPak az ABB-vel együttműködésben javítja fenntarthatóságát
Az elviteles készételekre szakosodott vendéglátóipari szegmens gyors növekedése miatt keletkező műanyaghulladék problémája mind Kínában, mind világszerte sürgősen szükségessé teszi az egyszer használatos műanyag felhasználásának csökkentését a szén-dioxid-csúcs és a karbonsemlegességi célok elérése, valamint a fenntartható fejlődés felgyorsítása érdekében. Kínában a problémát olyan szabályozás bevezetésével tervezik kezelni, amely 2025-re betiltja az egyszer használatos műanyag használatát.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.