Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
A partnerség támogatni kívánja az európai innovációt, és segíteni akarja a vállalkozásokat és kormányzatokat olyan internetes megoldások kifejlesztésében, amelyek lehetővé teszik az online adatok mennyiségében megfigyelhető exponenciális növekedés kezelését.
A kezdeményezésnek az a műszaki filozófiája, hogy az eddig a számítógépeket és az embereket egymással összekapcsoló internet a jövőben a mobilalkalmazások felé fog tovább terjeszkedni, gépek és tárgyak széles választékát kapcsolva össze. Az internet a jelenlegi állapotában nem képes a jövőben várható adatmennyiségek kezelésére, és nem tudja a kívánt pontosságot, ellenálló képességet és biztonságot nyújtani.
A partnerség nyolc olyan területet vizsgál meg, ahol az adatátviteli forradalom elősegítheti az innovációt és munkahelyteremtést a mobil-, szoftver- és szolgáltatási ágazatban.
Az uniós végrehajtó testület öt év alatt 300 millió euró finanszírozási forrást nyújt erre a célra. A partnerségben részt vevő európai kutatási és állami intézmények, illetve a kapcsolódó ágazatok - összesen 152 úttörő szerepet játszó szervezet - ugyanekkora összeggel szállnak be. A program első fázisára 180 millió eurót szánnak, amihez szintén fele-fele arányban járul hozzá az Európai Bizottság, illetve a többi partner.
Kapcsolódó cikkek
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Oroszországban nem lesz internet-cenzúra
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- A jövőben az NMHH-nál jelenthetők be az interneten lévő káros tartalmak
- Az internet maga a digitális vadnyugat
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Nem tudják, mit akar a fogyasztó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
82%-kal nőtt a BÉT-en jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech bevétele
82 százalékos növekedéssel, 742,4 millió forintra növelte nettó árbevételét a 2024-es év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett kibervédelmi cég az előző év azonos időszakában elért 408,6 millió forintról. A ViVeTech Nyrt. adózott eredménye ezzel párhuzamosan 67 százalékkal, 91,1 millió forintra emelkedett a tavalyi év első felében elért 54,7 millió forintos szintről – derül ki a társaság által publikált 2024. első féléves jelentéséből.
Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy időt és kiadást spórolhat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia használatával, de csak kevesen vannak, akik a megvalósítással valódi előnyhöz jutnak. Kurinyecz Gergely, digitalizációs szakértő a nagyvállalatok egyedi működésére szabott folyamatainak digitalizációjában szerzett tapasztalatai alapján segít felvázolni a szoftverek adta lehetőségeket, és mutat rá a gyakori buktatókra.
Magyarország legjobb munkáltatói között a Yettel
Mit jelent a céges kultúra vagy a munkavállói jóllét, hogyan lehet a jelölteket bevonzani, miként lehet hatékony a munkatársak hosszú távú elköteleződése és hol a helye a fenntarthatóságnak? Többek közt ezeket a szempontokat vizsgálta egy független nemzetközi intézet, a TOP Employer Institute. Az eredmények alapján a Yettel hazánk legjobb munkáltatói közé került – az elismeréssel Magyarországon mindössze 17 cég rendelkezik.
Alapjaiban alakul át a munkaerőpiac szerkezete
A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot. A munkaerőpiacra ható globális trendek, a digitális átmenet és az új technológiák pedig alapvetően formálják át a munka világát. Az automatizáció, a mesterséges intelligencia (AI) és a digitális megoldások egyre inkább átalakítják a munkahelyeket és a munkavégzés módját. A külföldi munkavállalók szabályozott keretek között történő alkalmazása pedig lehetővé teszi a vállalatok számára a globális munkaerőpiac lehetőségeinek kihasználását – vázolta fel a jövő munkaerőpiaci kihívásait és lehetőségeit Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője.
Tapasztalt szakértőt igazolt szakmai vezetőnek az IndependAds
Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak lebonyolításában. A szakember érkezése új szintre emeli az ügynökség programmatic szolgáltatásait, még precízebb és hatékonyabb kampányok megvalósítását lehetővé téve.