Magyar Telekom: 2011 az építkezés, nem a profit maximalizálás ideje
Nem a rövid távú profitmaximalizálás éve 2011., hanem az építkezésé, így az új szolgáltatások bevezetésének ideje - mondta Thilo Kusch, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette, úgy látják, fordulóponthoz érkezett a magyar gazdaság, s a távközlési szektor növekedése már érzékelhető lesz a második félévben.
Az első negyedév eredményeiről elmondta, általános ipari tendencia, hogy a vezetékes telefon és internet területén csökkennek a bevételek, amit az új szolgáltatások és a mobiltávközlés kompenzál.
Közölte, az első háromhavi bevételek kisebb mértékben csökkentek, mint várták, miközben folytatták az erőfeszítéseket a hatékonyság javítása érdekében, s tovább csökkentették a költségeket.
A héten bejelentett, a szupergyors internetezést is lehetővé tevő hálózatfejlesztésről elmondta, ez nemcsak új technológiák bevezetését teszi lehetővé, mérsékli a hálózati működtetési költségeket is.
A kormányzati szektor megrendelésiről elmondta, nincs túl sok állami pályázat, s a kormány több távközlési, informatikai szolgáltatást maga akar megoldani.
Az akvizíciós tervekről közölte, érdekli külföldi cégvásárlás is a társágot, de nincs igazán kínálat, míg a magyar piacon főként kábeltévés, informatikai társaságokat szeretnének venni.
A beruházásokról elmondta, az összes távközlési üzemeltető abban bízik, hogy a különadó az ígért időpontra megszűnik, s ezért mindenki hajlandó beruházni a magyar piacon. Mivel a Magyar Telekom is bízik a különadó kivezetésében, beruházásait egyelőre nem befolyásolja a pluszban befizetendő összeg. A társaság úgy gondolja ugyanis, hogy a mostani fejlesztések később jelentősen növelik a bevételeit. Ha azonban a kormány úgy dönt, hogy folytatja a különadó kivetését, akkor az összes távközlési cég újra megvizsgálja költéseit - tette hozzá.
Kifejtette, az évi 65-75 milliárd forint magyarországi befektetése a legnagyobb itteni magánbefektetővé teszi a Magyar Telekomot. A hálózatfejlesztés négy évig tart, s várhatóan egyenletesen oszlik el az erre költött mintegy 30 milliárd forint felhasználása.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom: a gazdasági növekedés a távközlési piacot is élénkíti
- Ötven forint osztalékot fizet a Magyar Telekom
- Április 12-én lesz a Magyar Telekom közgyűlése
- Informatikai portfólióját erősíti a Magyar Telekom
- 50 forintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Hitelt vesz fel a Magyar Telekom
- Távozik a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyarország legjobb munkáltatói között a Yettel
Mit jelent a céges kultúra vagy a munkavállói jóllét, hogyan lehet a jelölteket bevonzani, miként lehet hatékony a munkatársak hosszú távú elköteleződése és hol a helye a fenntarthatóságnak? Többek közt ezeket a szempontokat vizsgálta egy független nemzetközi intézet, a TOP Employer Institute. Az eredmények alapján a Yettel hazánk legjobb munkáltatói közé került – az elismeréssel Magyarországon mindössze 17 cég rendelkezik.
Alapjaiban alakul át a munkaerőpiac szerkezete
A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot. A munkaerőpiacra ható globális trendek, a digitális átmenet és az új technológiák pedig alapvetően formálják át a munka világát. Az automatizáció, a mesterséges intelligencia (AI) és a digitális megoldások egyre inkább átalakítják a munkahelyeket és a munkavégzés módját. A külföldi munkavállalók szabályozott keretek között történő alkalmazása pedig lehetővé teszi a vállalatok számára a globális munkaerőpiac lehetőségeinek kihasználását – vázolta fel a jövő munkaerőpiaci kihívásait és lehetőségeit Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője.
Tapasztalt szakértőt igazolt szakmai vezetőnek az IndependAds
Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak lebonyolításában. A szakember érkezése új szintre emeli az ügynökség programmatic szolgáltatásait, még precízebb és hatékonyabb kampányok megvalósítását lehetővé téve.
A Dreame négy új innovációt mutatott be a berlini IFA-n
A Dreame Technology, az innovatív háztartási készülékek gyártója Berlinben, az IFA technológia kiállításon mutatta be újdonságait, köztük a saját magát megemelő robotporszívót, a 360 fokos lézeres térképező funkciót, a minden kisállatszőrrel megbirkózó dupla kefés tisztítást, valamint az automatikus vízfeltöltő rendszert.
Új európai vezetőt nevezett ki a Prologis
A korábban a magyar piacot is magában foglaló közép-európai régió ingatlankezelési és ügyfélélményért felelős igazgatójaként dolgozó Pavla Procházková mostantól az európai szintű vezetőség tagja lesz alelnöki pozícióban. Az előléptetés a vállalalton belüli szervezeti átalakítás része, amelynek célja a csapatok szorosabb összehangolása.