Nő a vevők bizalma a kuponos vásárlás iránt
Jóllehet az első bónuszt, illetve kupont kínáló magyar oldalak még nincsenek egy évesek, az idén áprilisban már a 14-74 év közötti lakosság 1,5 százaléka vásárolt ilyen módon terméket vagy szolgáltatást. Az online vásárlói kedv növekedése annak tükrében is érdekes a GKIeNET-BCE E-business Kutatóközpont felmérése szerint, hogy 2009-ben még a magyar fogyasztók 47 százaléka negatívan állt az akkor még csak papíron osztogatott kedvezményekhez.
A csütörtökön közölt felmérés szerint korábban még a marketing szakemberek is óvatosan bántak a kuponos vásárlás meghirdetésével azért, mert a vásárlói mentalitás szerint ami olcsó, vagy leértékelt áru, az szégyellnivaló. A kutatás szerint ehhez társult a kuponos vásárlás okozta bonyodalom, a sokszor ellenszenves eladói hozzáállás, illetve online környezetben a vásárlással szemben tanúsított bizalmatlanság.
A felmerés szerint azonban lehet, hogy ez a negatív attitűd megváltozik az online értékesítés hatására, s a közösség ereje bizalmat kelt a vásárlókban: a feltételezés jogosságát mutatja, hogy az idén áprilisig a magyarországi bónusz-kupon vásárlók 19 százaléka a nagy árkedvezmény láttán próbálta ki először az internetes vásárlást.
A közlemény szerint a kuponos vásárlásokra építő internetes cégek vonzereje abban van, hogy a fogyasztókat vásárlásra csábítják az 50 százalékos vagy a feletti kedvezmények, mivel az ilyen mértékű árcsökkenésnél érvényesül az impulzusvásárlás-hatás. A vásárlók nem azért látogatnak az oldalra, mert szükségük van valamire, hanem mert a kedvezmény mértékét ismerve, kihagyhatatlan ajánlatnak érzik azt. Az ajánlatok időkorlátja miatt pedig azonnali döntési helyzetbe is kerülnek.
A gomba módra szaporodó bónusz-kupon vásárlás lehetőségét kínáló oldalak pedig naponta rukkolnak elő kívánatos ajánlatokkal, és lassan naponta jelennek meg ilyen ajánlatokat kínáló webes vállalkozások is.
Az úgynevezett "hosszú farok" hatás azonban a bónuszokat, kuponokat kínáló e-kereskedelmi oldalaknál is érvényesül: néhányan viszik el a teljes forgalom 80-90 százalékát, míg a többiek növekedési üteme fokozatosan elmarad a piacvezetőktől.
A tanulmány szerint a kuponokat, bónuszokat kínáló oldalaknak minden esélye megvan arra, hogy 2011-ben jelentős változást hozzanak a magyar online kereskedelemben. Az üzleti modell ugyanis tökéletesen működik a magyar piacon is, s nem igényel nagyobb változtatásokat a tengerentúlon már bevált megoldásokhoz képest.
Kapcsolódó cikkek
- Jól halad az Európai Digitális Menetrend végrehajtása
- Nemzetközi biztosok kiállnak az internetes szólásszabadság mellett
- Megnégyszereződik 2015-re a globális internet-forgalom
- Fellegi: fontos versenyképességi szerepe van az infokommunikációnak
- Legyenek elérhetőek nemzeti kultúrkincseink a neten!
- 1 millió 448 ezerre nőtt a mobilinternet-előfizetők száma
- Oszd meg, és reklámozz!
- Informatikával is zöldülnének a kereskedők
- Telko: árakat összehasonlító portálból távközlési webáruház
- Együttműködik az infokommunikációs államtitkár és a NetMiniszterelnök
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új mobil visszaváltó automaták mutatkoztak be hazai rendezvényeken
Áprilisban két helyszínen is bemutatkozott hazánkban egy új, mobil visszaváltó automata: a 40. jubileumi Telekom Vivicittán és a Hungexpon megrendezett CONSTRUMA 2025 kiállításon. A jövőben ezek az automaták fesztiválokon, tömegrendezvényeken és sporteseményeken segítik majd a PET palackok, fémdobozok és üvegek visszaváltását.
Innováció és élmény a pénzügyek világában – a K&H digitális megoldásai
Az Innováció és Kreativitás Világnapján érdemes elgondolkodni azon, hogyan alakítják át a legújabb technológiai fejlesztések a hazai pénzügyi szektort. A K&H Bank digitális újításai nemcsak rangos szakmai díjakat hoznak, hanem valódi, mindennapi segítséget is nyújtanak az ügyfeleknek – legyen szó online vásárlásról, koncertélményről vagy pénzügyi tudatosság fejlesztéséről.
Modern tanulási környezet a jövő pedagógusainak
Megújult a Széchenyi István Egyetem győri campusán található Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Kar 253-as tanterme, amely mostantól korszerű STEAM-tanteremként szolgálja az oktatást.
ABB: Erős kezdés 2025-ben és folyamatos növekedési kilátások
Morten wierod vezérigazgató: „Az ABB erőteljesen indította a 2025-ös évet. Eredményeink szinte minden soron javulást mutatnak, pénzáramlásunk stabil, és megerősítjük korábban megfogalmazott kilátásainkat az évre vonatkozóan. Ugyanakkor nem hunyhatunk szemet a növekvő geopolitikai és gazdasági bizonytalanságok felett. Bízunk benne, hogy a portfóliónk aktív menedzselésével és a Robotika üzletág tőzsdére vitelével tovább tudunk értéket teremteni.”
Hogyan csökkentheti az adatközpontok energiafogyasztását egy magyar megoldás?
A digitális gazdaság alapját jelentő adatközpontok számára kínál energiahatékony megoldást a HeatVentors, az InnoEnergy portfóliójába tartozó magyar scale-up. Az általuk fejlesztett, saját szabadalmon alapuló intelligens hőakkumulátor alternatívát nyújt az adatközpontok növekvő energiaigényének kielégítésére. A rendszer -30 és +120 Celsius-fok között képes hosszú távon energiát tárolni, így akár évi 25%-ot meghaladó energiamegtakarítást is lehetővé tesz.