A közösségi médiában való jelenlét támogatja az értékesítést

forrás Prim Online, 2011. június 7. 18:24

Az utóbbi egy évben növekedett azon vállalatok száma, amelyek sikeresen szereznek új ügyfeleket a közösségi hálón keresztül, és egyre több cég fordítja marketingkiadásainak bizonyos részét erre a területre. Viszont a vezetők azzal is tisztában vannak, hogy a közösségi média önmagában még nem elég egy eredményes kampányhoz – derül ki a Regus legutóbbi felméréséből.

Az elmúlt egy évben tovább nőtt a közösségi hálózatokat, blogokat, mikroblogokat és fórumokat új ügyfelek elnyerésére használó vállalatok száma, állítja a Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások vezető szakértőjének legújabb kutatása. A 17 000 vállalatvezető és tulajdonos részvételével készült nemzetközi felmérés szerint 2010 augusztusában a vállalatok 40 százaléka szerzett új ügyfeleket a vállalat közösségi média tevékenysége révén, idén pedig ez az arány további 7 százalékkal növekedett. Világszerte a vállalatok 52 százaléka használja a közösségi médiát – például a Twitter és Weibo oldalakat -
a már meglévő ügyfelekkel való kapcsolattartásra és információcserére. Ez a kommunikáció már a saját munkatársak felé is egyre fontosabb tájékoztatási csatornává válik: a cégek 53 százaléka ösztönzi dolgozóit, hogy csatlakozzanak olyan szakmai hálózatokhoz, mint például a LinkedIn, a Xing vagy a Viadeo.
 
A közösségi média használata lehetőségből szükségszerűséggé vált. A vállalatok 74 százaléka egyetért abban, hogy a marketingstratégiák ilyen jellegű tevékenység nélkül nem lehetnek igazán sikeresek. A kijelentés komolyságát alátámasztja, hogy a cégek 39 százaléka hajlandó marketing büdzséjének akár egy ötödét is erre a célra fordítani, 8 százalékuk pedig még nagyobb befektetést szentel a közösségi médiának. Emellett azonban, fontosnak tartják, hogy a marketingmix kiegyensúlyozott maradjon – 61 százalékuk meg van győződve róla, hogy egy sikeres kampányhoz szükség van a hagyományos és a digitális technikák együttes használatára. 
 
„„Miután a vállalatok kilábaltak a válságból, egyre inkább visszatérnek a recesszió előtti működési gyakorlathoz, és rugalmasabb,
versenyképesebb stratégiákat alkalmaznak” - mondta Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója. „Az értékesítési lánc kezelésétől az informatikai felhők, a video kommunikáció és a mobil munkavégzés használatáig az üzleti működés egyetlen területéről sem feledkeznek meg. Ennek az átalakulásnak nyilvánvalóan része a közösségi média gyors fejlődése, hiszen egyre több vállalat használja ezt a csatornát meglévő ügyfelei lojalitásának növelésére és hatékony akvizíciós eszközként.”

Kulcsszavak: Twitter Facebook web2

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában

Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.

2025. február 8. 10:24

AI Tour Budapest: így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia

A Microsoft ingyenesen elérhetővé tette a Copilot Chat-et, hogy ezzel is hozzájáruljon a mesterséges intelligenciára épülő megoldások elterjedéséhez. Azok az üzletemberek és informatikai szakértők, akik február 5-én részt vettek a Microsoft AI Tour budapesti eseményén, első kézből tájékozódhattak róla, hogyan formálja át az AI a munkahelyeket, a mindennapokat és a kiberbiztonság területét. Mint elhangzott, Magyarország ez utóbbi tekintetben kimondottan veszélyeztettnek minősül, mivel nálunk a kibertámadások okozta kárérték kétszer olyan ütemben növekszik, mint a világátlag.

2025. február 7. 17:37

Pályaválasztás a modern technológiák tükrében

A Gazdálkodási és Tudományos Társaságok Szövetségének (GTTSZ) Drón tagozata immár második alkalommal rendezte meg a Jövőnk a jövőben pályaorientációs konferenciáját, amelynek idén a Gábor Dénes Egyetem adott otthont. A kétnapos eseményen szakképző intézmények tanulói találkozhattak a legújabb innovatív technológiai megoldásokkal – mesterséges intelligencia, dróntechnológia, kibervédelem és robotika – különböző szakmai előadásokon és a gyakorlati bemutatókon keresztül. 

2025. február 7. 15:03

A Samsung tovább mélyíti elkötelezettségét az óceánok védelmében

A Samsung tovább erősíti elkötelezettségét az óceánok védelme iránt, és a jövőben olyan partnerekkel dolgozik együtt, akik szintén elhivatottak a természet megóvása mellett. A vállalat már eddig is hozzájárult a műanyaghulladék problémájának enyhítéséhez azáltal, hogy újrahasznosított halászhálókból készítette el a Galaxy eszközeihez szükséges alapanyagokat. 

2025. február 6. 17:43

Újabb elismerés a Schneider Electricnek a Világgazdasági Fórumtól

Sokszínűségi, Egyenlőségi és Befogadási Példaképnek nyilvánította a Világgazdasági Fórum a Schneider Electric és a Plan International közös programját, amely a nők gazdasági és társadalmi fejlődését támogatja a Száhel-övezetben. A kezdeményezés célja, hogy a megfelelő ismeretek átadásával, az iskolák fejlesztésével és a vállalkozói kedv erősítésével segítse a női vállalkozók szerepvállalását a folyamatosan növekvő megújulóenergia-ágazatban. 

2025. február 6. 16:08

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34