Szerzői e-könyv-kiadás: áldás vagy átok?
Jól eladott, sikeres írók ritkán vállalkoznak marketing fejtegetésekre. Most változott a helyzet: John Locke, az amerikai eladási listákon az első tízből két helyet is elfoglaló szerző közzétett egy tanácsadó kötetet. Címe: „Hogy adtam el egymillió e-könyvet öt hónap alatt?” (How I Sold 1 Million eBooks in 5 Months)
Megesett, hogy Locke a New York Times bestseller jegyzékén az első két helyet foglalta el. Könyve bevezetőjében közli a száraz tényt: egészen pontosan ő a nyolcadik szerző, akinek írásából az Amazon egymillió példánynál többet adott el. De ugyanakkor ő az első, aki nem kiadó közreműködéssel publikál, saját maga teszi közé sikerkönyveit. Úgynevezett self-publishing biznisz modellben gondolkodik – jelenti ki.
Könyve tulajdonképp ezzel a témával foglalkozik. Véleménye szerint a független könyvkiadás (tehát a kiadói munkaművelet mellőzése) lesz a jövő könyvkultúrájának alapja. Az első fejezet rögtön egy kiáltványszerű szöveg, mint mondja, egy start blogbejegyzés. Ilyesmik állnak benne: „Most még fanyalognak a szerzői kiadástól a könyvszakma nagyjai. De ne felejtsük a példákat: az IBM néhány százezerért megvehette volna a Microsoftot – elmulasztotta. A Microsoft könnyen kivásárolhatta volna z Apple-t – elnézték. A Decca, a legnagyobb angol lemezkiadó nem szerződött a Beatles-szel, úgy nyilatkoztak, ennek a zenekarnak nincs jövője a show-bizniszben – igazi melléfogás. De ne térjünk el a tárgytól. Két szó az, ami alapján állítom, hogy a jövő a self-publishing szisztémáé: elektronikus könyv!”
Véleményével szemben áll a múlt héten, a tekintélyes Reuters hírügynökségi portálon publikált helyzetjelentés. Itt arról számolnak be, hogy kezd az eredetileg demokratikus szándékú kezdeményezés, a szerzői kiadás segítése, a tervezett cél ellenkezőjébe fordulni. Ahelyett, hogy tisztességes szerzők normál munkája nyilvánosságra kerülne, az eredeti gondoltnak megfelelően, az oldalt elárasztják az önjelölt írók zavaros munkadarabjai, gyakran napi sűrűsséggel felpakolt, összeollózott hamisítványai. Egyszerű spaming, szemét, értelmes alkotások helyett – ez a fenyegető valóság. Az Amazon és versenytársa a Smashwords különböző technikákkal küzdenek a jelenség ellen, de egyre rosszabbul állnak a harcban. Mindkét cégnél felvetik az olvasói összefogás megnövekedett szerepét: talán a különböző közösségi oldalakra kihelyezett figyelmeztetések és kritikák segíthetnék a leendő vásárlót a fals vásárlások elkerülésében.
További részletek: Könyvkonnektor blog.
Kapcsolódó cikkek
- Akcióban az e-book: ötletfüzet elektronikus olvasáshoz
- 130 millió könyv az Apple iBookStore-ból
- Computex 2011: néhány újdonság a kiállításon
- Kindle e-könyv-olvasóra is kölcsönözhetnek a könyvtárak: de csak korlátozottan
- E-könyv vásárlás helyett menjünk e-könyvtárba!
- Magyarországon nem éri meg e-bookra váltani
- Internet Fiesta az olvasás éve jegyében
- Book Saver: A digitális könyvfaló
- Elektronikuskönyv-olvasókkal bővül az Országos Széchényi Könyvtár
- Év végén indul a Google könyváruháza
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Adatalapú döntéshozatalt kínál a Schneider új programja
A Schneider Electric az „Environmental Data Program” elindításával a korábbinál jóval részletesebb és szélesebb körű információkat oszt meg termékei környezeti hatásairól. A kezdeményezés célja, hogy ügyfeleik pontosabb, adatalapú döntéseket hozhassanak fenntarthatósági céljaik elérése és a jogszabályi megfelelés érdekében.
Európa bekeményít: jön az uniós korhatár a közösségi médiára
Az Európai Unió új szabályozást tervez bevezetni, amely az online platformokon való gyermekjelenlétet korlátozza. A javaslat célja, hogy egységes korhatárt állapítson meg a közösségi médiához való hozzáféréshez, ezzel védve a fiatalokat az internet káros hatásaitól.
AutoWallis: Stabil árbevétel-növekedés, visszafogott nyereség az év első hónapjaiban
A kedvezőtlen makrogazdasági környezet ellenére az AutoWallis Csoport árbevétele 20 százalékot meghaladó növekedéssel 107 milliárd forintra emelkedett 2025 első negyedévében. A cég történetének eddigi legmagasabb negyedéves árbevételét elsősorban a korábban végrehajtott akvizíciók és üzletfejlesztések eredményezték. Ugyanakkor a vállalat működési eredménye (EBITDA) 31 százalékkal, 3,3 milliárd forintra csökkent, főként az instabil gazdasági környezet, a fix költségek emelkedése és az iparági bizonytalanságok (pl. vámintézkedések) hatására.
Visszatértek az LG Streaming hetek – még több tartalom, még nagyobb kedvezmények!
A tavalyi nagy sikerre való tekintettel az LG idén újra elhozza a Streaming heteket, méghozzá kibővített kedvezményekkel május 19. és június 30. között. A promóció ideje alatt 42 ország – köztük Magyarország – LG okostévé-felhasználói különleges ajánlatokhoz férhetnek hozzá, legyen szó ingyenes vagy jelentős kedvezménnyel elérhető streaming tartalmakról.
Forradalmi AI-képalkotás és extrém teljesítmény egy készülékben
A HONOR hivatalosan is leleplezte legújabb okostelefon-családját, a HONOR 400 szériát, amelyet a mesterséges intelligencia által támogatott fotózás, az erőteljes hardver és az extrém körülményekhez is alkalmazkodó kialakítás jellemez. A sorozat csúcstechnológiás képalkotási megoldásokat kínál, miközben robusztus kivitelezésével és hosszú üzemidejével is kitűnik.