A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében

forrás Prim Online, 2011. július 17. 12:48

A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. A legutóbbi Ipsos F&F - fiatal felnőttek körében készült - kutatás két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.

Egy 15-25 évesek körében végezett országos kutatás során összesen 600 fiatalt kérdeztek meg. A 2011 első negyedévében lezajló személyes felmérés két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.

A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Tízből kilenc fiatal ismeri az OTP, K&H, Erste és Raiffeisen Bankot. A fiatalok több mint 60%-a ismeri a Budapest Bankot, a CIB Bankot, a Citibankot, az MKB-t és az UniCredit Bankot.

A négy legismertebb bank (OTP, K&H, Erste, Raiffeisen) számít a legnépszerűbbnek és a legjobb minőségű szolgáltatást nyújtónak is. A 15-25 éves korosztály szerint a K&H a leginkább fiatalos bank. Míg a 15-19 évesek az OTP Bankot tartják a legmodernebbnek, addig a 20-25 évesek szerint ez a jelző a K&H Bankra illik leginkább. Bár az OTP Bank első helyen szerepel a fent említettek mellett egyediségben és megbízhatóságban is, ennek a pénzintézetnek a szolgáltatásait tartják a legdrágábbnak a többi bankkal szemben.

A megkérdezett fiatalok több mint fele rendelkezik folyószámlával. Az OTP Banknál a 15-19 évesek közül majdnem minden ötödiknek, a 20-25 évesek között minden harmadiknak van folyószámlája.

Amikor felsorolt mobiltelefon-márkák közül kellett választani, a legismertebbnek a Nokia, a Samsung és a Sony bizonyult, ezeket 10-ből 9 fiatal biztosan ismeri. Amikor a márkák felsorolása nélkül kérdezték a véleményüket, a válaszadók felének a Nokia jutott legelőször eszébe; ezt követte a Samsung és az LG. Érdekes, hogy míg a Nokiát elsőként említők között jelentősen több volt a férfi, addig a Samsungot jellemzőbben inkább nők nevesítették elsőként.

Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. Mindemellett azt gondolják róla, hogy magas minőségű, megéri az árát és nekik való.

Fiatalosságban és modernitásban az iPhone és a Nokia fej fej mellett végeztek, ám az iPhone-t a fiatalok 40%-a túl drágának tartja, ennyit nem adnának ki egy „mobilért”.

A megkérdezett fiatalok 93%-a rendelkezik mobiltelefonnal. Kétötödüknek van Nokia készüléke, amit sorban a Samsung (22%) és a Sony (13%) követ. A Samsung telefonnal rendelkezők körében magasabb arányban vannak a nők.

Kulcsszavak: Nokia trend felmérés bank

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már a virtuális térben növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és a 451 Research közös, több mint 900 vállalati döntéshozóval készült nemzetközi kutatása. Eszerint a vállalatok 81 százaléka már aktívan használja, teszteli, illetve tervezi a különböző kapcsolódó technológiák alkalmazását, és a globális ipari szektorban is egyre többen választják a termelési folyamatok optimalizálására, a fenntarthatósági célok elérésére, vagy akár a munkavállalói biztonság növelésére.

2024. december 7. 12:01

Szintet lép a szünetmentes tápegységek piacán a Schneider Electric

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat bemutatta az új Galaxy VXL szünetmentes tápegységét (UPS). A rendkívül hatékony, kompakt, moduláris, skálázható és redundáns, háromfázisú UPS továbbfejlesztett kibervédelmi, szoftveres és biztonsági funkciókkal rendelkezik.

2024. december 7. 10:12

Pénz, de honnan? 2024. Választhatsz a vissza nem térítendő pályázatokból is!

A GINOP Plusz 2.1.3.-24 Innovációs pályázati kiírás első fecskéje 70 milliárdos kerettel már pályázható a kkv-k és mikrovállalkozások részére.  Csak a kiemelt régió vállalkozásai kaphatnak belőle innovációs képességük erősítése szándékával. Újdonság, hogy a marketing, értékesítés és logisztika is innovációként ismerhető el! A Pénz, de honnan? 2024 roadshow budapesti állomásán december 17-én is sok új kedvezményes, támogatott forrást hoznak az előadók Közép-Magyarország kkv-döntéshozóinak.

2024. december 6. 16:28

A Samsung One UI 7 bétaverziója a mobil AI jövőjébe enged betekintést

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az élvonalbeli mesterséges intelligencia-algoritmusokat és a multimodális képességeket a felhasználói felület minden egyes kapcsolódási pontjába beépíti, egy olyan AI-platformot létrehozva így, amelyen minden interakció természetesnek és intuitívnak hat. A bétaverzió felhasználói elsőként tapasztalhatnak meg egy továbbfejlesztett, személyre szabhatóbb mobilélményt.

2024. december 6. 13:20

Pörög az akkumulátor szakemberek képzése Európában

Európa egyik vezető, a fenntartható energiaágazatra specializálódott szakképzési központja, az InnoEnergy Skills Institute bejelentette, hogy a két éve indított programjuk keretében, az Európai Akkumulátor Szövetség Akadémián keresztül közvetlenül kiképzett tanulók száma idén decemberre elérte a százezer főt.

2024. december 6. 11:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14

Változások a Magyar Telekom felsővezetésében

2024. december 4. 13:04

December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!

2024. december 2. 11:38

Megvannak az idei év legjobb webshopjai

2024. november 29. 17:16