Mobilon is utalnának a hazai okostelefon-tulajdonosok
A hazai okostelefon-tulajdonosok mindegyike használ legalább egy banki szolgáltatást – állapítja meg a 25-65 éves okostelefonnal és banki kapcsolattal rendelkező felhasználók körében, az OTP Bank Elektronikus Banki Üzletága megbízásából, az Ipsos által 2011 első negyedévének végén készített felmérés.
A megkérdezett okostelefon-használók közel valamennyien rendelkeznek bankkapcsolattal: 96%-uknak van bankkártyája 94%-uknak folyószámlája, háromnegyedük pedig rendszeresen online számítógépes kapcsolaton keresztül intézi pénzügyeit. A válaszadók döntően számlainformációk lekérdezését és eseti átutalási megbízásokat intéznek a bankok internetes oldalain. A lekötésekhez, az értékpapír-műveletekhez, illetve a telefonfeltöltésekhez viszont csak ritkán használják ezt a platformot.
A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkező internetbankolók egyelőre mindössze 8 százaléka használja mobiltelefonon keresztül az online banki felületeket, melynek elsősorban az új technológiával kapcsolatos kezdeti idegenkedés az oka.
Bár a felhasználók többsége még nem érzi szükségesnek, hogy áttérjen az asztali pc-ről a mobiltelefonra bankügyei intézésében, mintegy 270.000 okostelefon-tulajdonos szívesen használna biztonságos mobilbanki alkalmazást, ha arra lehetősége nyílna – derült ki a felmérésből.
A funkcionalitást tekintve a két legjobban várt okostelefonos internetbanki szolgáltatás a számlainformációk lekérdezése és az eseti átutalási megbízások intézése. Ezeket követik az online vásárlás, az állandó beszedési megbízások, az árfolyamok lekérdezése, a lekötések, a lekötött betétek kezelése és az értékpapír-műveletek iránti igények.
„A kutatás eredményei, valamint saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy a jövőben egyre inkább felértékelődnek a felhasználók szemében azok az hitelintézetek, amelyek bárhonnan, bármikor képesek biztonságos online platformokon keresztül egyszerű és gyors banki szolgáltatásokat nyújtani. Az OTP Bank jelenleg is futó fejlesztései pontosan ezeket a célokat szolgálják” – mondta el a felmérés kapcsán Forrai Péter, az OTP Bank Elektronikus Banki Igazgatóságának vezetője.
A bank 2010-ben indította el a Fórum Programot, amely azokat a banki fejlesztéseket fogja össze, amelyekhez a pénzintézet kikéri a lakosság és ügyfelei véleményét. A program tavaly az iPhone-ra szabott alkalmazások fejlesztésével indult; ekkor az iPhone tulajdonosok fejthették ki, milyen banki alkalmazásokat használnának szívesen ezen az eszközön. Azóta az OTP Bank internetbanki okostelefonos applikációja sikerrel debütált és már elérhető iPhone, valamint Android változatban is. Az OTP Bank iPhone alkalmazását tavaly október óta eddig közel 11.000 alkalommal, az Android verziót idén márciustól mintegy 3.600 alkalommal töltötték le. Ez a szám a legnagyobb magyarországi hitelintézet várakozásai szerint, a tervezett új funkciók beépítésével tovább fog emelkedni.
Kapcsolódó cikkek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Nagyköveteket keres a Nokia
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Márciusban indul a Tesco Mobile
- A Fujitsu beszédfelismerésen alapuló információlekérő technológia okostelefonokhoz
- Terjed a helyfüggetlen e-mailezés
- HTC Primo – Ice Cream Sandwich és Beats Audio a fedélzeten
- LG X3: Tegra 3 és HD kijelző
- A T-Mobile-nál mától kapható a Nokia Lumia 800 és Lumia 710
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót
A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.
Elérhető a Google új bekarikázásos keresési módja a HONOR Magic V3-on és a HONOR 200 szérián
A HONOR bejelentette, hogy elérhető a Google Bekarikázással keresés (Circle to Search) funkciója a HONOR Magic V3-on, valamint a HONOR 200 szérián. Az új funkcióval az AI adta lehetőségek előnyeit élvezhetik ki a felhasználók, hogy könnyen és gyorsan kereshessenek rá dolgokra okostelefonjukon.