Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
A Teleread és az Apple közeli Boy Genius Rekord úgy tudósít, hogy az Apple és a B&N már felvette a kapcsolatot és folynak a tárgyalások. Ugyan jelzik, hogy hírforrásuk nem ellenőrzött, ugyanakkor nem tartják lehetetlennek az üzleti közeledést, tekintve az Apple rendkívül agresszív felvásárlási aktivitását.
Függetlenül attól, hogy a híresztelést az Apple részéről nem kommentálták, a szakportálok érveléseket tettek közzé a felvásárlás előnyeiről, hátrányairól. Az International Business Times szerint a Barnes & Noble e-könyv áruháza és e-könyves hardvere, a Nook kiválóan teljesít, a cég veszteségeit a nyomtatott kiadványok árusítására berendezett 705 könyvesbolt termeli. Ebből nem az következik, hogy az eladás a jó megoldás, hanem az, hogy át kell alakítani a cég üzleti konstrukcióját. Erre meg is van a szándék, készülnek a tervek.
Az AppleInsider szerint ez az üzlet soha sem fog megköttetni, mivel az Apple-nek semmi szüksége nincs több millió négyzetméter eladótérre – az Egyesült Államokban. Az Apple ugyanis valóban tervez hagyományos kereskedelmi egységeket felállítani, de nem otthon, hanem nemzetközi viszonylatban, távol Amerikától.
Várhatóan tovább táplálja majd a találgatásokat, hogy az egyébként mindenben oly sikeres Apple a könyves üzletágban még korántsem hozta a szokásszerű eredményességet. Beletanult a világ, hogy az Apple áttörést hoz azokba az ágazatokba, ahová befektet: elég csak a zene és a játékforgalmazás átalakítására gondolni. A könyv azonban nem megy ilyen simán, adódnak problémák. A kiadók elsősorban az Apple könyváruház magas jutaléka miatt tiltakoznak, néhányan már eljutottak oda, hogy visszavonták a könyveiket. Ugyancsak kínkeserves, hogy az Apple megvonja a kiadóktól azt a lehetőséget, hogy adataikat megadják a saját kiadványaikban. Az Apple logikája szerint így kerülhető el, hogy a fogyasztók közvetlenül a kiadótól vásároljanak a későbbiekben, felhasználva az Apple iBookstore értékes felületeit.
A szakma szerint ez a fúzió csak híresztelés, semmi alapja nincs. A portálok hozzászólói viszont nagy részben arról írnak, helyes lenne egy ilyen együttműködés, a vásárlók csak nyernének az egyesüléssel.
További információ: Konyvkonnektor blog
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
- Ismét az Apple-vezér egészségi állapota miatt aggódik a tőzsde
- Az Apple a világ harmadik legértékesebb vállalata
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak kezdete: az Arrabona Racing Team elektromos autóval versenyez
Januárban az Arrabona Racing Team bejelentette, hogy az autóipar és a Formula Student-versenysorozat irányvonalait követve a belső égésű motort elektromos hajtásra cserélik. Azóta elkészítették az új korszak első autóját, amelyet nemrégiben a nagyközönség előtt is bemutattak. Az ART_12 névre keresztelt modell első hivatalos versenyén augusztusban, Horvátországban áll majd rajthoz.
Körforgásban a fenntarthatóság: Rekord újrahasznosítás az LG-nél
Az LG Electronics (LG) nyilvánosságra hozta 2024–2025-ös fenntarthatósági jelentését, amelyben részletesen beszámol a 2030-ig kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez vezető jelentős előrelépésekről. A dokumentum külön kitér az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátásának csökkentésére, valamint a körforgásos gazdálkodásban elért eredményekre. A jelentés bemutatja, hogyan építi be a vállalat a fenntarthatóságot működésébe, összhangban „Jobb élet mindenkinek” fenntarthatósági víziójával.
Sztárok a gyerekekért: licitálj egy jobb szeptemberért!
Ismert művészek, sportolók és civilek fogtak össze a Tűzcsiholó Egyesület kezdeményezésére, hogy segítsenek 155 hátrányos helyzetű gyermeknek méltó módon elkezdeni a tanévet. Az „Egy iskolatáskányi remény” elnevezésű jótékonysági kampány keretében online aukció indult, ahol különleges, személyes tárgyakra lehet licitálni.
AI-tal turbózott kijelzők: Bemutatkozik a Samsung új Smart Monitor szériája
A Samsung bejelentette új Smart Monitor termékcsaládját, amelyben a csúcskategóriás Smart Monitor M9 (M90SF), valamint a továbbfejlesztett Smart Monitor M8 (M80F) és M7 (M70F) modellek is helyet kaptak. Az M9 modell a korszerű QD-OLED technológiának és az egész szériára jellemző intelligens AI-funkcióknak köszönhetően még személyre szabottabb és összekapcsoltabb felhasználói élményt nyújthat munkához és kikapcsolódáshoz egyaránt.
Vigyázz, ki vagy online – A Telekom segít megvédeni digitális énedet
A Telekom #OwnYourWorld néven indít új online platformot és kampányt kilenc európai országban – köztük hazánkban is –, amely a Z generáció digitális tudatosságát kívánja erősíteni. A cél, hogy felhívja a figyelmet a digitális identitás védelmének fontosságára, különösen a mesterségesen létrehozott „digitális hasonmások” és a „brainrot” (agyrohasztás) jelenségei kapcsán.