Új IBM labor: A szoftverré alakított tudás
A SIL létrehozásával jelentősen kibővül az IBM közel 10 évre visszatekintő szolgáltatás-kutatási programja. A labor szoftverfejlesztői és technológiai szakértői elsősorban a számítási felhőkhöz, analitikához és mobil technológiákhoz kapcsolódó szoftver alkalmazási szolgáltatások fejlesztésén dolgoznak majd. Az IBM évente több mint 6 milliárd dollárt fektet kutatás-fejlesztésbe, és körülbelül 3000 kutatót foglalkoztat világszerte, akiknek nagyjából egyharmada szolgáltatásokkal és analitikával foglalkozik.
A SIL-ben dolgozó IBM kutatók, fejlesztők és műszaki szakértők magas fokú képesítésekkel rendelkeznek, többek között a számítástechnikai fejlesztés, szoftverek, a biztonság és megfelelőség, a rendszerfelügyelet, a matematika és üzleti optimalizálás, az adatbányászat, a tárolás, a számítógépes rendszerek, a felhasználói beavatkozás és a kognitív tudományok területén. „Ennek az elit kutatói, fejlesztői csapatnak az a küldetése, hogy szoftverré alakítsa az ügyfélmunka során keletkező tudást és szellemi tulajdont – ezáltal könnyen és gyorsan elérhetővé tegyen egy-egy megoldást több ezer további projekt számára, szerte a világon” – hangsúlyozta Pongrácz Ferenc, az IBM Informatikai Szolgáltatások magyarországi üzletágvezetője.
A SIL az IBM Kutatási Laborjait egyesíti, beleértve a vállalat New York-i, kaliforniai, kínai, izraeli, indiai, japán, svájci és brazil központjait. A labor tevékenysége a következő területekre koncentrál:
Számítási felhők – A SIL új felhő alapú szolgáltatásokat hoz létre és új módszereket dolgoz ki, melyek segítségével a hagyományos számítógépes környezetek felhő-alapú modellekre válthatók. Egyike az első projekteknek az úgynevezett „műszerfalak” kialakítása, melyek révén az IT szakemberek mélyebbre láthatnak az adatközpont belsejében zajló folyamatokban, megértve hol érdemes erőforrásokat bevonni és javítani a termelékenységen.
Fejlett analitika – A SIL új módjait kínálja majd az analitikus szolgáltatások és az üzleti folyamatok integrálásának. Ennek köszönhetően olyan új szolgáltatások és megoldások születhetnek, melyek még gyorsabban alkalmazhatóak az ügyfeleknél. A már piacra dobott IBM Adó Beszedési Optimalizáló például az IBM új levédett analitikáját veti be, hogy segítsen az állami szerveknek megtalálni a megfelelő módszereket az elmaradt adóhátralékok begyűjtésére.
Szolgáltatásnyújtás automatizálása – A SIL adatbányászati megoldásokat és valós idejű analitikai szoftvereket alkalmaz majd, hogy az adatközpontok hatékonyságának javításával segítse az IT-menedzsment munkáját. Az egyik megoldás például képes lesz pontosabb előrejelzést adni az adatközpont energiaellátásának megszűnéséről. Az új technológiák hatékonyabb felügyeletet és karbantartást tesznek lehetővé, javítva a minőséget és csökkentve a költségeket.
Mobil vállalkozások és Smarter Planet (Jobban működő világ) – Kihasználva a PC környezetben alkalmazott technológiákat, a SIL a mobil számítástechnikai piacra egy sor kifinomult technológiát fejleszt majd ki. A legfontosabb területek között van a biztonság, az egyszerű kezelhetőség és a vállalati alkalmazások hozzáférhetősége mobil eszközökön. A SIL-ben megoldást terveznek arra is, hogy a mobil készülékek könnyen kapcsolódhassanak a vállalati rendszerekhez és költségriport alkalmazásokhoz.
Az IBM nevében – feltalálóinak és kutatóinak köszönhetően – az elmúlt öt évben több mint 15.000 szolgáltatási és szoftver szabadalmat jegyeztek be. A szabadalmazott szolgáltatás alkalmazások már eddig is fontos szerepet játszottak abban, hogy az IBM közelebb kerüljön Smarter Planet víziójának megvalósításához.
Kapcsolódó cikkek
- DOStalgia a Közlekedési Múzeumban
- Szoftvertechnológiai labort adtak át az ELTE informatikai karán
- Százéves az IBM, a számítástechnika úttörője és óriása
- Számítógép kapta az év embere Webby-díjat
- Marosvásárhelyen fejleszt az IBM
- Szuperszámítógépes rendszerekkel bővült a győri egyetem
- Lézer és robotrepülő: egyedülálló high-tech központ nyílt Magyarországon
- "Hogyan tovább, Műegyetem?" – Tanácskozás a jövő Műegyeteméről
- Akár nyolcszor többet költ Amerika kutatás-fejlesztésre Európánál
- Magyarországon bővíti K+F tevékenységét a Nokia
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók* 72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.
Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében
Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.
Zara Larsson „Rózsaszín élet” című minisorozata vezeti be a Sony új füstös rózsaszín prémium fejhallgatóját
Bármerre járjon is az ember, ha a kedvenc zenéit hallgatja, semmi más nem számít. A megfelelő fejhallgatóval öltözködés, tánc vagy munka közben egyaránt magával ragad minket a hangzás. A színválasztással és stílussal kombinálva a zene – akárcsak a ruhák és a kiegészítők – bármit képes megváltoztatni, mert az önkifejezés terepe, ami az érzéseinket kiegészítve fokozza és feldobja a hangulatunkat, hogy a megélt pillanat örök emlék legyen.