Dinamikusan fejlődik az internetes közösségi vásárlás

MTI Sajtóadatbank, 2011. szeptember 1. 09:19

Becslések szerint napjainkban mintegy hatvan cég működtet internetes közösségi vásárlási oldalt, számuk az év végére a százat is elérheti, s bár nincs egy éve, hogy ez a vásárlási forma Magyarországon is elindult, a GKIeNET felmérése szerint 2011 áprilisában már a 14-74 év közötti lakosság 1,5 százaléka vásárolt terméket vagy szolgáltatást ezeken az oldalakon.

Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád közösségi vásárlási oldal egyik alapítója és tulajdonosa szerdán Budapesten sajtótájékoztatón mondta el, hogy az éves forgalmuk előreláthatólag 1,5 milliárd forint felett lesz, a várhatóan nagyon erős utolsó negyedévnek köszönhetően. A forgalomból bruttó 30 százalék a Bónusz Brigád szolgáltató cégé.
Kaprinay Zoltán hozzátette, a következő időszakban a piac konszolidációját és a nagyok közti kiélezett küzdelem további erősödését várják, miközben a piac folyamatosan bővülni fog.
Az üzleti modell az Egyesült Államokból származik: lényege, hogy a vásárlói közösségek erejét kihasználva lealkudják az egyes szolgáltatások árait, és a kedvezményes ajánlatokból jelentős mennyiséget értékesítsenek.
A kedvezmény az 50 százalékot is meghaladhatja, aminek következtében a Bónusz oldal vásárlói eddig mintegy 1 milliárd forintot takarítottak meg. Az oldalon regisztráltak száma meghaladja a félmilliót, a Facebookon több mint 290.000 rajongójuk van.

A 2010. szeptember 1-én indított vállalkozás a GKIeNET felmérése szerint az egyik legnagyobb az árbevétel, az egy ajánlatra vetített értékesítés, a Facebook követők száma, valamint a reklámfelületek tudatos és megfelelő használata alapján, júliusban például piacvezető volt.
A közösségi vásárlás üzleti modellje az interneten még nem értékesített szolgáltatásokat ad el: például szépségipari szolgáltatásokat, nemzetiségi éttermek ajánlatait, fogászati és más egészségügyi kezeléseket, sportélményeket, családos és kisgyerekes szolgáltatásokat, illetve utazási ajánlatokat.
Célközönsége a huszonöt év feletti városi nők, akik eddig nemigen vásároltak az interneten: az oldal vevőinek fele azelőtt még sohasem vett semmit a weben.

Heller Gábor, szintén alapító és tulajdonos elmondta, a közösségi vásárlás magával hozta az online bankkártya-használat növekedését is, amit mutat, hogy mára ez a fizetési forma vette át a vezetést a banki utalástól.
A két alapító kifejtette: a magyar piacon is aktuális kérdés az amerikai szereplők valamelyikének megjelenése. Romániában például már működik az egyik legnagyobbnak, a Grouponnak a leányvállalata, míg a cseh és a szlovák piacon a helyi vállalakozások uralják a piacot. Úgy vélték, a román és cseh piac tulajdonságai és fejlődése között nincs jelentős különbség, ám ha a lokális piacvezető cégek együttműködnek, méltó ellenfeleivé válhatnak az amerikai multinacionális vállalatoknak. Az alapítók szerint a Bónusz Brigádnak minden esélye megvan arra, hogy a jövőben regionális szereplővé váljon.
A tulajdonosok elmondták azt is, hogy szeptemberben új termékekkel is bővítik az oldal kínálatát.

Az alig egyéves működésre visszatekintő bónuszokat, kuponokat értékesítő, nagyon gyorsan fejlődő közösségi vásárlói internetes kereskedelmi oldalak forgalma az idén várhatóan jóval meghaladja a 2 milliárd forintot, de elérheti a 3 milliárd forintot is. A GKIeNET-BCE E-buisness Kutatóközpont korábban bemutatott elemzése szerint a növekedést befolyásolja az is, hogy milyen gyorsan bővül az internetes vásárlás.
A szolgáltatást vagy terméket ajánlónak azért éri meg a kupon-bónusz oldalakon szerepelni, mert nagy reklámfelületet kap a kedvezményért cserébe, s úgy tud nagy márkaismertséget elérni, hogy nem költ rá nagy összeget. Ezen túlmenően kialakíthat egy törzsvevőkört is, illetve a kedvezményért vásárlók az üzletbe látogatásukkor megvesznek olyan termékeket és szolgáltatásokat is, ami már teljes árú.
 

Kulcsszavak: e-commerce onlineszolg

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában

Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.

2025. február 8. 10:24

A Future Unicorn finalistái között egy magyar startup

Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetségének magyarországi jelöltje, a Turbine nevű, biológiai szimulációkra specializálódott magyar startup vállalkozás bejutott a hét döntős közé a Future Unicorn-díjért folyó versenyen. A versenyt a DIGITALEUROPE, a digitális ipar európai érdekképviseleti szervezete rendezi, melynek az IVSZ is tagja.

2025. február 7. 20:39

NMHH: Új ajánlás a gyermekek védelme érdekében

Ajánlást fogalmazott meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a kiskorút szerepeltető, bűncselekményt, megalázó, illetve kiszolgáltatott helyzetben lévőket bemutató műsorszámok esetében alkalmazandó követelményekről. A szempontrendszer kidolgozásának aktualitását a médiatörvény módosítása adta.

2025. február 7. 18:55

AI Tour Budapest: így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia

A Microsoft ingyenesen elérhetővé tette a Copilot Chat-et, hogy ezzel is hozzájáruljon a mesterséges intelligenciára épülő megoldások elterjedéséhez. Azok az üzletemberek és informatikai szakértők, akik február 5-én részt vettek a Microsoft AI Tour budapesti eseményén, első kézből tájékozódhattak róla, hogyan formálja át az AI a munkahelyeket, a mindennapokat és a kiberbiztonság területét. Mint elhangzott, Magyarország ez utóbbi tekintetben kimondottan veszélyeztettnek minősül, mivel nálunk a kibertámadások okozta kárérték kétszer olyan ütemben növekszik, mint a világátlag.

2025. február 7. 17:37

Mit tehet az informatika az Uzsokiban felbukkant szuperbaktériumok ellen?

A szuperbaktérium-fertőzések megjelenése az egészségügyi intézményekben, mint például az Uzsoki Utcai Kórházban, komoly kihívást jelent a betegek és az egészségügyi személyzet számára. Az informatikai rendszerek és digitális megoldások kulcsszerepet játszanak a járványok megelőzésében, azonosításában és kezelésében.

2025. február 7. 15:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34