Újabb elismerés a CocoDice dobókockának, amelyben a lapok helyett az éleké a főszerep

forrás Prim Online, 2011. október 3. 17:00

A budapesti Design Héten Magyarországon is bemutatkozó újraértelmezett dobókockát, a CocoDice nevű stratégiai és logikai játékot, a szakma legrangosabb hazai elismerésének számító Magyar Formatervezési Díjjal tüntették ki. Az uniós támogatással kidolgozott képességfejlesztő játék  designját nem először értékelik kiemelkedőnek, idén júliusban a CocoDice fejlesztői már megkapták a Red Dot Design-díjat, a legrangosabb elismerést, amit világviszonylatban ma dizájntermék, dizájnmárka vagy formatervező kaphat. Olyan neves cégek termékei nyertek már ezen a versenyen, mint az Apple, a BMW, a Mercedes, a Dell, a Hilti, a Lignet Roset vagy idén például a Grohe.

Már a dobókocka sem a régi – legalábbis a CocoDice fejlesztői szerint. A dobókocka, bár sok játékban, változatos külsővel évezredek óta jelen van, eddig lényegében nem változott. Ez az első alkalom, hogy alapjaiban alakult át. A kocka értékei nem a lapokon, hanem a szélein, az éleken helyezkednek el. Ezek az újgenerációs dobókockák alkotják a CocoDice, azaz Corner Contact Dice-t, ami egy sarokkapcsolatokon alapuló logikai rendszer.

 

A CocoDice egy újfajta térbeli fejlesztőjáték, kombinációja a logikának, a szerencsének és a stratégiának. A CocoDice a legtöbb logikai játék alapkoncepcióját ötvözi, vagyis megfelelő szabály szerint egymáshoz kell a kockákat, elemeket illeszteni. (Rubik-kocka, Dominó, Mahjong, Sudoku, stb.) A CocoDice a gyerekeknek fejlesztőeszköz: 4-5 éves kortól egészen 10-12 éves korig. Később érdekes, szórakoztató időtöltés, egészen 90+ éves korig. Gyerekkorban a térlátást, később a finommotorikus mozgásokat, a tükrözésben való jártasságot fejleszti. Segíti az írástanulást és a betűtévesztés elkerülését (pl. a „db”, „qp”), valamint kombinatorikus, logikai- és matematikai részképesség fejlesztőeszközként is szolgálhat.

 

A játékcsaládot a fejlesztők csapata úgy alakította ki, hogy a CocoDice egyben akadálymentesített játék a látássérültek számára is. A kocka élein a bemetszések könnyen felismerhetőek, a látók és a látássérültek egyaránt játszhatják. A fejlesztők hisznek abban, hogy olyan terméket alkottak, amely fontos szereplő lesz a logikai játékok piacán. A Cocodice-szal az önfeledt játék és a fejlődés örömét nyújtó valódi értékteremtő eszköz született.

 

A mágneses kis kockák, valamint a nagyobb méretű, látványosan enteriőrbe illeszthető gyermek és felnőtt puffok egységesen képezik a CocoDice fejlesztő márkát.

 

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A CocoDice még idén bemutatkozik Németországban és jövő év elején az Egyesült Államokban.

Kulcsszavak: játék innováció design

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is. 

2024. szeptember 17. 11:37

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.

2024. szeptember 13. 17:00

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

A Yettel összesített adatok alapján folyamatosan vizsgálja a hálózatán zajló forgalom típusát és intenzitását mind a belföldön, mind a külföldön mobilt használó ügyfelek esetében. Most a szabadságokkal teli nyári időszakot elemezte a vállalat, érdekes megállapításokat nyerve az adatokból.

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

Magyarország egyik vezető fintech vállalata, a Barion, jelentős frissítéseket vezetett be fizetési rendszerében, amelyek még jobb vásárlói és felhasználói élményt biztosítanak. A jelenleg 17 000 e-kereskedelmi partnert és 500 000 felhasználót kiszolgáló, adatvezérelt online fizetési megoldásokat nyújtó magyar cég modern és letisztult designnal, új biztonsági funkciókkal és egyszerűsített navigációval teszi még könnyebbé a fizetési folyamatot a vásárlók számára.

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. szeptember 1-étől minden Magyarországon működő kereskedelmi banknak, amely rendelkezik mobilbanki alkalmazással, elérhetővé kell tennie az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0 által előírt tranzakciós lehetőségeket. A tesztidőszak infrastruktúráját egyetlen hazai cég tudja biztosítani, amely elkötelezett abban, hogy az elsők között általa megálmodott grandiózus projektet hosszútávon a köz szolgálatába állítsa.

2024. augusztus 14. 10:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10