BrandFestival és r-time: két konferencia egy platformon
Az idei - sorrendben a tizenegyedik - BrandFestivalhoz idén is - immár hetedik alkalommal - csatlakozik az e-time média kereskedőház, amely PrimeTime’11 néven egy mini-konferenciával színesíti a BrandFestival szakmai programját. A két szervezet a televíziós tartalomszolgáltatás terén egyre nagyobb teret nyerő „branded content” mintájára a konferenciatámogatásban is egyedi, újszerű formát valósít meg, ennek köszönhetően, az idei évben két konferencia szerveződik egy platformon, az „Engagement: 2012!” koncepció keretében.
A PrimeTime’11 a televíziós szakma véleményformálóinak és szakértőinek színe-javát felvonultatja, s csatorna függetlenül dolgoz fel a televíziós piac számára releváns témákat, a televíziós piaccal kapcsolatban három metszetben értékeli a változásokat: a televíziózás jövője és tartalmi trendjei, fókuszban a termékelhelyezés, azaz a non spot piac lehetséges irányai, valamint a klasszikus reklámspotok hatékonyságának növelése. A tévés piac jövőjéről szóló programelemben ad elő többek között Gulyás János, a MEC Hungary ügyvezető igazgatója, Steve Varcoe, a TV2 értékesítési igazgatója, Mező László, az OMD Hungary ügyvezető igazgatója, Vidus Gabriella, az r-time ügyvezető igazgatója.
A termékelhelyezést középpontba állító programban a hirdető-, a médiatulajdonos- és az ügynökség nézőpontjából vázolják a szakértők a gyakorlati megvalósíthatóság lehetséges irányait. A téma több szempontból is érdekes. Egyrészt az új médiatörvény hatályba lépésével a termékelhelyezések a csökkenő tendenciát mutató reklámspot-bevételek mellett új és releváns forrást jelenthetnek a televízió-csatornák bevételi struktúrájában. Másrészt a Médiatanács a közelmúltban tette elérhetővé honlapján e hirdetési lehetőségről szóló ajánlásait. Előad majd a Discovery Networks Central Europe elnök-helyettese, Dorota Żurkowska. Németh Ottó, a Henkel marketingvezetője a Got2b márka Való Világ műsorba történő integrálásának eredményeit vázolja. Bene Nikoletta, a SPAR marketing vezető-helyettese, Tóth Orsolya, az IMG operációs igazgatója, Kisantal Gyula, a D’Arcy kreatív igazgatója a SPAR - X-faktor projektjét több nézőpontból, produkció-, média-, kreatívügynökség- és ügyfél szemszögéből értékeli.
E programponton belül a termékelhelyezés kutatási hátterét is elemzik majd: „A tévénézők hamar felfigyeltek erre a reklámeszközre. 70%-uk véli úgy, hogy látott már olyan magyar gyártású tévéműsort, amelyben találkozott termékelhelyezéssel. Az észlelők kétharmada arra is vissza tudott emlékezni, milyen műsorban látta a termékelhelyezést, ezek kétharmada pedig még a termékelhelyezéssel reklámozott márkát is fel tudta idézni.” (Ipsos, Product Placement Project, 2011).
Becker György, az MKB marketing és kommunikációs vezetője a product placement hatásmechanizmusáról beszél.
A reklámspotok hatékonyságának új útjairól szóló panel sztárelőadója Neil Mortenson, a Thinkbox kutatási és stratégiai igazgatója. A Thinkbox a fogyasztók bevonását elősegítő hirdetési lehetőségekkel kapcsolatban egyedülálló kutatásokat bonyolít a tévés piacon: „The Payback Study”, „Engagement Study”, „Neuroscience Study”. A Neuroscience Study nevet viselő kutatásuk például arról szólt, hogy a kreatív tartalom, s annak elhelyezése hogyan befolyásolja a reklám-megjelenítés hatékonyságát.
Közép-Európa egyik legjelentősebb szakmai csúcstalálkozója idén két napos esemény keretében, 2011. október 20-21-én, Budapesten, a MOM Kulturális Központban és a LARUS Rendezvényközpontban vár mindenkit, akinek fontos, hogy innovatív ötletekkel tartsa magát az élmezőnyben.
A konferencián előadók teljes névsora megtalálható a BrandFestival hivatalos weboldalán: www.brandfestival.hu
Kapcsolódó cikkek
- Amerikába mennek a legjobb startup-ok
- Open Source 2012 – Az innováció motorja
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Smartmobil '12 - A mobil az első!
- Evolution: egy új konferencia az online marketing legújabb eszközeiről
- Mobilfejlesztők, figyelem: hamarosan indul a Mobile Developers Day
- ICT Day 2012: Stratégiához a technológiát
- 2012-ben is Londonban mutatják be a világ legjobb fotóit
- Állami megrendelésekben reménykedik az IT-szakma
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az év legolvasottabb online tartalmai
A tavalyi év során kiemelt figyelmet kaptak a Robert Fico és Donald Trump elleni merényletek, az amerikai republikánusok győzelme és Bassár el-Aszad szír elnök bukása, amelyekről jelentős médiaérdeklődés övezte a világot. Azonban a hazai internetezők érdeklődése inkább a belföldi aktualitásokra és a sporthírekre irányult, nem pedig a nagy nemzetközi eseményekre – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss jelentéséből. A tanulmány a legnépszerűbb hazai hírportálok és Facebook-oldalak publikációit és az azokhoz érkező olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok online médiahasználati szokásait 2024-ben.
Itt a HMD válasza az online tér veszélyeire
A gyerekek több mint felét érik online idegenek, és minden harmadik gyermek már kapott olyan felszólítást, hogy a beszélgetését privát üzenetküldő alkalmazásokba vigye át – derült ki a HMD és a Perspectus Global által készített globális kutatásból, amely 25 000 gyereket és felnőttet vont be.
A jövő autós hangrendszere: A kijelző, amely hangot is ad
A Continental az Ac2ated Sound kijelzővel egyedülálló innovációt valósít meg az autóiparban: a kijelző szerepét kibővítve hangszóróként is funkcionál, ezzel új szintre emelve a járművek hangélményét. A kijelző felületének hangforrásként való használata egy teljesen friss perspektívát kínál a felhasználói élmény terén – a hangjelzések, beszédhangok és egyéb hangok közvetlenül a képernyőből hallhatók, így hagyományos hangszórók már nem szükségesek. A technológia alapja a kijelző mögött elhelyezett apró rezgéskeltő egységek, más néven hangaktuátorok, amelyek hanghullámokat generálnak az üvegfelületen.
Díjazták a kimagasló innovációs teljesítményeket
2025. március 26-án az Országház Felsőházi Termében adták át a 2024. évi Magyar Innovációs Nagydíjat és hat további ágazati díjat. A bírálóbizottság, amely tudósokból és elismert gazdasági szakemberekből állt, élén a kulturális és innovációs miniszterrel, a legjobb innovációs teljesítményeket a gazdasági eredmények és társadalmi hasznosság figyelembevételével választotta ki. A Magyar Innovációs Nagydíjat a Cloud Network Technology Kft. nyerte, amely nemzetközi szinten is figyelemre méltó informatikai tesztelési rendszerével érdemelte ki a rangos elismerést.
Virtuális valóság az autonóm járművek fejlesztésében
Évről évre világszerte több millió közúti baleset történik, és ezek túlnyomó része, mintegy 94%-a emberi hibákra vezethető vissza. De mi lenne, ha a járművek képesek lennének előre felismerni a veszélyeket és gyorsabban reagálnának, mint a legjobb sofőrök? Egy magyar kutatólabor, a HUN-REN SZTAKI SCL, a világ vezető technológiai és mérnöki cégeivel együttműködve dolgozik ezen a problémán.