A humor és a közösségi média, avagy van-e elég online kommunikációs szakember Magyarországon

forrás Prim Online, 2011. október 6. 15:40

NET-WORKS néven indul az online kommunikációs szakemberek képzése a Kürt Akadémián, amelynek nyílt napján (KÜRT székház, Budaörs, 2011. október 17., hétfő, 18 óra) az érdeklődők betekintést nyerhetnek a képzés tematikájába, megismerkedhetnek az oktatókkal és személyes élményt szerezhetnek a képzés hangulatáról. Találkozhatnak a hazai online világ meghatározó szereplőivel (Ihász Ingrid, Berényi Konrád, Dobó Mátyás, Mányai Csaba, Végvári Imre) majd Litkai Gergely feszegeti a humor és közösségi média cseppet sem száraz kapcsolatát.

Az online kommunikáció sokezer milliárdos üzlet, ennek ellenére kevesen vannak a téma felkent szakértői és még kevesebben tudnak valós üzleti eredményeket felmutatni. A KÜRT Akadémia NET-WORKS képzése 40 hazai és nemzetközi szakértő tudását és tapasztalatait gyúrta egy csomagba és felsorakoztatja az online kommunikáció teljes eszköztárát. A cél ambiciózus: a hazai vállalatok is képesek legyenek szabad szemmel is jól látható összegeket kiharapni a piaci lehetőségekből, az online marketing által.

 

A Facebook a világ 3. legnagyobb országa lehetne felhasználói népessége alapján. 2011-ben a hirdetési bevétele eléri az 500 millió dollárt. Az okostelefonok eladása évi 70-80%-kal növekszik és ez már-már szürreális gyorsasággal változtatja meg napi kommunikációnkat. Az online kommunikációs eszközök felfutása új kihívások elé állítja a cégeket, de kevés az „értő” szakember.

 

Lassan már négy éve, hogy Obama stábja forradalmi módon (és nem mellesleg átütő sikerrel) alkalmazta választási kampányában a közösségi médiát. Ekkortájt döbbentek rá igazán a cégek, hogy milyen lehetőség rejlik a Facebook-ban és társaiban. Aztán jött a feketeleves. Szépen kivitelezett, hatalmas költségvetésű kampányok futottak zátonyra azért, mert a marketing szakemberek hagyományos sémákban gondolkodtak. Egy valamit rendszeresen elfelejtettek a márkák őrzői: az online kommunikációs eszközök éltető erejét, a fogyasztókat, akik ma már azonnal hangot adhatnak véleményüknek, hála az interaktív térnek.

 

A Randstad hazai statisztikái szerint a válság dacára az elmúlt 3 évben megháromszorozódott az online marketinges állások száma, sőt ma már alapkövetelmény a pályázók esetében az online marketing tapasztalat.

 

„Egyértelműen komoly hiány van ezen a területen. Jelentős az igény a jó szakemberekre, de kevesen vannak, akik valós, számszerűsíthető eredményeket és tapasztalatokat tudnak felmutatni” – mondja Frankó Csuba Dea, a KÜRT Akadémia üzletfejlesztési vezetője. Hozzáteszi: „A jó online marketinges ismérve, hogy folyamatosan képben van az újításokkal. Ezen a területen nem elég a konzervtudás”. A KÜRT Akadémia NET-WORKS képzés partner cégei valós dilemmákat vázolnak fel a hallgatóknak, akik ezekre keresik a megfelelő online kommunikációs megoldásokat, stratégiákat, eszközöket.”

 

„Egy folyamatosan változó és hálózatos szerveződésű területet csak hasonló módon lehet oktatni. A teljeskörű elméleti és gyakorlati tudás átadása mellett csak egy aktív, prémium szakértői közösség felépítése eredményezheti az üzleti célok elérését.” – állítja Végvári Imre, a KÜRT Akadémia október végén induló NET-WORKS képzésének témavezetője. A képzésre a KÜRT Akadémia meghívta a Facebook regionális igazgatóját, a magyar véleményvezér bloggereket, a legjobb céges kampányok kiötlőit. Negyven hazai és nemzetközi szakértő tudását és tapasztalatait gyúrták egy csomagba és az online kommunikáció teljes eszköztárával foglalkoznak a képzésen. A kezdeményezés célja, hogy minden végzett hallgató biztosan tudja, miként lehet üzleti eredményekre konvertálni a szaktudást. 

Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tanulni menő: Új alapokra helyezett oktatás

Sürgősen új alapokra kell helyezni az oktatást, mivel a technológiai fejlődés korában már nem az információ megszerzése, hanem a tanulók érdeklődésének fenntartása jelenti az igazi kihívást. A tanulásnak pozitív élménynek kell lennie, ezért egy jó iskola a gyermekek kíváncsiságára épít, így a tanulók belső motivációjuk révén fejlődhetnek. Emellett nemcsak az alapvető tudás elsajátítása, hanem a jövő kihívásaira felkészítő kompetenciák és készségek megszerzése is fontos szerepet kap. A Tanulni menő kezdeményezés célja, hogy összekapcsolja az oktatás megújítása iránt érdeklődőket: pedagógusokat, üzleti szereplőket, oktatási szakértőket, családokat és a hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó tanárokat.

2025. március 15. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59