Szenzorok a testen – lezárult a 2009-ben indított All-Fitt projekt
Öttagú magyar konzorcium dolgozott két évig azon a KMOP-projekten, amelynek eredményeképpen elkészült a viselhető szenzorokon alapuló, az idősek és a rendszeresen sportolók életvitelét támogató multimédiás és mobilkommunikációs termék prototípusa. (Képünk illusztráció, nincs köze a félmilliárdos pályázat keretében elkészült termékekhez). A rendszer három alapelemet integrál: a felügyelt személy életfunkcióit monitorozó, testre rögzíthető eszközt, az adatbázist, valamint a regisztrált adatokat megjelenítő portált.
A viselhető eszközökből különböző bonyolultságúak készültek; a legösszetettebb változat kétcsatornás EKG-t és mozgásérzékelőt tartalmaz. Ez utóbbiak rádiós kommunikációval tartják a kapcsolatot a külvilággal; így jutnak el a mért adatok a távoli szerver adatbázisába. A családtagok, orvosok, ápolók az interneten követhetik a távol lévő felügyelt személy szívműködését, mozgását.
A testre helyezhető eszköz tervezésekor az Innomed a kis méretet, az egyszerű kezelhetőséget és a kényelmes viselhetőséget tartotta szem előtt. Alapkövetelmény volt az akkumulátor hosszú élettartama és egyszerű tölthetősége. Az eszköz rádiós úton egy közeli PC-re, illetve Bluetooth-on vagy a mobilhálózaton keresztül egy távoli adatbázisszerverre képes továbbítani a mért adatokat. A Liferay portáltechnológiával készített felhasználói felület tervezésekor az Aitia fiatalos, divatos és ergonomikus portál kialakítására törekedett, és nem feledkezett meg a web 2.0 lehetőségekről sem. Ezen kívül a sportolóknak, vagy olyan személyeknek, akik naponta nagy stressz hatásainak vannak kitéve, elkészítette azokat a készülékeket, amelyekkel ezek a stresszes időszakok kimutathatóak. Az Apertech egy Oracle alapú adatbázisszervert tervezett, amellyel mind a projekt, mind más mérőműszerek adatai letárolhatók, és elemezhetők. Az adatbázis adatai csak az adatok tulajdonosai számára érhetőek el, betartva az adatvédelmi törvényeket.
„A projektben megterveztük és kifejlesztettük a rendszert, majd elkészítettünk néhány prototípust. Eddigi munkánknak azonban csak akkor van igazi értelme, ha a rendszer minél több idős ember és sportoló életvitelét támogatja. A következő feladat tehát az, hogy megszervezzük a gyártást, továbbá partnereket keressünk a szolgáltatáshoz. A szerszámozáshoz, a sorozatgyártáshoz, a marketinghez és a rendszer majdani működtetéséhez sok-sok pénzre van szükség. Az elkövetkező időszak nagy kérdése, vajon beindíthatjuk-e a sorozatgyártást, és találunk-e partnereket ahhoz a szolgáltatáshoz, amit még a konjunktúra idején álmodtunk meg” – fogalmazott Dévai Endre, az Innomed Zrt. elnöke. A további tervek között szerepel az is, hogy olyannyira lekicsinyítik az élettani funkciókat érzékelő eszközöket, hogy azokat akár ékszerekbe is be lehet majd építeni.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint félszáz cég és új innováció az Invitel pályázatán
- Az IBM bemutatta az egészségügyet támogató informatikai megoldásait
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Online marketinggel a budapesti Állatkertért
- Nincs üzleti siker innováció nélkül
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- A Magyar Posta konzorciuma nyerte a 900 MHz-es frekvenciasávot
- Pályázatok a biztonságos internet használatról
- Amatőr fotósok is pályázhatnak az Év Esküvőfotósa címre
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.