Szenzorok a testen – lezárult a 2009-ben indított All-Fitt projekt
Öttagú magyar konzorcium dolgozott két évig azon a KMOP-projekten, amelynek eredményeképpen elkészült a viselhető szenzorokon alapuló, az idősek és a rendszeresen sportolók életvitelét támogató multimédiás és mobilkommunikációs termék prototípusa. (Képünk illusztráció, nincs köze a félmilliárdos pályázat keretében elkészült termékekhez). A rendszer három alapelemet integrál: a felügyelt személy életfunkcióit monitorozó, testre rögzíthető eszközt, az adatbázist, valamint a regisztrált adatokat megjelenítő portált.
A viselhető eszközökből különböző bonyolultságúak készültek; a legösszetettebb változat kétcsatornás EKG-t és mozgásérzékelőt tartalmaz. Ez utóbbiak rádiós kommunikációval tartják a kapcsolatot a külvilággal; így jutnak el a mért adatok a távoli szerver adatbázisába. A családtagok, orvosok, ápolók az interneten követhetik a távol lévő felügyelt személy szívműködését, mozgását.
A testre helyezhető eszköz tervezésekor az Innomed a kis méretet, az egyszerű kezelhetőséget és a kényelmes viselhetőséget tartotta szem előtt. Alapkövetelmény volt az akkumulátor hosszú élettartama és egyszerű tölthetősége. Az eszköz rádiós úton egy közeli PC-re, illetve Bluetooth-on vagy a mobilhálózaton keresztül egy távoli adatbázisszerverre képes továbbítani a mért adatokat. A Liferay portáltechnológiával készített felhasználói felület tervezésekor az Aitia fiatalos, divatos és ergonomikus portál kialakítására törekedett, és nem feledkezett meg a web 2.0 lehetőségekről sem. Ezen kívül a sportolóknak, vagy olyan személyeknek, akik naponta nagy stressz hatásainak vannak kitéve, elkészítette azokat a készülékeket, amelyekkel ezek a stresszes időszakok kimutathatóak. Az Apertech egy Oracle alapú adatbázisszervert tervezett, amellyel mind a projekt, mind más mérőműszerek adatai letárolhatók, és elemezhetők. Az adatbázis adatai csak az adatok tulajdonosai számára érhetőek el, betartva az adatvédelmi törvényeket.
„A projektben megterveztük és kifejlesztettük a rendszert, majd elkészítettünk néhány prototípust. Eddigi munkánknak azonban csak akkor van igazi értelme, ha a rendszer minél több idős ember és sportoló életvitelét támogatja. A következő feladat tehát az, hogy megszervezzük a gyártást, továbbá partnereket keressünk a szolgáltatáshoz. A szerszámozáshoz, a sorozatgyártáshoz, a marketinghez és a rendszer majdani működtetéséhez sok-sok pénzre van szükség. Az elkövetkező időszak nagy kérdése, vajon beindíthatjuk-e a sorozatgyártást, és találunk-e partnereket ahhoz a szolgáltatáshoz, amit még a konjunktúra idején álmodtunk meg” – fogalmazott Dévai Endre, az Innomed Zrt. elnöke. A további tervek között szerepel az is, hogy olyannyira lekicsinyítik az élettani funkciókat érzékelő eszközöket, hogy azokat akár ékszerekbe is be lehet majd építeni.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint félszáz cég és új innováció az Invitel pályázatán
- Az IBM bemutatta az egészségügyet támogató informatikai megoldásait
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Online marketinggel a budapesti Állatkertért
- Nincs üzleti siker innováció nélkül
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- A Magyar Posta konzorciuma nyerte a 900 MHz-es frekvenciasávot
- Pályázatok a biztonságos internet használatról
- Amatőr fotósok is pályázhatnak az Év Esküvőfotósa címre
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy kézben az ország két legnagyobb természetfotós pályázata
2025-től új fejezet kezdődik Az év természetfotósa pályázat történetében: az ország egyik legnagyobb természetfotós és természetvédelmi szervezete, a Varázslatos Magyarország veszi át a rangos megmérettetés lebonyolítását.
A ViewSonic a világ legfenntarthatóbb vállalatai között
A vizuális és oktatástechnológiai megoldások globális vezető gyártója, a ViewSonic Corporation elnyerte az EcoVadis ezüst fokozatú minősítését. Ezzel a világ vállalatainak legjobb 8%-a közé került fenntarthatósági szempontból, és a 92. percentilisbe lépett elő, vagyis jobban teljesít, mint a cégek 92%-a.
Michelangelo és James Bond találkozása: High-tech védelem a 2025-ös konklávén
Véget ér egy korszak: megszűnik a Skype
A Skype, az internetes kommunikáció egyik úttörője, 2025. május 5-én végleg megszűnik. A Microsoft, amely 2011-ben vásárolta meg a szolgáltatást, úgy döntött, hogy a Skype helyett a Microsoft Teams alkalmazásra összpontosítja erőforrásait.
A online jelenlét ma már nem opció, hanem alapfeltétel
Aki nincs jelen az interneten, vagy weboldala nem kínál alapvető funkciókat, az gyakorlatilag láthatatlan. Ezt támasztja alá a Telekom megbízásából készült, friss országos reprezentatív Ipsos-kutatás is: a digitális jelenlét mára létkérdéssé vált a vállalkozások számára.