Szenzorok a testen – lezárult a 2009-ben indított All-Fitt projekt
Öttagú magyar konzorcium dolgozott két évig azon a KMOP-projekten, amelynek eredményeképpen elkészült a viselhető szenzorokon alapuló, az idősek és a rendszeresen sportolók életvitelét támogató multimédiás és mobilkommunikációs termék prototípusa. (Képünk illusztráció, nincs köze a félmilliárdos pályázat keretében elkészült termékekhez). A rendszer három alapelemet integrál: a felügyelt személy életfunkcióit monitorozó, testre rögzíthető eszközt, az adatbázist, valamint a regisztrált adatokat megjelenítő portált.
A viselhető eszközökből különböző bonyolultságúak készültek; a legösszetettebb változat kétcsatornás EKG-t és mozgásérzékelőt tartalmaz. Ez utóbbiak rádiós kommunikációval tartják a kapcsolatot a külvilággal; így jutnak el a mért adatok a távoli szerver adatbázisába. A családtagok, orvosok, ápolók az interneten követhetik a távol lévő felügyelt személy szívműködését, mozgását.
A testre helyezhető eszköz tervezésekor az Innomed a kis méretet, az egyszerű kezelhetőséget és a kényelmes viselhetőséget tartotta szem előtt. Alapkövetelmény volt az akkumulátor hosszú élettartama és egyszerű tölthetősége. Az eszköz rádiós úton egy közeli PC-re, illetve Bluetooth-on vagy a mobilhálózaton keresztül egy távoli adatbázisszerverre képes továbbítani a mért adatokat. A Liferay portáltechnológiával készített felhasználói felület tervezésekor az Aitia fiatalos, divatos és ergonomikus portál kialakítására törekedett, és nem feledkezett meg a web 2.0 lehetőségekről sem. Ezen kívül a sportolóknak, vagy olyan személyeknek, akik naponta nagy stressz hatásainak vannak kitéve, elkészítette azokat a készülékeket, amelyekkel ezek a stresszes időszakok kimutathatóak. Az Apertech egy Oracle alapú adatbázisszervert tervezett, amellyel mind a projekt, mind más mérőműszerek adatai letárolhatók, és elemezhetők. Az adatbázis adatai csak az adatok tulajdonosai számára érhetőek el, betartva az adatvédelmi törvényeket.
„A projektben megterveztük és kifejlesztettük a rendszert, majd elkészítettünk néhány prototípust. Eddigi munkánknak azonban csak akkor van igazi értelme, ha a rendszer minél több idős ember és sportoló életvitelét támogatja. A következő feladat tehát az, hogy megszervezzük a gyártást, továbbá partnereket keressünk a szolgáltatáshoz. A szerszámozáshoz, a sorozatgyártáshoz, a marketinghez és a rendszer majdani működtetéséhez sok-sok pénzre van szükség. Az elkövetkező időszak nagy kérdése, vajon beindíthatjuk-e a sorozatgyártást, és találunk-e partnereket ahhoz a szolgáltatáshoz, amit még a konjunktúra idején álmodtunk meg” – fogalmazott Dévai Endre, az Innomed Zrt. elnöke. A további tervek között szerepel az is, hogy olyannyira lekicsinyítik az élettani funkciókat érzékelő eszközöket, hogy azokat akár ékszerekbe is be lehet majd építeni.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint félszáz cég és új innováció az Invitel pályázatán
- Az IBM bemutatta az egészségügyet támogató informatikai megoldásait
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Online marketinggel a budapesti Állatkertért
- Nincs üzleti siker innováció nélkül
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- A Magyar Posta konzorciuma nyerte a 900 MHz-es frekvenciasávot
- Pályázatok a biztonságos internet használatról
- Amatőr fotósok is pályázhatnak az Év Esküvőfotósa címre
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiváló magyar eredmény a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián
Négy magyar diák képviselte hazánkat a szeptember 1-8. között Egyiptomban zajlott Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI), ami a legrangosabb informatikai világverseny a középiskolás korosztály számára. A magyar fiatal tehetségek egy arany- és egy ezüstérmet szereztek, egyikük pedig dicséretben részesült. A diákolimpikonok a Neumann Társaság tehetséggondozási programja keretében, az ELTE Informatikai Karának együttműködésével készültek fel a versenyre.
A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
Második alkalommal hirdeti meg pályázatát az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja, amelyen a 2024-es év legkiemelkedőbb videós hirdetéseit díjazza több kategóriában is.
Egyesítette erőit a Packeta és a FoxPost
Lezárult az ügylet, mellyel Magyarország legnagyobb személyes csomagátadási pont hálózata jött létre, amely több mint 2 700 csomagautomatát és 1 800 csomagátvételi pontot kínál az ügyfelek számára. A FoxPost Packetához való csatlakozásával a két cég magas színvonalú szolgáltatásai egyesülnek, létrehozva Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát.
Az innováció új hulláma: a Z-generációról szól a Bosch×Richter Innovátorok Napja
„Zések”, avagy a digitális bennszülöttek, akik egyszerre bátrak és tudatosak, őszinték és kritikusak. Vajon hogyan vélekednek az 1997 és 2012 között születettek az innovációról, a jövő munkahelyéről, és mi az, amit szerintük az élhetőbb jövőért tennünk kell? Z-generációs példaképekkel, izgalmas kutatási eredményekkel, inspiráló kerekasztal-beszélgetésekkel, a jövő innovátoraival és a legújabb gyógyszeripari és autóipari megatrendekkel érkezik az idei Bosch×Richter Innovátorok Napja, mely ezúttal a Z-generációt állítja fókuszba.
Idén is keresik a legjobb honlapokat
’Az Év Honlapja’ pályázat 2024-ben is izgalmas lehetőséget kínál mindazoknak, akik az elmúlt időszakban kiemelkedő honlapokat, applikációkat, digitális és technológiai megoldásokat hoztak létre. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett verseny augusztus 15-én immár 23. alkalommal indul útjára, ahol a pályázók 30 különböző kategóriában szállhatnak versenybe.