A hirdetési piac jövője miatt aggódik a kínai Sina Corp.

MTI Sajtóadatbank, 2011. november 10. 16:47

A kínai gazdaság lassulása a hirdetési piac növekedését is visszavetheti - véli az ország legnagyobb internetes portálját üzemeltető Sina Corp.

   Veszteséget hozott a harmadik negyedév a Sina Corp.-nak: a legnagyobb kínai internetes portál, a sina.com üzemeltetője július és szeptember közti időszakot 336,3 millió dolláros mínusszal zárta. A veszteségeket elsősorban a márciusban megvásárolt internetes kiskereskedelmi platform, a Mecox Lane és a szintén Sina-tulajdonban lévő internetes ingatlan tanácsadással és információszolgáltatással foglalkozó CRIC papírjainak esése okozta. Idén az előbbi részvényei 77,7, utóbbi papírjai 45 százalékot veszítettek piaci értékükből.

Az egyszeri tételeket nem számítva a 250 millió regisztrált felhasználót jegyző Sina mikroblogot is üzemeltető cég bevételei 130,3 millió dollárt tettek ki, ami 20 százalékos növekedés 2010 hasonló időszakához képest. A hirdetésből származó bevételek kiemelkedő mértékben, 25 százalékkal, 101 millió dollárra nőttek.

A hirdetési piac jövőjét illetően ugyanakkor csak óvatosan optimista a Sina Corp., a kínai gazdaság lassulása ugyanis jelentősen befolyásolhatja majd az ágazatot. "Az általános hangulat jó, de nem nagyon jó" - fogalmazott Charles Chao, a cég vezérigazgatója, hozzátéve: 2012-ben nem várják a hirdetési piac számottevő bővülését.
    A kínai internetes hirdetési piac ugyanakkor a harmadik negyedévben még 54,9 százalékkal, 2,2 milliárd dollárra nőtt.

Kulcsszavak: trend hirdetés Kína

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

82%-kal nőtt a BÉT-en jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech bevétele

82 százalékos növekedéssel, 742,4 millió forintra növelte nettó árbevételét a 2024-es év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett kibervédelmi cég az előző év azonos időszakában elért 408,6 millió forintról. A ViVeTech Nyrt. adózott eredménye ezzel párhuzamosan 67 százalékkal, 91,1 millió forintra emelkedett a tavalyi év első felében elért 54,7 millió forintos szintről – derül ki a társaság által publikált 2024. első féléves jelentéséből.

2024. szeptember 15. 13:33

Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?

Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy időt és kiadást spórolhat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia használatával, de csak kevesen vannak, akik a megvalósítással valódi előnyhöz jutnak. Kurinyecz Gergely, digitalizációs szakértő a nagyvállalatok egyedi működésére szabott folyamatainak digitalizációjában szerzett tapasztalatai alapján segít felvázolni a szoftverek adta lehetőségeket, és mutat rá a gyakori buktatókra.

2024. szeptember 15. 10:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

2024. szeptember 13. 17:00

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27