A hirdetési piac jövője miatt aggódik a kínai Sina Corp.
A kínai gazdaság lassulása a hirdetési piac növekedését is visszavetheti - véli az ország legnagyobb internetes portálját üzemeltető Sina Corp.
Veszteséget hozott a harmadik negyedév a Sina Corp.-nak: a legnagyobb kínai internetes portál, a sina.com üzemeltetője július és szeptember közti időszakot 336,3 millió dolláros mínusszal zárta. A veszteségeket elsősorban a márciusban megvásárolt internetes kiskereskedelmi platform, a Mecox Lane és a szintén Sina-tulajdonban lévő internetes ingatlan tanácsadással és információszolgáltatással foglalkozó CRIC papírjainak esése okozta. Idén az előbbi részvényei 77,7, utóbbi papírjai 45 százalékot veszítettek piaci értékükből.
Az egyszeri tételeket nem számítva a 250 millió regisztrált felhasználót jegyző Sina mikroblogot is üzemeltető cég bevételei 130,3 millió dollárt tettek ki, ami 20 százalékos növekedés 2010 hasonló időszakához képest. A hirdetésből származó bevételek kiemelkedő mértékben, 25 százalékkal, 101 millió dollárra nőttek.
A hirdetési piac jövőjét illetően ugyanakkor csak óvatosan optimista a Sina Corp., a kínai gazdaság lassulása ugyanis jelentősen befolyásolhatja majd az ágazatot. "Az általános hangulat jó, de nem nagyon jó" - fogalmazott Charles Chao, a cég vezérigazgatója, hozzátéve: 2012-ben nem várják a hirdetési piac számottevő bővülését.
A kínai internetes hirdetési piac ugyanakkor a harmadik negyedévben még 54,9 százalékkal, 2,2 milliárd dollárra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Kína visszautasítja az amerikai hackervádat
- A személyes adatok az internet valutája
- Washington Kína internetpolitikája után érdeklődik
- Újra összeáll a hírhedt kínai hackercsoport
- Már több mint félmilliárd kínai internetezik
- Folyamatosan növelik a K+F-re fordítható összegeket Kínában
- A személyes bizalom irányítja a kisvállalatok üzleti döntéseit
- Kína: 940 millió mobilhasználó
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- Növekedtek az innovatív magyar informatikai cégek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
82%-kal nőtt a BÉT-en jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech bevétele
82 százalékos növekedéssel, 742,4 millió forintra növelte nettó árbevételét a 2024-es év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett kibervédelmi cég az előző év azonos időszakában elért 408,6 millió forintról. A ViVeTech Nyrt. adózott eredménye ezzel párhuzamosan 67 százalékkal, 91,1 millió forintra emelkedett a tavalyi év első felében elért 54,7 millió forintos szintről – derül ki a társaság által publikált 2024. első féléves jelentéséből.
Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy időt és kiadást spórolhat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia használatával, de csak kevesen vannak, akik a megvalósítással valódi előnyhöz jutnak. Kurinyecz Gergely, digitalizációs szakértő a nagyvállalatok egyedi működésére szabott folyamatainak digitalizációjában szerzett tapasztalatai alapján segít felvázolni a szoftverek adta lehetőségeket, és mutat rá a gyakori buktatókra.