A Telenor ügyfelei telefonszámlájukhoz írathatják a letöltött Android-alkalmazások árát
Hongkongban írta alá a Telenor és a Google képviselője ma azt a globális megállapodást, amely lehetővé teszi, hogy a Telenor ügyfelei mobilszolgáltatójukon keresztül fizessenek az Android Marketről letöltött alkalmazásokért. A kezdeményezés a helyi fejlesztők számára is kedvező, hiszen alkalmazásaik jobban „szem előtt” lesznek és potenciálisan nagyobb árbevételre számíthatnak.
A megállapodás a Telenor mind a 11 nemzetközi piacát lefedi, először azonban csak Thaiföldön, Malajziában, Magyarországon, Svédországban és Dániában indul a projekt 2012 első negyedévében. Az együttműködés célja, hogy kielégítse a felhasználók mobiltartalom iránti éhségét, amely az európai piacokon és a gyorsan növekvő ázsiai gazdaságokban egyaránt tapasztalható. Bár az okostelefonok penetrációjának százalékos aránya az ázsiai piacokon jelenleg alacsonyabb, az Android felhasználók abszolút száma sok esetben magasabb, mint Európában.
„A közös lépéssel a Google és a Telenor egy újabb lendületet kíván adni az Android-piac bővülésének. A megállapodás legfőbb előnye, hogy több millió Telenor ügyfél számára könnyebb hozzáférést biztosít számos, különböző mobiltartalomhoz és a rugalmas fizetési megoldásokhoz” – nyilatkozta Jon Fredrik Baksaas, a Telenor Csoport elnök-vezérigazgatója.
A Telenor Android felhasználói a „bolt a boltban” koncepció jegyében, az Android Market kezdőlapján, fix helyen férhetnek hozzá a gondosan összeválogatott és folyamatosan frissített, számukra releváns alkalmazásokhoz. Minden piacon erre specializálódott csapat választja ki és teszi elérhetővé a helyi környezetben releváns akár 50 alkalmazást tartalmazó Telenor listát. A mobilszolgáltatói számlázás, mellyel a Telenor számlás és kártyás androidos felhasználói is egyszerűen fizethetnek az alkalmazásokért, a fejlesztők számára is megkönnyíti az appok ellenértékének beszedését. Iparági adatok szerint ugyanis, ha felajánlják a hitelkártyás fizetés és a mobilszolgáltatói számlázás közötti választás lehetőségét, a vásárlók 70%-a az utóbbit részesíti előnyben.
A fejlesztés igénybevételéhez a Telenor Android felhasználóinak semmit sem kell tenniük: csupán belépnek készülékükön az Android Marketre és máris kiválaszthatják a Telenor gyűjteményét a kezdőlapon.
„A Telenor Magyarország az Android iránt helyi szinten is elkötelezett mobilszolgáltatóként már közel egy éve az Android népszerűsítésével, az operációs rendszerben rejlő számtalan lehetőség bemutatásával ösztönzi a lakossági mobilinternet-használat növekedését. Ennek érdekében eddig hat Android Workshopotszerveztünk, ahol az Android alkalmazásokban rejlő lehetőségeket és a legújabb fejlesztéseket mutattuk be az összesen több mint hatszáz résztvevőnek. Az ismeretterjesztés mellett támogatjuk a hiánypótló, helyi igényekre szabott alkalmazások fejlesztését is: Androideák ötletpályázatunk meghirdetésével és a Telenor Mobil Weekend keretében megvalósuló alkalmazásfejlesztő verseny felkarolásával a magyar nyelvű alkalmazások létrejöttét segítjük elő. Most a Google-lel kötött együttműködésnek köszönhetően a magyar Android felhasználók számára az elsők között tesszük elérhetővé ezt a különleges megoldást, mely egyszerűsíti az alkalmazásokért való fizetést, és lehetővé teszi a helyi fejlesztésű appokhoz való azonnali hozzáférést” – mondta Takács Zoltán, a Telenor Magyarország termék –és innovációs igazgatója.
A Telenor többi piacán (India, Banglades, Szerbia, Montenegró és Norvégia) 2012 későbbi hónapjaitól indul ez a szolgáltatás.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
- A Samsung Galaxy Nexus mától kapható a Telenor Netshopban
- Motorola RAZR - December 12-től a Telenornál
- Kártyafüggetlen Galaxy Nexus 750 dollárért
- Debütált a Google Music
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.