Karácsony: internet sport helyett
Hiába van több szabad idejük, kevesebbet sportolnak és olvasnak, miközben többet néznek tévét, és ha lehet, még többet interneteznek a magyar fiatalok a karácsonyi ünnepek alatt - derül ki az MTV Hungary által végzett reprezentatív felmérésből.
A világháló mellett a tévé a másik fontos kommunikációs eszköz a 15-24 év közöttiek körében, hiszen 36 százalékuk gyakrabban ül le a készülék elé a téli szünet alatt, mint máskor, míg az idősebb korosztályoknál ez csökkenő tendenciát mutat: a 36 év fölöttieknek már csak 28 százaléka választja gyakrabban a tv-t, mint a hétköznapokon.
A zenehallgatás szintén olyan szabadidős tevékenység a 24 év alattiak számára, amelyre szívesen fordítanak időt, ha hosszabb szabadidő áll a rendelkezésükre: 91 százalékuk ugyanolyan gyakran, vagy még gyakrabban hallgat zenét a karácsonykor, mint az év többi részében. Különbség csak a községekben élő fiatalok körében mutatkozik, közülük minden ötödik ritkábban hallgat zenét, mint általában.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
- A német alkotmánybíróság elzárta a PIN-kódokat és jelszavakat a nyomozóhatóságok elől
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI új korszaka – kisebb, hatékonyabb, olcsóbb
Egyre jellemzőbb, hogy az általános célú, nagy AI-modellekről inkább a kisebb, speciálisan egy-egy feladatra szabott rendszerek felé fordul a céges felhasználók figyelme. Ezt a változást a hatékonyság, a költségoptimalizálás és a gyakorlati alkalmazhatóság iránti igény hajtja. A vállalatok ma már nem egyetlen AI-modellre támaszkodnak, hanem olyan stratégiát követnek, ami több modell együttes alkalmazásával növeli a mesterséges intelligencia pontosságát, csökkenti a költségeket és az AI-t megbízható módon integrálják a napi működésbe.
Átszervezéssel erősíti műszaki képzéseit a Széchenyi István Egyetem
A győri Széchenyi István Egyetem Szenátusa április 28-i ülésén nagy többséggel jóváhagyta a három műszaki tudományi kar átalakítását. A szervezeti változás célja, hogy az egyetem még hatékonyabban reagáljon az ipari szerkezetváltásra, valamint a technológiai és munkaerőpiaci trendekre, az egymással összefüggő mérnöki képzések összehangolása és a korszerű technológiákhoz kapcsolódó tudás erősítése révén.
Mobil vagy netes hívás? – Az NMHH legfrissebb adatai megmutatják a trendeket
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen közzétett mobilpiaci jelentése nemcsak a telekommunikációs előfizetések számát ismerteti, hanem képet ad a különböző eszközökön lebonyolított hívások és a mobilinternet-használat mennyiségi és aránybeli változásairól is. A kutatásokból kiderül, hogy bár a mobilhívások száma stagnál, a mobilinternet-forgalom folyamatosan nő – ennek ellenére telefonálásra továbbra is főként a hagyományos mobilhálózatot használjuk.
Schneider Electric technológiával épült fel Európa egyik legfejlettebb adatközpontja
A Start Campus legújabb, SIN01 jelzésű adatközpontját a kiemelkedő működési hatékonyság, megbízhatóság és skálázhatóság jellemzi. A fejlesztés során a Schneider Electric legmodernebb energiamenedzsment- és épületüzemeltetési megoldásait alkalmazták. Emellett a vállalat támogatást nyújtott a Start Campus számára egy 100%-ban megújuló forrásból származó energiára épülő áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégia kialakításában is.
A vállalati rendszerleállások mögött nem csak technikai hibák állnak
Az utóbbi időszak tapasztalatai egyértelművé tették, hogy a vállalati rendszerek kiesése mögött nem kizárólag technikai meghibásodások húzódnak meg. Egyre nyilvánvalóbb, hogy emberi és szervezeti tényezők is jelentős szerepet játszanak ezek kialakulásában. Mégis, a felelősség és a megelőzés terhe sok esetben kizárólag az IT-részlegre hárul – holott az incidensek hatékony kezelése összetett, több szakterület együttműködését igénylő feladat.