Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
A nehezebb gazdasági környezetben egyre lényegesebb, hogy megfontoltabban költsünk. A tudatos takarékoskodás jellemzően együtt jár a fogyasztási szokásaink változásával is. Az akciós vásárlási lehetőségeket kínáló portál, a Lealkudtuk.hu spórolásról szóló kutatásában a magyar internetezők megtakarítási szokásainak járt utána:
Az 1500 fő megkérdezésével készült online felmérés szerint a takarékoskodás szinte mindenki számára fontos, minden második válaszadó úgy vallott, kifejezetten törekszik arra, hogy minden hónap végén félre tudjon tenni valamennyit. Ez azonban csak negyedüknek sikerül rendszeresen, 17 % pedig általában az utolsó forintig elkölti a fizetését. Úgy tűnik, az idősebb korosztály, azaz a 60 év felettiek, valamint meglepő módon a férfiak tudatosabban fogják meg a pénzt, viszont a 30 év alattiak általában azok, akiknek módjában is áll rendszeresen megtakarítani.
Arra kérdésre, hogy miért spórolunk, a legtöbben a család számára való megtakarítást említették. A válaszadók 20 %-a kampányszerűen, egy-egy konkrét dolog, például műszaki cikk vagy bútor megvásárlása érdekében fogja meg a kiadásait. Valamivel kevesebben, a kérdőív kitöltőinek 19 %-a említette hosszú távú terveit, - pl. egy-egy nagyobb beruházást, mint lakás- vagy autóvásárlást, - illetve általában az életben való előrébbjutást, mint pénzügyi tudatossága célját. A hosszú távú célok elérése érdekében a fiatal, 30 év alatti korosztály a legtudatosabb pénzügyi tekintetben, míg a kor előrehaladtával egyre nagyobb szerepet kap a család támogatása.
A Lealkudtuk.hu a spórolás mikéntjéről is kérdezte felhasználóit: legtöbben, a válaszolók 60 %-a inkább több helyen is megnéz egy-egy darabot, hogy ott tudja megvenni, ahol olcsóbb. 53% kifejezetten keresi az akciókat is, majdnem minden harmadik kitöltő pedig bízik a kuponokban és pontgyűjtő akciókban. A kuponok, pontgyűjtők adta lehetőségekkel főleg a fiatalabb korosztály és a nők élnek, a férfiak pedig nagyobb arányban említették az internetes tájékozódást és vásárlást, mint lehetőséget a spórolásra. Az internetes vásárlás előnyei közül ennek megfelelően elsőként szerepel, hogy könnyen összehasonlítható a webshopok kínálata, így könnyű megtalálni a legjobban tetsző, vagy a legolcsóbb terméket. Hogy a legmegfelelőbb terméket megtalálják, inkább a férfiak számára fontos, ők úgy vallottak, kifejezetten szeretik netes kutakodással összehasonlítani az egyes eladók kínálatát. Az idősebb korosztályok pedig inkább a legolcsóbb ajánlat felkutatása érdekében nézelődnek internet-szerte – derül ki a Lealkudtuk.hu kutatásából.
Az online kutakodás és vásárlás legnépszerűbb tárgya az üdülés, a megkérdezettek 60%-utazást foglal le interneten keresztül legszívesebben. Ezt követik a műszaki cikkek és számítástechnikai termékek, melyeket a férfiak vásárolnak előszeretettel. A hölgyek virtuális kosarába pedig gyakran kerülnek szépségápolással kapcsolatos holmik és ruhák. Spórolásaik tekintetében a preferenciák is hasonlóan alakulnak: ha konkrét dologra tesznek félre, a válaszolók egyöntetűen legszívesebben üdülésre takarítanak meg (82%), a férfiak műszaki cikkre, a nők inkább ruhákra. Az idősebb korosztály egy-egy kulturális cikk kedvéért húzza meg a nadrágszíjat.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tudtad, hogy ha ilyen a tévéd, akkor több mint 4000 játékot próbálhatsz ki?
Cyberpunk 2077, Overcooked! 2, Star Wars Outlaws – ezeket a játékokat is kipróbálhatod az LG okostévés gaming platformján. Több ezer játék egyetlen felületen érhető el, ráadásul konzol és számítógép sem kell hozzájuk. Mutatjuk, hogyan férhetsz hozzá!
A dentsu bemutatta a 2025-ös év 10 fő médiatrendjét
A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal tette közzé immár hagyományosnak számító elemzését a következő évre várható médiatrendekről. A „The Year of Impact” címet viselő kiadvány, amelynek összeállításában a dentsu médiaügynökségeinek, a Carat, a dentsuX, illetve az iProspect cégek szakemberei vettek részt a világ minden tájáról, tíz fő médiaipari tendenciát azonosít be, amelyek négy átfogó témakör köré csoportosíthatók: (1) a generatív mesterséges intelligencia (AI) valós hatóerővé vált, (2) a történetek egyre kiterjedtebb stratégiai szerepet kapnak, (3) felértékelődik a minőség, illetve (4) a technológia és az alkalmazási szokások eltérően oszlanak meg a különböző régiókban.
Zsákutcába kerülhet az AI a Corvinus kutatása szerint
A nagy nyelvi modellek, mint például a ChatGPT elterjedése valójában egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, s ezzel megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését – erre jutott a Budapesti Corvinus Egyetem frissen publikált tanulmánya.
Összefogtak a jövőért az ipar, a tudomány és a művészetek képviselői
Járműveink, városaink és közlekedési rendszereink fenntarthatósága olyan integrált megközelítést kíván, amelyben az ipar, a természet- és társadalomtudományok, valamint a művészetek képviselői egymással összefogva keresik a válaszokat a jövő kihívásaira. Ez a gondolat hívta életre a Kognitív Mobilitás 2024 konferenciát, amelyet október 7–8-án tartották a Bosch Budapest Innovációs Kampuszon, a magyarországi Bosch csoport szakmai védnöksége mellett.
A HMS Networks felvásárolja a PEAK-System Technik vállalkozást
A HMS Networks AB (publ) („HMS”), az ipari információs és kommunikációs technológia globális szolgáltatója a mai napon kötelező erejű megállapodást kötött a DOGAWIST-Investment GmbH-val a PEAK-System Technik GmbH („PEAK”) részvények 100%-ának megvásárlásáról. A stabil alapokon álló német ipari kommunikációs szolgáltató PEAK-System cég olyan autóipari kommunikációs technológiák szakértőjének is számít, mint a CAN és a LIN.