Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók
Tizenöt országban mintegy 28 ezer fogyasztót kérdezett meg vásárlási szokásairól az IBM, amelynek során megállapította, az ételallergiától a lakcímig egyre több személyes információt osztanak meg a vásárlók a kereskedőkkel. Az eredmények szerint csak az olyan adatok közlésével szemben vannak fenntartásaik, amely például fizetésükre vonatkozik.
A kereskedő kérdésére a válaszadók háromnegyede hajlandó beszélni médiafogyasztási szokásairól, például elmondani, melyik a kedvenc tévésorozata. Hasonló, 73 százalékos arányban nem tartják problémának megosztani etnikai hovatartozásukat, de 61 százaléknak nevük, lakcímük megadása sem okoz gondot. Tízből közel hatan könnyedén beszélnek olyan életmódhoz kapcsolódó kérdésekről, minthogy van-e gyermeke, költözött-e mostanában vagy hány autó van a családban.
Összességében több mint minden második vásárló hajlandó személyes információkat megadni magáról annak érdekében, hogy személyre szabottabb vásárlási lehetőségekben legyen része. Igaz, a tapasztalatok szerint az olyan fejlődő országok piacán, mint Argentína, Kolumbia, Brazília, Chile, Dél-Afrika és Kína, valamelyest többen hajlanak erre, mint a kutatás során szintén kérdezett ausztrál, japán, kanadai, amerikai és európai fogyasztók.
A vizsgálat szerint a fogyasztók igénylik is, hogy a kereskedők kommunikáljanak velük. Ezt azonban nem a hagyományos formában, hanem a visszacsatolásra is alkalmas médiafelületeken keresztül kívánják megtapasztalni.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
Stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac, az új autók beérkezése újra a régi ütemben zajlik, a folyamatosan emelkedő bérleti díjak azonban továbbra is kihívást jelentenek a cégeknek. Ennek ellenére a vállalatok is nyitnak az adott esetben drágább elektromos autók felé, de a céges flotta összeállítását még mindig a státusz és a pozíció határozza meg a valós használati igények helyett.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.
Autószerelés: a Széchenyi-egyetem oktatója készítette fel a szakmák világbajnokságán kiválósági díjat nyert fiatalt
Őri Péter, a Széchenyi István Egyetem munkatársa készítette fel a világ legjobb fiatal szakembereinek versenyén, a WorldSkills szakmai világbajnokságon autószerelésben kiválósági érmet nyert Tánczos Bencét, a győri Lukács-iskola tanulóját. Ebben segítségére volt a verseny korábbi magyar indulója is, aki ma már az egyetem járműmérnök-hallgatója.