Terjed a helyfüggetlen e-mailezés
Egyre többen használják e-mailezésre a mobiltelefonjukat – mutatott rá a KutatóCentrum évente ismétlődő E-Mail User Report felmérése, amely a hazai aktív internetezők e-mail használatát vizsgálva átfogó képet nyújt az elektronikus levelezési szokásokról, az ehhez használt eszközökről és szolgáltatásokról, illetve azok ismertségéről. Míg 2009-ben a rendszeresen e-mailezők 9 százaléka levelezett mobiltelefonján keresztül, addig 2010-ben már 11 százalékuk, 2011-ben pedig 18 százalékuk. „Ezen a területen ráadásul további növekedés várható az okostelefonok gyors terjedésének köszönhetően – mondta el Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – Egy másik felmérésünk, a Smartphone Report adatai szerint augusztusban a 18-64 évesek 30 százaléka rendelkezett okoskészülékkel és további 28 százaléka tervezte, hogy fél éven belül beszerez egyet.” A mobil e-mailezés terjedése ellenére a legtöbben továbbra is asztali gépen (83%), illetve laptopon (51%) szoktak levelezni. Jellemzően a fiatalok nyitottabbak az új eszközökre: a rendszeresen e-mailező 18-24 évesek 30 százaléka mobiltelefonján is küld és fogad leveleket, míg ez az arány a 45 év felettiek körében 10 százalék körül alakul.
Leginkább böngészőn keresztül levelezünk
A szoftveres levelezőprogramok (Outlook, Thunderbird, Lotus Notes stb.) helyét egyre inkább átveszi az internetes böngészőkön keresztül történő e-mailezés. Míg két évvel ezelőtt a rendszeresen e-mailezők 46 százaléka használt leggyakrabban valamilyen webes szolgáltatást az e-mailek küldésére és fogadására, ez az arány mostanra 55 százalékra nőtt.
Az internetes levelezést választók körében továbbra is a Mozilla Firefox a legnépszerűbb böngésző, ugyanakkor a Google Chrome megelőzte az Internet Explorert. A Chrome a fiatalok körében a legkedveltebb: a 18-24 évesek 34 százaléka a legtöbb alkalommal ezen keresztül e-mailezik, és mindössze 6 százalékuk első számú böngészője az Explorer. A 45 év felettiek jobban ragaszkodnak az Explorerhez, közel egyötödük ezt a böngészőt használja leggyakrabban levelezéshez, míg a Google böngészőjét valamivel kevesebben választják.
Gmail a Freemail nyomában
Az ingyenes e-mail szolgáltatók versenyében tovább folytatódott a Gmail diadalmenete: 2009-ben a Gmail-fiókkal rendelkezők 36 százaléka használta aktívan ezt a postafiókját, 2010-ben 42 százalékuk, 2011-ben pedig már 49 százalékuk. „A felmérés eredményei összecsengenek a nemzetközi tendenciákkal. A comScore adatai szerint például a világszinten harmadik legnépszerűbb Gmail felhasználóinak száma egy év alatt 33 százalékkal nőtt, míg a legelterjedtebb Hotmail bázisa 2 százalékkal csökkent, a második helyen lévő Yahoo! Mail pedig mindössze 3 százalékkal tudott növekedni” – jegyezte meg Györfi Anna. Bár hazánkban a Freemail továbbra is őrzi vezető helyét, évről évre veszít pozíciójából. 2009-ben még a Freemail-fiókkal rendelkezők 58 százaléka ellenőrizte rendszeresen ezt a postafiókját, 2010-ben 56 százalékuk, 2011-ben pedig mindössze 52 százalékuk.
Kapcsolódó webcímek:
A KutatóCentrum honlapja: www.kutatocentrum.hu
Kapcsolódó cikkek
- mobilEST: teljes programkalauz mobilra
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Márciusban indul a Tesco Mobile
- Mobil Weekend: Ismét három napos verseny mobilfejlesztőknek
- A vak emberek sms-írását megkönnyítő okostelefon-alkalmazást fejlesztettek ki
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Jóváhagyta az Európai Parlament a frekvenciákat felszabadító uniós szabályokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Philips Monitors TCO Certified, generation 10 tanúsítvánnyal rendelkező monitorokat kínál 5 éves garanciával
A Philips Monitors piacra dobja első TCO Certified, generation 10 tanúsítvánnyal rendelkező üzleti termékcsaládját, ezzel is demonstrálva a vállalat elkötelezettségét a hosszú tartóssággal és csökkentett környezeti terheléssel rendelkező termékek iránt.
Már csak pár napig érvényesek a 2024-es autópálya-matricák
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes éves matricákkal lehet közlekedni hazánk gyorsforgalmi útjain. Január 31-én mintegy 3,5 millió éves országos és éves vármegyei autópálya-matrica jár le, miközben ismét emelkedtek az árak és a büntetések. Mivel Magyarországon még mindig kiugróan magas az autópálya használattal kapcsolatos büntetések aránya, az autópályamatrica.hu szakértői azt javasolják: aki csak teheti, vásároljon éves országos matricát, mert ez a legbiztosabb módja annak, hogy ne legyen probléma és mert akár egyetlen büntetés is jóval többe kerülhet.
Már javában zajlik a beiratkozás a Logiscool második félévi kurzusaira
A digitális világ rohamos fejlődése és a mesterséges intelligencia térnyerése miatt elengedhetetlen, hogy a gyerekek már korán megismerkedjenek a digitális írástudás alapjaival, és fokozatosan fejlesszék képességeiket. Minél korábban, annál jobb! – vallja a Logiscool, a gyermekek digitális írástudás és programozás oktatásának nemzetközi szakértője.