Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja

forrás Prim Online, 2012. január 26. 19:22

Lezárult az IBM nemzetközi szolgáltató központjának kétmilliárd forintból megvalósult fejlesztése Székesfehérváron. Az IBM Data Storage Systems az Új Széchenyi Terv támogatásával bővítette az egész Európát és Észak-Amerikát kiszolgáló egység létszámát és kapacitásait. Az IBM a székesfehérvári mellett mindössze nyolc hasonló ügyfélközpontot üzemeltet a világon.

Az IBM 1997 óta Székesfehérváron működteti egyik stratégiai fontosságú nemzetközi szolgáltató központját. A Nemzetközi Szolgáltató Központ – az IBM Delivery Center Central Europe – biztosítja az IBM és globális ügyfelei számára az operációsrendszer-támogatással, adattárolás-kezeléssel és a rendszerhálózatok távfelügyeletével kapcsolatos szolgáltatásokat.

Az itt dolgozó magasan képzett, több nyelvet beszélő munkatársak elsősorban Unix, Linux, Windows és MainFrame rendszerekhez és a rajtuk futó különböző alkalmazások (SAP, DB2, Oracle) működtetéséhez nyújtanak támogatást az IBM Európai és Észak-Amerikai ügyfeleinek. A vállalat mindössze nyolc hasonló központot üzemeltet az egész világon. Az IBM a növekvő piacok igényeit szem előtt tartva a világ minden táján folyamatosan bővíti szolgáltatási kapacitásait, az 1997 óta működő fehérvári központ fejlesztése is része e globális stratégiának.

Az IBM DSS Kft. szolgáltató központja 2 milliárd forintos beruházásba kezdett, hogy szakképzett IT specialistákkal bővítse munkaerejét. A programot az Új Széchenyi Terv 509 millió forintos, vissza nem térítendő Európai Uniós forrással támogatta. Az új irodák és munkaállomások felépítését követően tavaly decemberben az összes tervezett pozíció betelt. Az új munkatársakkal szemben fontos követelmény volt az angolon kívül legalább egy európai nyelv, például az olasz, spanyol, francia, portugál, lengyel, orosz, finn vagy norvég ismerete.

A bővítés az ügyféltámogatás hatékonyságát szolgálja, a fejlesztéssel a magasabb szintű, komplex feladatok kezelésében is erősít a vállalat. Az IBM ügyfelei gyorsabb, gördülékenyebb kiszolgálás mellett optimalizálhatják számítástechnikai rendszereiket, napi munkájukhoz okos megoldásokat hívhatnak segítségül. Az IBM Magyarország az elmúlt 76 év alatt a hazai tudásalapú gazdaság egyik legnagyobb szereplőjévé és munkaadójává vált, a fehérvári bővítés újabb fontos állomás a vállalat regionális jelenlétének erősítésében.

Kulcsszavak: +céginfo IBM

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36