Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben

Már mobilalkalmazásokon és a Facebookon is foglalható szállás

forrás Prim Online, 2012. február 15. 10:08

Az elmúlt években a hazai szállodák számára is egyértelművé vált, hogy az online jelenlét alapvetően hozzájárul a sikerhez: 2010-ben a hazai 3-5 csillagos szálláshelyek szobaéjszakáinak közel harmadát online foglalták. A webes értékesítés sikeréhez azonban csupán alapkövetelmény, de messze nem elegendő a megfelelő minőségű weboldal kialakítása. A fontosabb idei fejlesztési trendeket foglalja össze a BDOnline.hu alábbi összefoglalója.

A felmérés szerint a neten keresztül történő tájékozódás során az élen a szállodák és légitársaságok saját weboldalai szerepelnek, csupán a keresőoldalak előzik meg őket népszerűségben az egyéni utazók körében.

Tájékozódás és foglalás már mobilon is
A szállodaipar szereplőinek folyamatosan követniük kell a rohamosan változó piaci trendeket, így az online jelenléten belül már a mobilalkalmazásokra is érdemes figyelniük. Beszédes adat, hogy az egyéni utazók 30 százaléka nézett már meg mobilkészülékén utazással kapcsolatos videót, miközben az üzleti utazók 54 százaléka már túl van legalább egy, utazással kapcsolatos mobilapplikáció letöltésén.

„2012-ben robbanásszerűen fejlődni fognak a gyors és egyszerű foglalást elősegítő alkalmazások (pl: Facebook és mobilra optimalizált website-ok), amelyek egyre több funkció ellátására lesznek képesek – vetíti előre Papp István, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadója. – Az érintőképernyő és a felhőalapú szolgáltatások folyamatos terjedésének köszönhetően az idei az érintőképernyős kultúra éve lesz, ami egyre interaktívabbá teszi majd a foglalási folyamatokat is. Ezért a szállodapiaci szereplők számára is kiemelt fontosságú lesz, hogy webes szolgáltatásaikat mobil-applikáció révén, illetve érintőképernyőn is elérhetővé tegyék, és azt minél több vizuális információval, képpel, videóval lássák el.”

Készpénztelenül

Egyre kevesebben egyenlítik ki a számlát készpénzzel, amit az internetes fizetési technológiák elterjedése és az azokat használó szolgáltatók (weboldalak, szállodai szolgáltatók) tovább gerjesztenek. A bankkártyás vagy az okostelefonról, fizetőprogramokkal való fizetés egyre népszerűbb – ha nem is tömeges méretű – lesz. Ezért az online fizetési lehetőség is egyre érzékelhetőbb versenyelőnnyé válik.

Megkerülhetetlenné válik a közösségi média
A legtöbb szálloda tovább növeli majd a közösségi médiára szánt költségvetését, ami egyre általánosabbá teszi, hogy a közösségi hálózatok immár ne csupán információközvetítő, illetve véleménymegosztó felületek legyenek, hanem a foglalási rendszereket is integrálják. Mindez a mobil platformok terjedésével elkerülhetetlenül együtt járó folyamat lesz.

Kedvezményes vásárlások
Az idei év a kedvezményes vásárlások éve lesz, a fizetőképes kereslet csökkenésével egyidejűleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd, amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A BDO szakembere azonban óvatosságra int: „A kuponos értékesítéssel azonban érdemes nagyon körültekintően bánni a szállodai piacon: okos tervezéssel ugyan alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére, tömegessé válása azonban visszaüthet, hiszen sok esetben nem a szálloda által megkívánt vendégkört éri el, ami súlyos márkaromboláshoz is vezethet.”

Új piaci rések felfedezése
A nagy nemzetközi célpiacok között jelentős trendformáló szereppel bír a gazdaságilag megerősödött Kína. A tehetős kínai turisták számára rengeteg személyre szabott luxusszolgáltatás jelenik meg az úgynevezett „long haul” desztinációknál – ilyen Magyarország is –, ezért ezen a területen kiemelten fontos lesz a hatékony marketing és az élményelemek kihangsúlyozása.

További lehetőség lehet más piaci területen mozgó mobilalkalmazásokhoz kapcsolódni. Erre jó példa az egészségtudatosság erősödése. Ma az emberek legmodernebb digitális eszközök segítségével tudják egészségi állapotukat ellenőrizni, mindehhez elég a megfelelő alkalmazást letölteni. Az emberek egyre kíváncsibbak saját testük állapotára, igénybe veszik azon szolgáltatásokat és technológiákat, amelyek ebben segítenek, és eközben szívesen osztják meg a tapasztalatokat valamely nyílt vagy zárt közösségben. Ez a jelenség, összekapcsolva a turisztikai szolgáltatásokkal (szálloda, csomagok), hatékony online értékesítéssel jelentős piaci rést nyithat a turizmus szereplőinek.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megérkezett a realme 8 5G okostelefon

Az 5G okostelefonok térnyerése mellett elkötelezett realme bemutatta a  realme 8 5G modellt, mely új szintre emeli a piacon elérhető 5G-s modellek palettáját. A Dimensity 700-as 5G processzor először jelenik meg ebben az ár szegmensben, így mostantól innen sem hiányzik majd a rendkívüli, 5G-s adatátviteli sebesség. 

2021. május 15. 17:11

Világhírű előadókkal inspirálja a kkv-kat a Vodafone

A Vodafone Business ötnapos rendezvényt szervez #ThoseWhoDare címmel, amelyen harminc szemléletformáló vállalkozó és vezető osztja meg merész történeteiket, hogy ezáltal inspirálják az európai kis- és középvállalkozásokat a felépülésre, úttörő gondolkodásra és növekedésre. Az online rendezvénysorozat május 17-től 5 napon át tart, ezalatt napi 1 órában, 11-12 óra között hallgathatják meg az angol nyelvű előadásokat az érdeklődők.

2021. május 15. 14:59

Új trendek a digitális dolgozói képzésekben

A cégek felgyorsult digitális átállása magával hozta az online dolgozói képzések széles skáláját. Ahhoz azonban, hogy ezek hatékonyak legyenek, tisztában kell lenni a különféle módszerek sajátosságaival, korlátaival és lehetőségeivel is. Az eltérő technikák kombinálására ad lehetőséget a blended learning, azaz kombinált tanulás, ami a különböző módszerek eltérő előnyeit ötvözi, míg a mikrotanulás a tananyag könnyebb, a Z generáció digitális igényeihez is passzoló elsajátítását segíti – tájékoztatott a K&H HR vezetője.

2021. május 15. 12:47

Hogyan segítheti a robotika a KKV-k értékláncainak fejlesztését?

Együttműködő robotokat legnagyobb számban gyártóvállalatok alkalmaznak, és ennek bizony jó oka van. Méretüknek és rugalmasságuknak köszönhetően ideális megoldásnak bizonyulnak számos folyamat automatizálására, melynek eredménye, hogy a vállalatok – méretüktől függetlenül – növelhetik termelékenységüket, emelhetik a minőséget és gyorsan reagálhatnak a változó ügyféligényekre.

2021. május 15. 10:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35