Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben

Már mobilalkalmazásokon és a Facebookon is foglalható szállás

forrás Prim Online, 2012. február 15. 10:08

Az elmúlt években a hazai szállodák számára is egyértelművé vált, hogy az online jelenlét alapvetően hozzájárul a sikerhez: 2010-ben a hazai 3-5 csillagos szálláshelyek szobaéjszakáinak közel harmadát online foglalták. A webes értékesítés sikeréhez azonban csupán alapkövetelmény, de messze nem elegendő a megfelelő minőségű weboldal kialakítása. A fontosabb idei fejlesztési trendeket foglalja össze a BDOnline.hu alábbi összefoglalója.

A felmérés szerint a neten keresztül történő tájékozódás során az élen a szállodák és légitársaságok saját weboldalai szerepelnek, csupán a keresőoldalak előzik meg őket népszerűségben az egyéni utazók körében.

Tájékozódás és foglalás már mobilon is
A szállodaipar szereplőinek folyamatosan követniük kell a rohamosan változó piaci trendeket, így az online jelenléten belül már a mobilalkalmazásokra is érdemes figyelniük. Beszédes adat, hogy az egyéni utazók 30 százaléka nézett már meg mobilkészülékén utazással kapcsolatos videót, miközben az üzleti utazók 54 százaléka már túl van legalább egy, utazással kapcsolatos mobilapplikáció letöltésén.

„2012-ben robbanásszerűen fejlődni fognak a gyors és egyszerű foglalást elősegítő alkalmazások (pl: Facebook és mobilra optimalizált website-ok), amelyek egyre több funkció ellátására lesznek képesek – vetíti előre Papp István, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadója. – Az érintőképernyő és a felhőalapú szolgáltatások folyamatos terjedésének köszönhetően az idei az érintőképernyős kultúra éve lesz, ami egyre interaktívabbá teszi majd a foglalási folyamatokat is. Ezért a szállodapiaci szereplők számára is kiemelt fontosságú lesz, hogy webes szolgáltatásaikat mobil-applikáció révén, illetve érintőképernyőn is elérhetővé tegyék, és azt minél több vizuális információval, képpel, videóval lássák el.”

Készpénztelenül

Egyre kevesebben egyenlítik ki a számlát készpénzzel, amit az internetes fizetési technológiák elterjedése és az azokat használó szolgáltatók (weboldalak, szállodai szolgáltatók) tovább gerjesztenek. A bankkártyás vagy az okostelefonról, fizetőprogramokkal való fizetés egyre népszerűbb – ha nem is tömeges méretű – lesz. Ezért az online fizetési lehetőség is egyre érzékelhetőbb versenyelőnnyé válik.

Megkerülhetetlenné válik a közösségi média
A legtöbb szálloda tovább növeli majd a közösségi médiára szánt költségvetését, ami egyre általánosabbá teszi, hogy a közösségi hálózatok immár ne csupán információközvetítő, illetve véleménymegosztó felületek legyenek, hanem a foglalási rendszereket is integrálják. Mindez a mobil platformok terjedésével elkerülhetetlenül együtt járó folyamat lesz.

Kedvezményes vásárlások
Az idei év a kedvezményes vásárlások éve lesz, a fizetőképes kereslet csökkenésével egyidejűleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd, amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A BDO szakembere azonban óvatosságra int: „A kuponos értékesítéssel azonban érdemes nagyon körültekintően bánni a szállodai piacon: okos tervezéssel ugyan alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére, tömegessé válása azonban visszaüthet, hiszen sok esetben nem a szálloda által megkívánt vendégkört éri el, ami súlyos márkaromboláshoz is vezethet.”

Új piaci rések felfedezése
A nagy nemzetközi célpiacok között jelentős trendformáló szereppel bír a gazdaságilag megerősödött Kína. A tehetős kínai turisták számára rengeteg személyre szabott luxusszolgáltatás jelenik meg az úgynevezett „long haul” desztinációknál – ilyen Magyarország is –, ezért ezen a területen kiemelten fontos lesz a hatékony marketing és az élményelemek kihangsúlyozása.

További lehetőség lehet más piaci területen mozgó mobilalkalmazásokhoz kapcsolódni. Erre jó példa az egészségtudatosság erősödése. Ma az emberek legmodernebb digitális eszközök segítségével tudják egészségi állapotukat ellenőrizni, mindehhez elég a megfelelő alkalmazást letölteni. Az emberek egyre kíváncsibbak saját testük állapotára, igénybe veszik azon szolgáltatásokat és technológiákat, amelyek ebben segítenek, és eközben szívesen osztják meg a tapasztalatokat valamely nyílt vagy zárt közösségben. Ez a jelenség, összekapcsolva a turisztikai szolgáltatásokkal (szálloda, csomagok), hatékony online értékesítéssel jelentős piaci rést nyithat a turizmus szereplőinek.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05