A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat

forrás Prim Online, 2012. február 22. 06:48

Az e-mailezők naponta jellemzően 1-5 jóváhagyott reklámüzenetet kapnak, és ha figyelemfelkeltő a tárgy és érdekes a tartalom, szívesen elolvassák azokat – többek között ez derült ki a KutatóCentrum aktuális E-Mail Marketing Reportjából. A felmérésben részt vevő e-mailezők kétharmada nem bánja, hogy az online nyereményjátékra való regisztrációkor meg kell adnia az adatait.

Töretlenül hatékony elérést biztosítanak az e-mail marketing eszközök – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Mail Marketing Report felméréséből, mely az elektronikus reklámlevelek, valamint az online hírlevelek és nyereményjátékok megítélését vizsgálja évről évre. A megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzeneteket kapni, közülük 89 százalék el is olvassa azokat, ha a tárgy érdekes. Az online hírlevelek is népszerűek, a felmérésben részt vevő gyakori e-mailezők 98 százaléka legalább alkalmanként feliratkozik ilyen típusú tájékoztatókra, és általában átfutják vagy végigolvassák azokat. 

 
A hirdetőknek ugyanakkor elég nagy reklámzajt kell áttörniük: az e-mailezők 71 százalékának naponta jellemzően 1-5 darab jóváhagyott reklámüzenet érkezik a fő postafiókjába, míg 22 százalékuk általában 5-nél is több hasonló levelet kap. „A hirdető cégeknek ezért érdemes direkt marketing szakértő segítségét kérni, aki pontosan tudja, hogy milyen tárgy, bevezető vagy éppen grafika kelti fel leginkább a címzettek figyelmét, illetve milyen eszközökkel lehet aktivitásra bírni őket” – mondta el Fialka Krisztina, hazánk első online direkt marketing rendszerének, a Maximának vezetője.
 
Ütős tárgy, személyre szabott tartalom
 
A tárgyválasztás mellett a bevezető megírása is kulcsszerepet játszik: a jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka általában nem olvassa végig azokat az üzeneteket, amiknek az első néhány sora nem figyelemfelkeltő. „A hirdetők számára ugyanakkor nem elég, ha a címzettek ’csak’ elolvassák a reklámlevelet, fontos, hogy tovább is kattintsanak onnan. Ebből a szempontból döntő a megfelelő ajánlat: a megkérdezettek 83 százaléka mondta azt, hogy ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését, akkor rákattint az üzenetben lévő linkekre. Az e-mail marketing ezért csak úgy lehet hatékony, ha pontosan ismerjük a címzettek érdeklődési körét, és személyre szabott ajánlatot küldünk nekik – magyarázta Fialka Krisztina.  – Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy legyen egy naprakészen tartott, részletes adatbázisunk.” A legnépszerűbb téma 2011-ben a kultúra/utazás/szállás volt, megelőzve a 2010-es év favoritját, a műszaki cikkeket. A dobogó harmadik helyét a ruházati cikkek foglalták el.
 
Mozgósítanak a játékok
 
A megkérdezett e-mailezők 86 százaléka többször is részt vett már online nyereményjátékokban, további 7 százalékuk egy alkalommal, és mindössze 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy még nem játszott és a jövőben sem szeretne. A kutatásban részt vevők fele legalább részben egyetértett azzal az állítással, hogy minden lehetőséget megragad a nyerésre, ugyanakkor az is kiderült, hogy fontos a kisorsolt díj is: a válaszadók 72 százaléka a felkínált nyeremény is figyelembe véve dönt arról, hogy részt vesz-e az adott játékban vagy sem.
 
A nyereményjátékra regisztrálók közel kétharmada az adatait is szívesen megadja, ha esélyt lát a nyerésre. „Általában nem jellemző, hogy az emberek nem valós adatokat adnak meg regisztrációkor, de az egyes korcsoportokat vizsgálva kiderül, hogy a fiatalok valamivel bizalmatlanabbak – emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – A 18-24 évesek 21 százaléka regisztrált már valaha nyereményjátékra nem valós adatokkal, míg az idősebbeknek mindössze 10 százaléka.”

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?

Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.

2025. június 14. 12:07

HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben

A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.

2025. június 14. 10:31

Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja

Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.

2025. június 13. 21:27

Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025

A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.

2025. június 13. 19:54

Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián

A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.

2025. június 13. 18:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25

AI Summit Budapest 2025: Nobel-díjas kutató nyitja meg a konferenciát

2025. május 27. 16:35