Főleg a férfiak keverik a munkát és a magánéletet
Az internet-penetráció és az okostelefonok számának növekedésével Magyarországon is egyre nehezebb szétválasztani a munkát és a magánéletet. Ez különösen a férfiakra igaz, mivel több mint 90 százalékukat munkaidőn kívül is keresik hivatalos ügyekben a Randstad Workmonitor legfrissebb adatai szerint.
A magyar munkavállalók több mint 70 százalékának van internet-hozzáférése a munkahelyén, egyharmaduk pedig rendelkezik saját okostelefonnal, amelyen bármikor meg tudja nézni az e-mailjeit – derül ki a Randstad Workmonitor adataiból. Az elektronikus kapcsolattartás terjedése a munka és a magánélet közötti határ elmosódásához vezethet: az összes magyar válaszadó 88 százaléka a munkaidején kívül is kap hivatalos e-maileket és hívásokat, 74 százalékukat pedig a szabadságuk alatt is keresik hasonló ügyekben.
Magyarországon különösen a férfiak számára nehéz a szakmai és a magánélet szétválasztása: míg az erősebb nem képviselőinek 63 százaléka foglalkozik a munkájával a szabadidejében is, a nőknek csak 57 százaléka hajlandó erre. Igaz, a férfiaktól gyakrabban várják el, hogy folyamatosan elérhetőek legyenek: 44 százalékuknak kell azonnal reagálnia a megkeresésekre, míg a hölgyeknek csak 30 százaléka nyilatkozott így. Részben ezzel állhat összefüggésben az, hogy a férfiaknak nagyobb arányban biztosítanak okostelefont a munkáltatók, ugyanakkor a munkahelyi internetelérés tekintetében már a hölgyeknek van előnyük Magyarországon.
Túlterheltséggel jár az információdömping?
A nemzetközi felmérés alapján az internet-penetráció és az okostelefonok számának növekedésével párhuzamosan egyre több információ árasztja el a munkavállalókat, és ez néhol már a hatékonyság csökkenéséhez vezet. Az ázsiai országokban élők többsége úgy érzi, azonnal reagálnia kell az e-mailekre és telefonokra, ha nem akarja elveszíteni a fonalat, és például az indiaiak háromnegyede mondta, hogy naponta több információt kap, mint amennyit fel tud dolgozni.
„Magyarországon egyelőre ez nem jellemző: a többség még tudja kezelni az információáradatot, és csak a megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a folyamatosan érkező hívások és e-mailek megzavarják a munkáját. 35 százalék válaszolta, hogy időnként szándékosan figyelmen kívül hagyja a beérkező üzeneteket, a többség azonban nem tartja fontosnak, hogy azonnal reagáljon a megkeresésekre” – magyarázta az eredményeket Varga Balázs, a Randstad Hungary marketing és PR vezetője.
Tilos az e-mail megbeszélés alatt
A világ minden részén egyetértenek a munkavállalók abban, hogy a személyes kapcsolattartás fontosabb az e-mailen és a telefonon váltott üzeneteknél, ennek megfelelően szinte mindenhol elutasítják ezek fogadását az üzleti találkozókon. A nemzetközi összehasonlítás szerint a magyarok különösen tiszteletben tartják ezt. „A magyaroknak mindössze 8,5 százalék mondta, hogy személyes megbeszéléseken is válaszol a hívásokra, míg például Kínában a megkérdezettek csaknem fele szokott telefonálni, e-mailezni az üzleti találkozókon, annak ellenére, hogy a többséget ott is zavarja” – mondta Varga Balázs.
Kapcsolódó webcímek:
A Randstad honlapja: www.randstad.hu
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Internetes közösségi finanszírozással megvalósuló ásatást terveznek Nagy-Britanniában
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Médiafogyasztási trendek Magyarországon
Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.
Az AI új világa: Influenszerek és a reklámipar forradalma
A mesterséges intelligencia robbanásszerűen tört be az élet minden területére, így a reklámiparba is, és mostanra már az influenszerek világát is átalakítja. Az AI alkalmazásával a kis- és középvállalkozások számára is lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon, élethű, meggyőző karaktereken keresztül juttassák el üzeneteiket a célcsoportjukhoz. Ez pedig komoly kihívást jelenthet a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek számára.
Új HR vezetőt kapott a Schneider Electric dunavecsei okosgyára
Kecskés Krisztinát a Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS) HR vezetőjévé nevezték ki. Feladatai közé tartozik, hogy a folyamatosan fejlődő üzem számára megfelelő szakembereket találjon, támogassa a szervezet fejlődését, és javítson a HR folyamatok hatékonyságán. Emellett stratégiai célja, hogy elősegítse a Schneider Electric azon törekvését, hogy vonzó karrierlehetőségeket kínáljon a fiatal tehetségeknek, és biztosítson számukra szakmai fejlődési lehetőségeket a DSPS-nél vagy akár a vállalatcsoport más területein, legyen szó szakmai előrehaladásról vagy a legmodernebb technikai megoldásokkal rendelkező munkakörnyezetről.
3D-s térkép készül Magyarországról
A HERE, a helyalapú felhőszolgáltató, júliustól kezdve rendkívüli pontossággal és 3D-ben térképezi fel Magyarország egyes területeit, hogy a világ legfejlettebb térképét készítse el. A folyamatot azzal indítják, hogy a legmodernebb technikával felszerelt járműveikkel járják be az utakat, és pontosan rögzítik az útinformációkat, beleértve az útburkolati jeleket és a KRESZ-táblákat is. Az egyértelműen felismerhető HERE autók 3D-ben is rögzítenek, emellett utcaszintű fényképeket készítenek a látványosságokról, üzletekről, benzinkutakról és éttermekről.
Új szakmai díjat kap a hazai televíziós és streaming-iparág
A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) örömmel tájékoztatja, hogy a szervezet kezdeményezésére és tagjai egységes támogatása mellett új televíziós szakmai díjat alapít. A díj célja, hogy elismerje és ünnepelje a hazai televíziós és streaming-iparág legkiemelkedőbb teljesítményeit, mindezt szakmai alapon. Az új díj a magyar televíziós és streaming szakma legjobb alkotóit, produkcióit és sztárjait kívánja kitüntetni, független és szakmai zsűri döntése alapján.