Interneten kínált hamis termékekkel bukott le egy zalai nő
Az adóellenőrök az internetet böngészve bukkantak a nőre, aki rendszeresen adott el divatcikkeket, ám a bevételei után nem fizetett adót. Az asszony a bevallásában csupán ingó értékesítéséből származó jövedelmet vallott be. Nyilatkozata szerint a vizsgált időszakban gyesen volt, a gyerekei kinőtt, használt ruháit értékesítette a világhálón.
Az adózó jövedelmének megállapítása érdekében az adóhatóság kapcsolódó vizsgálatot végzett az egyik online piacteret működtető kft.-nél. Ennek alapján kiderült, hogy a nő két év alatt csaknem ötezer darab divatcikket - elsősorban öveket, pénztárcát, napszemüveget, táskát - adott el, több mint tízmillió forint értékben.
Az eladónak vállalkozói igazolványa és adószáma nem volt, az eladott árukról nem rendelkezett beszerzési bizonylattal sem. A legnagyobb divatcégek nevét viselő termékeket pár ezer forintért árulta, de vélhetően nem legális forrásból szerezte be a valószínűleg hamis termékeket, a tényleges vételár ezért megállapíthatatlan volt.
Az adóhivatal büntető feljelentést tett, az ügyben a pénzügyi nyomozók jelenleg is vizsgálódnak. Adócsalással és áru hamis megjelölésével kapcsolatos bűncselekmények miatt akár öt évig terjedő szabadságvesztés is kiszabható - írta a NAV.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Tovább bővülhet a hazai internetes kiskereskedelem
- Évről-évre nő a webáruházak forgalma
- A családok, kórházak és az ügyfélszolgálatok járnak rosszul a telefonadóval
- Közös javaslatot nyújtottak be a mobilszolgáltatók a távközlési adó kapcsán
- Kisebb atomreaktort működtetett évtizedeken keresztül egyik telepén a Kodak
- Online boltokat zárattak be korrupció miatt Kínában
- Biztonsági tippek e-vásárlásnál
- Intenzíven zajlik a vaterás csalás felderítése
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Biztonságos adattárolás az egészségügyben
A QNAP Systems, Inc., a biztonságos adattárolási megoldások vezető gyártója segít az egészségügyi szervezeteknek az elektronikus védett egészségügyi információk (ePhI) hozzáférésének, továbbításának és tárolásának többrétegű kiberbiztonsági intézkedésekkel és megváltoztathatatlan tárolással történő megerősítésében – elősegítve a HIPAA-megfelelést, miközben megvédi az érzékeny orvosi adatok titkosságát és integritását.
Itt a Sony eddigi legfejlettebb zajszűrős fejhallgatója
A Sony hivatalosan is bemutatta a WH-1000XM6 vezeték nélküli zajszűrős fejhallgatót, a többszörösen díjazott 1000X sorozat legfrissebb tagját. Az új modell a kiváló hangminőséget és a csúcstechnológiás zajszűrést ötvözi egy letisztult, stílusos kivitelben – tökéletes választás zeneimádóknak, utazóknak, kreatívoknak és mindazoknak, akik értékelik a valódi prémium élményt.
Kiemelkedő magyar siker az ISEF világdöntőjén
Az elmúlt évek egyik legkiemelkedőbb magyar eredményét érte el Vida Ákos az Egyesült Államokban, Ohio államban megrendezett ifjúsági tudományos világversenyen. A háromdimenziós nyomtatás továbbfejlesztését célzó projektjével Ákos saját szakterületén ezüstérmet szerzett. Már a döntőt megelőzően is magára vonta a zsűri figyelmét, és két különdíjat is elnyert: az Auto Care Association 5000 dolláros díját, valamint a Patent and Trademark Office Society 500 dolláros elismerését.
Automotive Summit 2025: Magyarország szerepe a jövő autóiparában
Soha nem volt még ennyire izgalmas és gyors ütemű változásokkal teli időszaka az autóiparnak, mint most. Magyarország kulcsszerephez juthat ebben az átalakulásban, ahol a világmárkák és a technológiai újítások egymásnak feszülnek. A nagy kérdés: szemlélői maradunk a folyamatnak, vagy alakítói leszünk? Ezt a dilemmát járja körül az Automotive Summit 2025 a budapesti MOL Campuson.
A Schneider Electric közreműködésével jött létre Dél-Európa új digitális átjárója
A Digital Realty megnyitotta Kréta szigetén, Heraklion városában új, szolgáltató-semleges adatközpontját, a HER1-et. A létesítmény kulcsszerepet tölt be a nemzetközi, regionális és helyi tenger alatti kábelek összekapcsolásában, támogatva a felhőszolgáltatókat, távközlési cégeket és tartalomszolgáltató hálózatokat (CDN-eket) abban, hogy hatékonyabban szolgálhassák ki a mediterrán régiót.