Fiataloktól várnak ötleteket az okos energia népszerűsítésére
Közel 2000 alföldi háztartásban már nyár közepe óta okos mérőórák regisztrálják az áramfogyasztást, igaz egyelőre csak tesztjelleggel. Az IBM és az EDF DÉMÁSZ Hálózat egyéves kísérleti projektjét tájékoztató kampány is kíséri, mely az okos energiában rejlő lehetőségekkel ismertetné meg a fogyasztókat. A két cég október elején reklámversenyt hirdetett középiskolásoknak és egyetemistáknak, a pályázatra legfeljebb egyperces, egyszerű eszközökkel elkészíthető társadalmi célú reklámfilmeket várnak.
Júliusban indította el kísérleti jellegű okos mérési programját az EDF DÉMÁSZ Társaságcsoport elosztói leányvállalata, az EDF DÉMÁSZ Hálózati Elosztó Kft., mely többek közt elektromos hálózatok fejlesztésével és irányításával, fogyasztásmérők leolvasásával és ellenőrzésével foglalkozik. Az országos tesztben résztvevő háztartások az elsők, akik egy éven át okos mérőórákkal követhetik nyomon villamos energia-fogyasztásukat. Az EDF DÉMÁSZ Hálózati Elosztó Kft. alvállalkozói informatikai-technológiai partnere az IBM, mely a világ minden táján fejleszt okos megoldásokat, köztük számos okos mérési rendszert is. A 2013 végéig tartó tesztelés célja, hogy kiderüljön, miként változtatja meg az energiafelhasználási szokásokat, ha az ügyfelek maguk is nyomon követhetik fogyasztásukat.
Bizonytalan ismeretek
Az okos mérők használata az első lépés lehet az intelligens otthonok felé. Ehhez azonban pusztán a technológia nem elég, fontos, hogy a fogyasztók is megismerjék a tudatos energiahasználattal elérhető eredményeket. Az IBM egy korábbi nemzetközi kutatása szerint az okos mérésről pozitívan vélekedő fogyasztóknak csak a fele gondolja úgy, hogy a technológia környezetvédelmi szempontból is hasznos lesz, ennél alig többen várják tőle energiaköltségeik csökkenését. Itthon is van még bizonytalanság a fogalmak körül. Bár már több hasonló kísérleti program is elindult, a fogyasztók mélyebb tájékoztatására, ismereteinek bővítésére mindeddig kevés figyelmet fordítottak.
Kell a feszültség
Az EDF DÉMÁSZ Hálózati Elosztó és az IBM már közös tesztprojektjük kezdetén bejelentette, hogy együttműködését az okos méréssel kapcsolatos tudatformálásra is kiterjeszti, és elsőként a környezettudatos üzenetekre fogékony, fiatal fogyasztókat szólítja meg. A két vállalat október 3-án reklámversenyt hirdetett középiskolások és főiskolások, egyetemisták számára, Egy perc feszültség címmel. A kiírók olyan egyperces kisfilmeket várnak, melyek a társadalmi célú reklámok stílusában, ötletesen és meggyőzően érvelnek az okos energia, a tudatos energiahasználat mellett.
„Az okos mérés, mint minden megoldás, amely mérsékli a felesleges áramfogyasztást, a Föld tartalékainak megőrzését és a szén-dioxid kibocsátás csökkentését szolgálja. Aki az okos energia mellett dönt, a maga módján részt vállal a globális klímaváltozás elleni küzdelemben. Ezt az üzenetet a fiatalok talán még jobban értik, fogékonyabbak is rá, mint a felnőttek. Azt reméljük, ha őket meg tudjuk győzni a tudatos energiahasználatáról, rajtuk keresztül a szüleiket is megszólíthatjuk.” – nyilatkozott Michel Cochet, az EDF DÉMÁSZ Hálózati Elosztó ügyvezetője.
„Úgy gondoljuk, a fiatalok erősebben azonosulnak a tudatos fogyasztás kérdéseivel, ha maguk számára is újra kell fogalmazniuk a problémát, s közben kreativitásukat is meg kell mozgatniuk. – mondta Pongrácz Ferenc, az IBM Magyarország szolgáltatási üzletágvezetője. „Volt már rá példa, hogy diákokat kértünk meg, gondolják tovább egy-egy izgalmas technológia lehetőségeit. Mindig nagyon inspiráló ötleteket kaptunk tőlük, ilyenekre számítunk most is.
A fogyasztó meggyőzése
A pályázatra nem profi alkotásokat várnak a szervezők. Hangsúlyozzák, hogy a filmek elkészítéséhez egy egyszerű kézikamera, fényképező vagy mobiltelefon is elegendő. Az ötlet, a kreatív megközelítés és a meggyőző erő már többet nyom a latba. Hogy tényleg a legjobb alkotások nyernek majd, arra az erős szakmai zsűri a biztosíték: a két vállalat képviselői mellett Szalai Balázs, a Kreatív Magazin vezető szerkesztője, Magyarósi Csaba, az Index videórovatának szerkesztője és Balogh Csaba, technológiai blogger, a HVG.hu újságírója bírálja majd el a pályázatokat.
A verseny a Facebookon zajlik, a kiírók három kategóriában hirdetnek győztest. Külön értékelik a középiskolás, az egyetemista korcsoport versenyzőit, és a közönség kedvence (a legtöbbet lájkolt alkotás készítője) is jutalmat kap. A pályázatra magányos alkotók és csapatokat egyaránt nevezhetnek, a filmeket november 12-ig várják.
A pályázat oldala:
http://www.facebook.com/IBMMagyarorszag
http://www.facebook.com/EDFHungaria
Kapcsolódó cikkek
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal
- FutureZone 2.0: T-Systems és Cisco közös fejlesztések
- Szépirodalmi cikkíró versenyt hirdet a magyar Wikipédia
- Online közszolgálati tartalmak előállítását is támogatja a Médiatanács
- Telekom Civil és CivilNET Díjcsomag – a civilekért
- A leginkább fenntartható szoftvercég az SAP
- X1 Carbonnal ünnepli 20 éves szülinapját a ThinkPad
- Okostelefon Akadémia videópályázatot indít a Telenor
- Látható atomi kötéseket "fotóztak" egy molekulán belül
- Dow Jones Fenntarthatósági Index: több kategóriában is első helyen a Siemens
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.
Jelentős szakmai sikerrel zárult az ELTE pályaorientációs és tehetséggondozó programja
A Kulturális és Innovációs Minisztérium megbízásából a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő, „STEMpont” komplex pályaorientációs és tehetséggondozó program (NTP-STEM-23) megvalósítására kiírt pályázatán az ELTE Informatikai Kar 20 millió forint, a Természettudományi Kar pedig csaknem 18 millió forint támogatási összeget nyert el.
24. alkalommal lehet jelölni a reáltárgyak legjobb oktatóit a Rátz Tanár Úr Életműdíjra
Az Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért 2024-ben is várja a jelöléseket a Rátz Tanár Úr Életműdíjra, amelyet immáron 24. alkalommal ítélnek oda olyan tanároknak, akik különösen sokat tettek a hazai reáloktatásért.
Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál IT fronton
Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van. Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője szerint ugyanis ma már szinte minden üzleti igény valamilyen IT megoldást kíván.
A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
Második alkalommal hirdeti meg pályázatát az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja, amelyen a 2024-es év legkiemelkedőbb videós hirdetéseit díjazza több kategóriában is.