CSR Hungary 2012 - Konferencia a fenntartható fejlődésről
2012.november 15-én telt házas CSR Hungary Konferencia keretén belül oszthatták meg tapasztalataikat az előadók és a résztvevők a csr/társadalmi felelősség és fenntartható fejlődés kapcsán a Gundel-házban.
Matthias Narr (SAM Group fenntarthatósági vezetője/Dow Jones Fenntarthatósági Index) szerint a cégek módszertan és eszközök tekintetében jóval előrébb járnak fenntarthatóság szempontjából, mint a befektetők. Ugyanakkor van változás az utóbbiak javára. Ugyanis 2010-től kezdve egy cég piaci értékének a vizsgálatakor megnőtt az immateriális javak szerepe. Ma már mindössze 20% a materiális javak aránya egy cég piaci értékében. Érzékelhető, hogy az ENSZ Felelős Befektetői Programjához is mind többen csatlakoznak.
A legrégebbi magyar élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat képviseletében Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a lánc felelős vállalati magatartásának alapja a tisztességes és átlátható működés. A szövetkezeti hagyományoknak köszönhetően a lakóhely közeli boltokra épülő üzletlánc fontosnak tartja a szűkebb és tágabb működési környezete társadalmi és gazdasági értelemben vett építését, és hagyományosan aktív szerepet vállal a helyi közéletben. Ehhez szervesen illeszkedik a minőségi magyar termékek védelme, amely a hálózat társadalomtudatos tevékenységének kulcseleme. Az üzletlánc 85%-ban Magyarországon előállított termékeket forgalmaz, a saját márkás termékeinek 80%-a magyar, ezzel is több száz hazai vállalkozás megélhetését biztosítva.
A Pécsi Tudományegyetem két vezetője (dr.Szűcs Krisztián és Bedő Zsolt / Közgazdaságtudományi Kar) pedig egy új szemléletmódot takaró koncepciót, a Kék gazdaságot mutatta be: a lezárt kis ciklusok helyett a természetből vett rendszereket kell példaként tekintenünk.
Kapcsolódó cikkek
- App!2012 konferencia
- Fényből és hőből is képes áramtermelésre egy új hibrid anyag
- Fujitsu Eco Track az energiafogyasztás kézben tartásához
- Infotér - Stratégiai együttműködést ajánlott Szijjártó Péter az infokommunikációs cégeknek
- Infotér - Vályi-Nagy Vilmos: felülvizsgáljuk a késedelmes projekteket
- Időpont- és helyszínváltozás az Országos Marketing Konferencián
- Infotér - Nélkülözhetetlenek az állami informatikai fejlesztések
- Infotér konferencia 2012
- E-kereskedelem 2.0.: Globál/Lokál? – avagy merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”?
- Konferencia a VisualStudio 2012 termékcsaládról
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.