A „nagy adat" megszelídítése ügyfélintelligenciával

forrás: Prím Online, 2012. november 19. 13:04

A ma jellemzően korlátozott erőforrásokkal rendelkező vállalatok számára kulcsfontosságú a „nagy adat” elemzése és a benne rejlő összefüggések feltárása az értékesítési és marketingtevékenység hatékonyságának növelése szempontjából - derül ki a Harvard Business Review Insight Center októberben publikált riportjából , amely azt mutatja be, hogy a szervezetek hogyan nyerhetnek mélyebb betekintést és nagyobb értéket a Big Datából ügyfélintelligencia-megoldások segítségével.

Ezek az eszközök azonban számos más módon is segíthetik egy szervezet marketingtörekvéseit - lehetővé teszik például, hogy egy vállalat integrált marketingtevékenységet valósítson meg. A mindezt támogató integrált marketingmenedzsment megoldások piacát vizsgálta a Gartner egyik legújabb jelentésében, amelyben a vezetők közé sorolta a SAS-t.

Az említett Harvard Business Review riport egyik cikke a McKinsey & Company két tanácsadója, Manish Goyal és Homayoun Hatami részvételével zajlott őszi webes szemináriumon elhangzottakat foglalja össze. A beszámoló kiemeli, hogy bár napjainkban a szervezetek korlátozott erőforrásokkal kénytelenek gazdálkodni, továbbra is szeretnének jelentős növekedést elérni. Jelenleg minden korábbinál nagyobb mennyiségű és többféle adat áll a rendelkezésükre, beleértve az internetről és a közösségi médiából származó valós idejű adatokat is. A cégek rendkívüli eredményeket érhetnek el azáltal, hogy feltárják az ezen adatokban rejlő összefüggéseket, valamint konkrét tervekké konvertálják és a frontvonalban dolgozó értékesítőkkel is megosztják azokat. Mindebben fontos szerepet töltenek be a megfelelő eszközök és a technológia, de még nagyobb jelentőségű az analitikus képesség, a meghatározott területekre összpontosítás és az elkötelezett vezetés. Ez utóbbira jó példa a Google és a Procter & Gamble, amely vállalatok vezetői határozottan támogatják az adatok döntéshozatalban történő felhasználását.

A beszámoló felhívja a figyelmet arra, hogy a Big Data kiaknázásával a vállalatok nagyobb bevételi lehetőséget jelentő mikropiacokat azonosíthatnak be - például egy meghatározott fogyasztói szegmenst vagy egy földrajzilag jól behatárolható csoportot. A „nagy adat" tehát másféle felfogást tesz lehetővé a szervezetek számára: ahelyett, hogy a jelenlegi vevőik múltbeli adataira összpontosítanának, a piacon meglévő lehetőségekre irányíthatják a figyelmüket.

A SAS élmezőnyben az integrált marketingmenedzsment eszközök piacán

A fenti Harvard Business Review riport középpontjában álló ügyfélintelligencia-eszközök azonban számos más módon is támogathatják egy szervezet marketingtevékenységét. Lehetővé teszik például, hogy egy vállalat integrált marketingmenedzsmentet valósítson meg, amely a nyereséges bevételnövekedést ösztönző ügyfélközpontú üzleti stratégia szerves része. Ennek során az igazi érték az integrált megközelítésből jön létre, amely összekapcsolja a marketingműveleteket a többcsatornás kampányvégrehajtással. Ez esetben a szakemberek minden egyes marketingtevékenység esetén pontosan meg tudják határozni annak pénzügyi, működési és ügyfélre gyakorolt hatását.

A mindezt támogató integrált marketingmenedzsment eszközök piacát vizsgálta a Gartner egyik legújabb jelentésében, amelyben a SAS-t a vezetők síknegyedébe sorolta a piacot grafikusan ábrázoló ún. Magic Quadrantban (mágikus négyszögben). „Az ügyfeleink drámaian növelik marketingteljesítményüket és a vásárlóik jövedelmezőségét azáltal, hogy minden többcsatornás marketingkampányuk alaposan megtervezett, célzott, végrehajtott, menedzselt és valós időben finomhangolt." - nyilatkozta az elismerés kapcsán Wilson Raj, a SAS Customer Intelligence megoldásért felelős globális vezetője.

A CRM többcsatornás kampánymenedzsment termékek piacán szintén a vezetők közé sorolt SAS integrált marketingmenedzsment megközelítésének köszönhetően a szakemberek megérthetik az ügyfeleket, intelligensebb marketingdöntéseket hozhatnak, lerövidíthetik a piacra kerülési idő, növelhetik az ügyfél-jövedelmezőséget és a vevői élményt, csökkenthetik a marketing-végrehajtás költségeit és fokozhatják a marketing terület önállóságát és gyorsaságát. A SAS Customer Intelligence az integrált vállalati marketing megoldások legátfogóbb készlete jelenleg a piacon. Az eszközkészlet olyan megoldásokat kínál, mint a vevőiélmény-elemzés, a marketingautomatizálás és -optimalizálás, a digitális marketing és a valós idejű döntéstámogatás.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hiába az MI, ha az ember nincs felkészítve – figyelmeztet a Kyndryl-jelentés

A vállalati küldetéskritikus technológiai szolgáltatások egyik vezető globális szereplője, a Kyndryl új tanulmányt tett közzé, amely arra mutat rá: kevés szervezet hozott eddig olyan munkaerő-stratégiai döntést, amely lépést tartana az MI-technológia gyors fejlődésével. Azok a cégek viszont, amelyek már megtették ezt, jelentős előnyre tettek szert az MI-befektetések megtérülésének versenyében.

2025. június 18. 16:37

Dubajban nyílt meg a Schneider Electric legzöldebb irodája

A Schneider Electric új, több mint 10 000 négyzetméteres dubaji központja – a NEST – jól példázza, hogyan lehet a technológia segítségével jelentős lépéseket tenni az energiahatékonyság és fenntarthatóság irányába. Az új épület energiafogyasztása 37%-kal alacsonyabb a vállalat korábbi helyszínéhez képest, ezzel évente mintegy 572 tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátást eredményez – ez körülbelül 77 háztartás éves áramfogyasztásának felel meg.

2025. június 18. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kis nyelvi modellek, nagy vállalati előnyök

2025. június 17. 11:38

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25