Milliós adatszivárgási károk Magyarországon
Lezárult a Compliance Data Systems Kft., az ITBN 2012 konferencián bejelentett online felmérése a hazai adatszivárgás elleni védelem magyarországi helyzetéről. A több szektorból érkező válaszok objektív képet adnak a hazai IT biztonsági állapotról, amelynek elemzésekor látható, hogy a hazai vállalatok informatikai biztonsága egyelőre nem tud megfelelő választ adni a felmerülő biztonsági kihívásokra, illetve a cégek döntő többsége még felbecsülni sem tudja, hogy mekkora kár éri a vállalatot egy ilyen incidens alkalmával.
Az adatszivárgás elleni védelem témában eddig csak külföldi adatokon alapuló kutatások álltak rendelkezésre, amelyek nem ültethetőek át teljes egészében a hazai környezetre. A mostani nem reprezentatív felmérés célja, hogy a magyarországi viszonyokról kapjunk egy objektív képet, amelynek segítségével feltérképezhetjük az IT biztonsági piac jelenlegi állapotát, az uralkodó trendeket, illetve megtaláljuk azokat a gyenge pontokat, ahol a biztonság megerősítésére lehet szükség a vállalatok adatkezelési szabályrendszerében.

Kulcs-megállapítások:
· A válaszolók legnagyobb része bár ismeri az adatvédelmi technológiákat, azokat a gyakorlatban csak kis mértékben alkalmazzák, csak minden ötödik-tizedik cég használ merevlemez titkosítást, email titkosítást, portvédelmet vagy adatszivárgást megelőző szoftvert, harmaduk semmilyen védelemmel nem rendelkezik.
· A bizalmas adatok felmérése, osztályozása a vállalatok felénél történik meg, de többnyire ott sem megfelelően kontrollált módon.
· Minden második cégnél használnak a dolgozók személyes tulajdonú eszközt a munkavégzéshez, amelyek védelme esetleges.
· Az adatszivárgási esetekről a cégek kétharmada nem értesül, a bekövetkezett károk nagyságát 80%-uk felbecsülni sem tudja.
· Az adatvédelmi törvényben megfogalmazott követelményeket a cégek felénél ismerik, megfelelő szervezeti és szabályozási környezet azonban még ennél is kevesebb esetben létezik.
Kapcsolódó cikkek
- Fujitsu adatbiztonsági célgép a költséghatékony növekedésért
- Szigorodhat a webes gyerekzár az Egyesült Államokban - Készül az új adatvédelmi szabályzat
- Péterfalvi: felértékelődtek a személyes adatok, ezt jelzik a hackertámadások
- Volt hírszerző erősíti a Xerox adatvédelmét
- Nőhet az adatlopási esetek száma
- Tiltakoznak Ausztriában az adatmegőrzési törvény ellen
- Noreg: egyre több támadás éri az adatbázisokat
- A Stratfor az adatvédelem megsértésének minősítette a WikiLeaks-kiszivárogtatást
- Az adatszivárgás elleni védelem nem csak egy DLP szoftver
- Katonai szintű adatvédelmet biztosít a Kingston DT6000
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve
A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.
Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik
Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik. Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.