A Való Világ, az Olimpia és a Megasztár az idei magyar "Google-slágerek"
A Való Világ, az Olimpia, a Megasztár és a bérkalkulátor vezeti idén a Google magyar keresési toplistáit, amelyekből kiderül, hogy kik, milyen ügyek, botrányok és mindennapi problémák foglalkoztatták leginkább Magyarországot 2012-ben.

Tíz év alatt 450 milliárd különböző kifejezésre kerestek rá az emberek világszerte a Google-keresőben. Ma már naponta több milliárd keresést indítanak az oldalon, de így is száz keresésből átlagosan 16 olyan van, amelyre korábban még soha senki nem keresett rá - hangzott el a sajtótájékoztatón.
Schuster Richárd közlése szerint a népszerű kereséseket kétféle módon méri a Google. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy bonyolultabb statisztikai módszer révén az év "slágereit" is számba veszi. Ehhez a "megugrott" kereséseket szűrik ki, amelyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben nőtt a keresések száma, és nem csupán egyetlen napra, hétre, hanem huzamosabb időre fennmaradt a keresési mennyiség.
A tavalyiakhoz képest legnagyobb szaporodást elkönyvelő hazai keresőszavak - a kategóriákat összesítve - a Való Világ 5, az Olimpia 2012, a Megasztár és a bérkalkulátor 2012 voltak. A hazai és külföldi hírességek, valamint sportolók esetében a megugrott keresési toplistát VV Vera vezeti, utána Felix Baumgartner, majd Jakabos Zsuzsanna következik a sorban.
A belföldi hírek esetében Bándy Kata, a külföldi híreknél Amanda Todd, a politikusoknál Gyurcsány Ferenc, a mindennapi ügyek toplistáján a bérkalkulátor, zene kategóriában a Psy: Gangnam Style, az online szórakozás kategóriában pedig a Dumaragu lett a leginkább megugrott keresés. A legtöbbször keresett tévéműsor címével a Megasztár, a legtöbbször keresett magyar hírességével pedig Fluor büszkélkedhet, míg a magyar hírességek közül a legnagyobb ugrást VV Vera produkálta.
Az élet nagy kérdései közül a foghullásra és a "mi a szerelemre" kerestek rá a legtöbbször a hazai felhasználók. A hogyan? kezdetű kérdések közül pedig a Hogyan kell smárolni?, míg a mémek kategóriájában a Hummer lett a leginkább megugrott keresés. A Google az egész világra vonatkozó 2012-es keresési toplistáját december 12-én, New York-ban mutatja be.
Polyák Balázs, a Google Magyarország piaci elemzője elmondta, hogy Magyarországon jelenleg 4,7 millióan vannak, akik 15 évnél idősebbek, és havonta legalább egy órát interneteznek. A felhasználók 96 százaléka rendszeresen használ valamilyen keresőmotort. Összességében növekedett a speciális keresések száma Magyarországon, változott a keresés helye (okostelefon, táblagép), heti dinamikája, valamint a módja is (például a hangalapú keresési funkció révén).
Kapcsolódó cikkek
- Részletre vesszük a karácsonyi tabletet az utolsó pillanatban
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- Érdemes betartani a biztonságos online vásárlás szabályait
- Jön a nézőjét "néző" televízió
- Csaknem ötven ország szövetkezik a gyerekek internetes szexuális zaklatása ellen
- Magyar nyelvű tanulmány közösségi oldalak akadálymentesítéséről fogyatékkal élők számára
- Adatgyárak füstjétől bűzlik az internet - Hozhatnak-e enyhülést a felhők?
- Akár postacímként is szolgálhat a Facebook vagy Twitter profil
- Okostelefonnal az ünnepi díszkivilágítású Budapestért
- Akinek mobilja van, valóban tagja a netközösségnek?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat
Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.
Kihirdették a Sony World Photography Awards 2025 nyerteseit
A Sony World Photography Awards bejelentette a 18. alkalommal megrendezett verseny győzteseit a londoni díjátadó gálán, ahol a szakma legnagyobbjai ünnepelték az idei nyerteseket és kiemelkedő munkáikat.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Marketing és kultúra találkozása a megújult Néprajzi Múzeumban
A Marketing Döntéshozók Klubjának áprilisi eseményének a látványos építészeti megoldásairól és különleges atmoszférájáról ismert, új Néprajzi Múzeum adott otthont. Az intézmény nem csupán egy ikonikus látványosság Budapest szívében, hanem egy modern élményközpont is, amely egyre meghatározóbb szerepet tölt be a főváros kulturális életében.