3D technológiával tör világhírre a magyar Leonar3do Las Vegasban
A las vegasi CES seregszemlén való részvétellel a Leonar3do célja, hogy olyan üzleti kapcsolatokat alakítson ki és megállapodásokat készítsen elő, amelyek a jövőben segíteni fogják az egyesült államokbeli és egyéb nemzetközi piacokon történő értékesítést.
A világ minden pontjáról mintegy 150.000 látogató - iparági szakemberek és szakújságírók - részvétele várható a 2013. január 8-11. között megrendezésre kerülő a CES hi-tech vásáron Las Vegasban, melynek keretében több mint 3.000 kiállító mutatja be összesen 20.000 vadonatúj termékét, fejlesztését a nagyközönségnek. A világ legjelentősebb nemzetközi technológiai seregszemléjén a vezeték nélküli mobil fizetőeszközöktől, a felhő alapú szolgáltatásokon, integrált alkalmazásokon, „okos” járműveken és digitális fitnesz eszközökön át számtalan fogyasztói elektronikai termék és trend kerül bemutatásra. Ezek alapvetően határozzák majd meg a piacot – és valószínűleg mindennapi életünket – az elkövetkező hónapokban, években. A CES kiváló lehetőség tehát akár a magyar cégek számára is arra, hogy nemzetközi reflektorfénybe kerüljenek.
3D forradalom a Leonar3dotól
A Leonar3do klasszikus hollywoodi forgatókönyveket is megszégyenítő sikertörténete hét évvel ezelőtt kezdődött, egy magyar gimnazista és találmánya főszereplésével. 2005-ben, az akkor 19 éves Ráti Dániel gyakorlatilag a háztartásban megtalálható mindennapi alkatrészekből „barkácsolt” 3D eszközével 6 díjat is besepert az Intel innovációs versenyén. A technológia eddig soha nem látott módon forradalmasítja a háromdimenziós tervezést és modellezést a virtuális térben egy „térbeli egérnek”, vagy újabban inkább „madárnak” elkeresztelt eszköz segítségével.
A terméket 2010-re egy családi vállalkozás keretében sikerült véglegesíteni, és ennek köszönhetően megindulhatott a sorozatgyártás is. A fejlesztőműhely nem állt le, egy kockázati tőkebefektető segítségével tovább dolgozik álmai megvalósításán, hiszen a Leonar3do célja immáron a nemzetközi piacok meghódítása. Ebből a megfontolásból a cég immár második alkalommal vesz részt a 2013. januárban megrendezésre kerülő CES-en.
„A las vegasi CES seregszemlén való részvétellel a Leonar3do célja, hogy olyan üzleti kapcsolatokat alakítson ki és megállapodásokat készítsen elő, amelyek a jövőben segíteni fogják az egyesült államokbeli és egyéb nemzetközi piacokon történő értékesítést. Ehhez kapcsolódóan szeretnénk a szakmai nagyközönség és a sajtó érdeklődését felkelteni az Egyesült Államokban, illetve természetesen meg akarjuk ismerni a legújabb iparági trendeket is. A CES olyan szakmai kapcsolatok kialakítására is kiváló lehetőség, melyeket fejlesztéseink során kamatoztatni tudunk” – mondta Mányai Roland, a Leonar3do marketing és üzletfejlesztési igazgatója.
A cég tavaly szintén részt vett a kiállításon, és a fenti célok elérése szempontjából nagyon jó tapasztalatai vannak, ezért is döntöttek úgy, hogy januárban ismét ott lesznek Las Vegasban. 2013-ban a Leonar3do korábbi fejlesztései mellett újdonságokat is felvonultat majd: egyrészt a 3D interakciót, modellezést okostelefonra optimalizáló technológiát, másrészt egy olyan oktatási alkalmazást, amely 3D oktatási tartalmak létrehozását teszi lehetővé.
Kapcsolódó cikkek
- A UPC ügyfelek is nézhetik az m3D adását
- Indul az első magyar 3D csatorna
- Három dimenzióban elevenednek meg a II. kerület kulturális nevezetességei
- 3D-s technológiai innovációs fejlesztések Debrecenből
- Az Invitelnél is nézhető 3D-ben az Olimpia
- Olimpia 3D-ben
- 3D-s rádióadáson dolgozik a BBC
- 3D-s hordozható LED projektor
- A Fujitsu új virtuális termékszimulátorral jelenik meg
- 3D World: prémium tartalomszolgáltatás az LG-től
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi terjeszkedést tervez a robotperifériák hazai szakértője
Nagy Norbert, a Robot System Kft. alapítója értékelte a robotikai vállalat tavalyi évét, valamint betekintést adott a robotkiegészítők és automatizált megoldások piacának alakulásába.
AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista
A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát: alig két év alatt az ötödik legnépszerűbb eszközzé vált, maga mögé utasítva a Google-t is. A legfrissebb kutatási eredmények szerint marketing tevékenységet folytató kkv-k 44 százaléka használ AI-megoldásokat. Ilyen gyors növekedésre az elmúlt évtizedben egyetlen marketingeszköz esetében sem volt példa.
Schneider Electric: fel kell gyorsítani a már meglévő MI-technológiák alkalmazását
A Világgazdasági Fórum (WEF) jelentése szerint a már meglévő technológiák felhasználásával is 31 százalékkal csökkenthetné az emberiség az energiaintenzitást, ami 2030-ra már éves szinten 2000 milliárd dollárnyi megtakarítást eredményezhetne. A Schneider Electric a WEF idei, Davosban rendezett találkozója alkalmából arra ösztönöz mindenkit, hogy használjuk ki a mesterséges intelligenciára (MI) irányuló növekvő figyelmet, gyorsítsuk fel a technológia hasznosítását a gyors és biztonságos energiaátmenet és a fenntarthatóság érdekében.
Nagy iramot diktál a sportipar a régióban
A globálisnál magasabb, 7,6%-os éves átlagos piaci növekedést jósolnak a következő 3–5 évben Közép-Kelet Európa sportvezetői. A gazdasági bizonytalanságok ellenére a régió több mint 100 megkérdezett sportvezetője a közvetítési jogok piacának fejlesztésében, illetve a sportfogadásban látják a potenciált – derül ki a PwC 2024 Global Sports Survey felméréséből.