„Csakeredeti”: játékos informatikai vetélkedő diákoknak
A „Csakeredeti” programban 10-21 év közötti fiatalokból álló, maximum 4 fős csapatok tehetik próbára tudásukat az informatika, a legális szoftverhasználat és szerzői jogi kérdések területén, aminek révén ők és tanáraik számos ismerettel gazdagodhatnak e témákban. A megmérettetést elsőként tavaly rendezték meg 126 csapat és 1753 játékos részvételével, az első helyezést pedig a Hódmezővásárhelyi Integrált Szakképző Központ (HISZK) Gregus Máté Tagintézményének tanulói szerezték meg.
A vetélkedő résztvevői által adott válaszok megerősítették azt a tapasztalatot, hogy a fiatalok a digitális tartalmakat (szoftvereket, filmeket, zenéket) elsődlegesen illegális úton szerzik be. 10-ből 8 válaszadó úgy vélte, hogy a legális szoftver beszerzésének elsődleges forrása az internet, a torrent oldalak. A játék legfontosabb eredménye az volt, hogy az utánanézést igénylő feladatokon és az órai beszélgetéseken keresztül rengeteg fiatal értékrendjében sikerült helyreállítani a szerzői jog fontosságát és tiszteletét. A visszajelzések alapján a játék nem korlátozódott az internetes kérdőív kitöltésére. A tanárok, trénerek bevitték az órákra a „Csakeredeti”-feladatokat, és izgalmas párbeszédek során, a diákokkal, civilekkel közösen vitatták meg a kérdéseket, és együtt keresték meg a válaszokat.
Az idén február és május között zajló játékban a tavalyi évhez képest az érintett témák köre bővült: ezúttal a szerzői jogokról, termékhamisításról, a legális szoftverhasználat előnyeiről és az illegális használat következményeiről, valamint a biztonságosabb internetezésről tudhatnak meg többet a résztvevő fiatalok. A „Csakeredeti” program céljai összhangban vannak a február 5-én megrendezett Biztonságosabb Internet Napja (Safer Internet Day) célkitűzéseivel, amely az interneten leselkedő veszélyekre kívánja felhívni a fiatalok, szülők és pedagógusok figyelmét.
A játék első fordulójára a legfeljebb négyfős csapatok 2013. március 8-ig jelentkezhetnek a www.csakeredeti.hu oldalon található adatlap kitöltésével, és a témához kapcsolódó kérdések megválaszolásával. A tökéletes választ adó, maximum 32 csapat között folytatódik a verseny: a március 9. és április 8. között zajló második fordulóban alaposan kidolgozandó feladatokat kapnak. A legjobb négy csapatot ennek eredménye alapján szakmai zsűri választja ki; jutalmuk anyagi hozzájárulás házi programjaikhoz, például osztálykirándulásaikhoz. Az eredményhirdetés 2013. április 26-án lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Windows Phone Code Camp: fiatal fejlesztők versenye
- Kihirdették a Microsoft „Meséltech. Beleszövitech. Nyertech.” pályázat győztesét
- Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Microsoft
- Interaktív számítógépes oktatóprogramokat kapott az Állatkert
- Beleszövitech? Nyertech!: Kreatív pályázatot hirdet a Microsoft
- Újabb befektetésekre készül a Microsoft Magyarországon
- Új DPE Lead és KKV-területért felelős vezető a Microsoft Magyarországnál
- Közép-Kelet Európa legjobb informatikai fejlesztése a Telemedbook
- Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on
- A T-Systems lett az év Microsoft-partnere
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kyndryl: generatív mesterséges intelligenciával a kiberbiztonságért
Sok vállalat két fő kérdéssel küzd: Hogyan tudjuk kihasználni az AI és a generatív AI eszközöket kiberbiztonságunk érdekében? E mellett hogyan akadályozhatjuk meg, hogy ugyanezek az eszközök több kockázatnak tegyenek ki minket, tehát fegyverként fordítsák őket ellenünk? A Kyndryl egyrészt globálisan is felmérte a „2024 Kyndryl Readiness Report” – című jelentésében számos vállalat informatikai felkészültségét, másrészt megoldásokat javasol. A cég szerint öt alapvető stratégiával előzhetjük meg a potenciális kibertámadásokat.
Egyre több fiatal diagnosztizálja magát félre pusztán az internetre hagyatkozva
TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány szerint a fiatalok sok esetben hajlamosak kritikus kétely nélkül valósként elfogadni az online térben eléjük táruló, bizonytalan eredetű információkat.
Engedd szabadjára a kreativitásod és találd meg az egyensúlyt a TCL emberközpontú technológiájával
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.